2026-02-03, 12:57
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Hur ofta har du kollat detta på marschhöjd?

Jag har sett många videos där contrails dunstar brevid långa chemtrails som ligger kvar.

Att du hävdar att con och chemtrails är samma sak, tyder på ett väldigt lågt iq och att det nog aldrig går att prata logik med dig.
Citera
2026-02-03, 13:03
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Vänligen analysera detta klipp. Har detta SR-71 precis lämnat flygplatsen menar du?
https://youtu.be/V1jQXlafVww?si=ch5Lr2fpu-mtruCQ

Helt orelevant klipp.
Det fick mig att tänka på gången när ett svart flygplan flög jättelågt och sprayade över en av Sverige största städer.
Det var så sjukt att se ett flygplan så nära, speciellt när det sprayas nått från flygplanet... och när ingen sa ett ord eller undrade varför och vad som sprayades, förutom jag då som inte är rädd för att anmärka på konstigheter.
Citera
2026-02-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du och dina kompisar är ju uppenbarligen helt inkompetenta som inte lyckas hitta flygplanen på FR24. Begriper du t.ex att ett flygplan som syns snett upp på himlen befinner sig flera mil bort?

Ja, inga problem.
Och om jag börjar kolla igen så säger jag nog till.

Citat:

100% av de strimmande flygplanen jag har kollat upp är identifierbara i FR24 och det handlar uteslutande om helt vanliga trafikflygplan. Jag har tillbringat år med att försöka få syn på chemplan men det är helt omöjligt, de existerar helt enkelt inte.

Inget som överbevisar mig, då jag inte vet vem du verkligen är och jag aner inte vem du jobbar för.

Citat:

Och av detta kan jag enkelt dra slutsatsen att myndigheter, flygledare, meteorologer, planespotters, piloter och andra experter inte "döljer" något. Det handlar helt enkelt om att du och dina "vakna" polare är lite eljest och tror på en fullständigt idiotisk konspirationsteori.

Dra dina slutsatser, så drar jag mina.
Kom i håg att dom inte behöver göra nåt aktivt, bara förhålla sig fullständigt passiva till teorierna, experterna, jordprov, vattenprov, visselblåsare, granskare och alt som indikerar att nåt pågår, har pågått länge osv.
Dom flästa gör ju smart i att förhålla sig tysta, i og med att dom har jobb, kanske hus/bil, familj dom inte vill risikera nåt för. Någon av aktivisterna och visselblåsare har det ju inte gått så bra för och massmedia sätter gärna stempel i panna på aktivister, istället för att granska ordentligt. Hade dom (MSM) inte varit så odugliga, och hellre arbetad för befolkningen, så kanske vi inte klagat så mycket på dom - ganska självklart egentligen.
Citera
2026-02-03, 13:11
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Faktan är att kondenszonen som du hela tiden talar om inte finns. Vattenånga kan kondensera på alla höjder om temperatur och mättnad är rätt. Alltifrån dimma vid marknivå till cirrusmoln som ofta ligger på 10 - 13 000 meters höjd. Att kondenszonen skulle sluta på 5 000 meters höjd är inte fakta.

Knappt finns syre?
Läs på om hur jetmotorer fungerar. För lite syre så stannar de.
Elektricitet i oändliga mängder?
Nikola Tesla kanske hade idéer om detta men han har ju knappast varit uppe på den höjden och mätt vilket vi har idag. Elektricitet i oändliga mängder skulle garanterat göra det omöjligt att flyga där uppe.

Det är precis som med jättarnas skelett som hittats i diverse olika länder. Det har aldrig hittats nått säger myndigheterna efter att skeletten har dokumenterats och skickats in till dom.

Enda skillnaden är att kondenszonen var så pass välkännd kunskap att det blir som att du/ni försöker gasljusa ett helt folk till att tro att dokumenterad kunskap som även a.i. enkelt berättar om , är fantasier.

Varför skulle a.i. ljuga om att det finns en kondenszon där moln och contrails kan bildas?

Tillslut så kanske a.i. ljuger åt dig gällande kondenszonens existens. Men fram tills dess så kommer a.i. berätta om kondenszonen som bevisad fakta... vilket det är, oavsett vad du har inbillat dig genom att hjärntvätta dig själv.
Citera
2026-02-03, 13:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det är precis som med jättarnas skelett som hittats i diverse olika länder. Det har aldrig hittats nått säger myndigheterna efter att skeletten har dokumenterats och skickats in till dom.

Enda skillnaden är att kondenszonen var så pass välkännd kunskap att det blir som att du/ni försöker gasljusa ett helt folk till att tro att dokumenterad kunskap som även a.i. enkelt berättar om , är fantasier.

Varför skulle a.i. ljuga om att det finns en kondenszon där moln och contrails kan bildas?

Tillslut så kanske a.i. ljuger åt dig gällande kondenszonens existens. Men fram tills dess så kommer a.i. berätta om kondenszonen som bevisad fakta... vilket det är, oavsett vad du har inbillat dig genom att hjärntvätta dig själv.
Kondenszonen blir inte bevisad fakta bara för att du påstår det och AI är ingen allvetande gud och AI har inte alls alltid rätt. Sett AI som säger att Joe Biden fortfarande är president så det är inte bevisad fakta bara för att AI påstår det.
Citera
2026-02-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam

Inget som överbevisar mig, då jag inte vet vem du verkligen är och jag aner inte vem du jobbar för.

