2026-02-05, 02:52
Medlem
Jobba på digsjälv innan du hoppar in i ett förhållande. Sen verkar det ju inte vara någon vidare bra grabb när han är aggressiv och slår i dörrar, lämna.
Citera
2026-02-05, 05:41
Medlem
Kanske dags att vara singel tills du lärt dig älska dig själv
Och kollar på porr gör nästan varenda kille och nästan alltid motsats till vad dom gör irl
Men som just KOLLAR
Citera
2026-02-05, 06:12
Medlem
Gå till gymmet om du vill behålla en bra man. Du kommer annars bli utkonkurrerad av andra kvinnor. Han kanske ser dig som en investering. Men med tanke på att din man är med dig kanske visar på att han är low-tier som inte kan få annat. Så är det nog. Sanningen svider. Din bästa chans på revansch är att gymma och dumpa honom när du märker att (om) andra män börjar ge dig uppmärksamhet.
Citera
2026-02-05, 07:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så bara för att du inte gillar din kropp och tycker du är ful så får han inget sex?
Han är tillsammans med dig och då bör han också känna dragning till dig men när du sexvägrar pga hjärnspöken så får han inget heller.

Du hör själv hur jävla idiotiskt det låter så ryck upp dig och ge honom ett bra morgonknull så ska du se att ni fr en bättre relation och han inte behöver kolla på porr.
Citera
2026-02-05, 07:32
Avstängd
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kanske att du skulle ta och växa upp, och bete dig lite mer som en vuxen människa?

Vilken porrkategori var det, som var sådan stor motsats jämfört med dig?

Förmodligen något med snygga kvinnor och starkt självförtroende.
Citera
2026-02-05, 07:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenskaperosv
Vi har kommit överens om att ingen av oss ska kolla på porr just för att det förstör sexlivet. Det va kasst i början men blev bättre med tiden.
Vi ska snacka med varandra. Vem vet, kanske slutar med ett redigt jävla knull på balkongen!

Låter hälsosamt att ni tog det beslutet om ni kände så. Man är olika och vissa påverkas negativt av porr.

Jag tror det kan vara skadligt med porr för yngre som inte har annan erfarenhet eller som har föräldrar eller andra vuxna som inte tagit samtalet att porr har väldigt lite med verkligt sex att göra. Ungefär som att en actionfilm har väldigt lite med verkligt liv att göra. Blir mörkrädd när jag tänker på att många ungdomar tror att porrsex är vanligt sex.
Citera
2026-02-05, 08:17
Medlem
Citat:
Tusen tack för detta svar! Jag förstår ju att jag är helt orimlig som håller på såhär och att jag behöver få ordning på det! Ska snacka med honom imorgon så kommer vi säkert fram till någon form av lösning! Återigen, tack!

"Orimlig". Nej du är kontrollerande och toxisk.

Citat:
THIS! TACK! Jag kan förstå att många tycker att jag är orimlig och det kanske jag dels varit nu men har man kommit överens om att ingen av oss ska göra det så tycker jag att man står fast vid det!

Du förstår ju själv att detta inte var ett gemensamt beslut utan något du pushat för som han, likt en vek pojke, bara gick med på för att slippa tjafsa.

Citat:
Ska snacka med honom imorgon. Jag vet att jag gjort fel genom att kolla hans telefon, dålig vana sen tidigare relationer. Men att han blir förbannad på mig på det sättet... Oroväckande.

Du förminskar ditt beteende och förstorar hans, extremt ohälsosamt. Inte konstigt du inte gillar dig själv.

Citat:
Håller helt med dig om det där med att porr är fiktivt. Och att majoriteten av de som är med är fyllda av plast och botox. Jag försöker att påminna mig själv om det men jävligt svårt just nu.

Och ja, super rimligt att han blev förbannad över det. Det är en jävligt dålig vana jag har kvar sen tidigare. MEN som jag jobbar på!

Vi får testa oss fram, vad som funkar för båda! Jag frågar honom relativt ofta om det finns något att vill att vi testar eller om han har någon fantasi han vill få uppfylld men får bara nej. Borde jag typ överraska honom på nåt vis? Känns töntigt men värt både för honom och mig.

Jag viker undan för tillfället, efter att helvetet bröt loss. Känner mig äcklad av både honom och mig själv. Kanske också är orimligt men det är så jag känner för nu.

Och ditt fokus hamnar på att de är opererade plastdockor. Varför bryr du dig eller jämför dig med horor till att börja med? Du är väl hans flickvän, knappast en position som behöver konkurrera med någon digital hora.

Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Förmodligen något med snygga kvinnor och starkt självförtroende.

