Citat:
Ursprungligen postat av
galenskaperosv
Det fanns inget förlåt, ingen ångrar, ingenting.
jag har vikt undan. Då smäller han i dörrar, skåp och bord.
Många kommenterar på att han hanterar sin ilska dåligt. Vad vore ett konstruktivt sätt att hantera känslan i den här situationen?
- Han kan inte lösa dina problem med dig själv.
- Han kan inte gråta och gnälla över integritetskränkningen utan att helt tappa självrespekt.
- Han kan inte stå upp för sig själv primalt, genom några fysiska övergrepp eller olagligheter.
- Han kan inte ha sex med dig.
- Han kan inte ha sex med andra.
- Han kan inte ha sex med sig själv.
- Han kan inte sexstrejka, för det gör du redan
- Han kan göra slut, men det är förmodligen ett för stort steg om han bryr sig om dig.
- Han kan inte be om ursäkt, för han har inte gjort något fel.
- Han kan inte få en ursäkt eller en normal relation, inte ens en kram
- Han kan inte ha sina grejer ifred i sitt hem.
Nästan alla alternativ är uttömda. Vad kan han göra?
Han kan såklart lakoniskt konstatera; jag känner mig trängd, kränkt, avvisad, förnedrad, frustrerad, hotad och utstött. Sammanfattningsvis förbannad. Men människor kommunicerar sällan så om det är vad de genuint känner. Väldigt sällsynt i så fall. Och i så fall; hade det verkligen förändrat din syn på dig själv eller löst situationen öht? Det hade bara gjort det lättare för dig att avfärda hans känslor igen.
Vissa säger att det är en "röd flagga" att smälla i dörrar. Men i den här situationen kan det lika väl vara en grön flagga att personen visar sådant tålamod, medan han blir totalt trampad på, tänker jag.