Det handlar inte om du tror dig vara överbevisad, det handlar om andra anser att du är överbevisad.

Och framför handlar det om att andra själva kan skaffa sig en uppfattning med hjälp av t.ex FR24. Och gör man det så kommer man mycket snabbt komma fram till att det faktiskt går att identifiera flygplanen.

Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
... experterna, jordprov, vattenprov, visselblåsare, granskare och alt som indikerar att nåt pågår, har pågått länge osv. ...

Men nu får du sluta om tjata om dina "experter", bland de namn du nämner så är ingen expert på flygtrafik eller meteorologi. Dina experter är helt enkel okunniga lekmän. Ta bara en sådan sak som att din "expert" Herndon påstår att det aldrig är mulet i San Diego och att aluminium i en dypöl måste bero på chemtrails - karln är ju bevisligen helt borta i huvudet.

I själva verket är det ju precis tvärtom mot vad du påstår, det råder fullständig konsensus bland experter såsom meteorologer och piloter att strimmorna är contrails.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-02-03 kl. 13:51.
Citera
2026-02-03, 13:40
Medlem
Citat:
... Enda skillnaden är att kondenszonen var så pass välkännd kunskap ...

Trots detta så finns det inte en enda meteorolog så påstår att det finns någon kondenszon eller att cirrusmoln inte kan bildas på 10000 meters höjd.

I själva verket är det ju tvärtom, det är allmän kunskap att molnbildning kan ske långt över din påhittade kondenszon.
Citera
2026-02-03, 13:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har sett många videos där contrails dunstar brevid långa chemtrails som ligger kvar.

Att du hävdar att con och chemtrails är samma sak, tyder på ett väldigt lågt iq och att det nog aldrig går att prata logik med dig.
Om ett plan flyger på 11 000 meters höjd och ett annat på 10 000 meters höjd då kan förhållandena skilja sig åt och vara därför som den ena strimman ligger kvar och på det avståndet så kan planen mycket väl se ut att ligga alldeles bredvid varandra.
Knappast chemtrails för det.
Citera
2026-02-03, 13:47
Medlem
448s avatar
Citat:
Om ett plan flyger på 11 000 meters höjd och ett annat på 10 000 meters höjd då kan förhållandena skilja sig åt och vara därför som den ena strimman ligger kvar och på det avståndet så kan planen mycket väl se ut att ligga alldeles bredvid varandra.

Ja och ibland knippsas en strimma av i nån km p.g.a local vsrmluftsbubbla eller vindstråk - men det kanske var när bytte behållare 🤣
Citera
2026-02-03, 13:59
Medlem
Citat:

Kan även förklaras med olika flygplanstyper och/eller olika mängd gaspådrag. Ett flygplan som stiger har ju betydligt mer gaspådrag än ett flygplan som ligger i planflykt eller till och med sjunker. Och ett stort flygplan som t.ex A330 drar ju betydligt mer bränsle än ett mindre flygplan och det större flygplanet skapar därför betydligt mer vatten.

Citat:

Hur vet du att de var bredvid varandra, hur vet du att de inte befann sig på olika höjd?
Var de möjligen synliga på FR24?
Citera
2026-02-03, 14:11
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Kondenszonen blir inte bevisad fakta bara för att du påstår det och AI är ingen allvetande gud och AI har inte alls alltid rätt. Sett AI som säger att Joe Biden fortfarande är president så det är inte bevisad fakta bara för att AI påstår det.

A.i. plockar info från nätet baserat på frågan som ställs.

Det är därför väldigt enkelt att få dom att ta fram fel info.

Frågar jag a.i. om kondenszonen så förklarar den vad det innebär, men om du frågar om cirrusmoln och allt trams som ni har yttrat baserat på vad ni tror och fantiserar ihop... så finns det ingen kondenszon eller så ligger den 1 mil upp eller högre.

Därför ska idioter inte hålla på med a.i.
För dom fattar inte hur det fungerar, och kan dörför inte ställa frågorna på rätt sätt och tänka själv när svaren ges.
Citera
2026-02-03, 14:18
Medlem
448s avatar
Citat:
A.i. plockar info från nätet baserat på frågan som ställs.

Det är därför väldigt enkelt att få dom att ta fram fel info.

Frågar jag a.i. om kondenszonen så förklarar den vad det innebär, men om du frågar om cirrusmoln och allt trams som ni har yttrat baserat på vad ni tror och fantiserar ihop... så finns det ingen kondenszon eller så ligger den 1 mil upp eller högre.

Därför ska idioter inte hålla på med a.i.
För dom fattar inte hur det fungerar, och kan dörför inte ställa frågorna på rätt sätt och tänka själv när svaren ges.

Av dina trådar att döma är det inte vi som är idioter.

Du försöker lära oss vanligt folk att vi har bandmaskar som flyttat in i våra hjärnor o styr oss med mindcontroll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in