95% säker att TS är överviktig och besviken att mannen inte kollar på flodhästar. Brukar vara något som går att fixa om de sätter sig sådär. Hon har svårt att acceptera sig själv för hon vet att det är lite av ett val.
Citera
2026-02-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
"Orimlig". Nej du är kontrollerande och toxisk.

Du förstår ju själv att detta inte var ett gemensamt beslut utan något du pushat för som han, likt en vek pojke, bara gick med på för att slippa tjafsa.

Du förminskar ditt beteende och förstorar hans, extremt ohälsosamt. Inte konstigt du inte gillar dig själv.

Och ditt fokus hamnar på att de är opererade plastdockor. Varför bryr du dig eller jämför dig med horor till att börja med? Du är väl hans flickvän, knappast en position som behöver konkurrera med någon digital hora.

95% säker att TS är överviktig och besviken att mannen inte kollar på flodhästar. Brukar vara något som går att fixa om de sätter sig sådär. Hon har svårt att acceptera sig själv för hon vet att det är lite av ett val.

Det roliga är ju att han blev väldigt stött när jag berätta att jag hade kollat på porr (detta va innan vi sa att vi inte skulle göra det). Blir det inte dubbelmoral då? Eller?

Då har du 95% fel. Det dåliga självförtroendet kommer från tidigare relationer där jag blivit behandlad riktigt illa.
Citera
2026-02-05, 08:43
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Okej såhär.
Jag är redan fullt medveten om att jag har gjort fel från första början så på något vis kanske jag får skylla mig själv.

Förlåt jag var lite hård där igår i mitt första svar. Det jag ville säga var att det är dumt att sätta upp regler för sin partner (inte kolla på porr) för att hantera sina egna problem (dålig självkänsla).
Citera
2026-02-05, 08:47
Medlem
Citat:
Det roliga är ju att han blev väldigt stött när jag berätta att jag hade kollat på porr (detta va innan vi sa att vi inte skulle göra det). Blir det inte dubbelmoral då? Eller?

Då har du 95% fel. Det dåliga självförtroendet kommer från tidigare relationer där jag blivit behandlad riktigt illa.

Nej att han blir stött över porr är inte detsamma som att ni kommit överens om att inte titta på porr.

Du skriver som om du inte har något ansvar för dina egna handlingar.
Citera
2026-02-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Förlåt jag var lite hård där igår i mitt första svar. Det jag ville säga var att det är dumt att sätta upp regler för sin partner (inte kolla på porr) för att hantera sina egna problem (dålig självkänsla).

Och jag håller med dig! Det är orimligt som fan!

Jag kan inte förbjuda honom från att göra saker men då tycker jag att han kan vara ärlig, bjuda in mig, berätta om han saknar något i vårat sexliv. Det är ju inte så att jag tvärvägrar att ha sex pga dålig självkänsla. Det har max gått en vecka mellan varven liksom.

Jag har en del att jobba på och det är fel att det går ut över honom såklart
Citera
2026-02-05, 09:00
Medlem
Citat:
Det fanns inget förlåt, ingen ångrar, ingenting.

jag har vikt undan. Då smäller han i dörrar, skåp och bord.
Många kommenterar på att han hanterar sin ilska dåligt. Vad vore ett konstruktivt sätt att hantera känslan i den här situationen?

- Han kan inte lösa dina problem med dig själv.
- Han kan inte gråta och gnälla över integritetskränkningen utan att helt tappa självrespekt.
- Han kan inte stå upp för sig själv primalt, genom några fysiska övergrepp eller olagligheter.
- Han kan inte ha sex med dig.
- Han kan inte ha sex med andra.
- Han kan inte ha sex med sig själv.
- Han kan inte sexstrejka, för det gör du redan
- Han kan göra slut, men det är förmodligen ett för stort steg om han bryr sig om dig.
- Han kan inte be om ursäkt, för han har inte gjort något fel.
- Han kan inte få en ursäkt eller en normal relation, inte ens en kram
- Han kan inte ha sina grejer ifred i sitt hem.

Nästan alla alternativ är uttömda. Vad kan han göra?
Han kan såklart lakoniskt konstatera; jag känner mig trängd, kränkt, avvisad, förnedrad, frustrerad, hotad och utstött. Sammanfattningsvis förbannad. Men människor kommunicerar sällan så om det är vad de genuint känner. Väldigt sällsynt i så fall. Och i så fall; hade det verkligen förändrat din syn på dig själv eller löst situationen öht? Det hade bara gjort det lättare för dig att avfärda hans känslor igen.

Vissa säger att det är en "röd flagga" att smälla i dörrar. Men i den här situationen kan det lika väl vara en grön flagga att personen visar sådant tålamod, medan han blir totalt trampad på, tänker jag.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2026-02-05 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in