2026-02-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur kan man packa en gympapåse som redan är packad? Om kvinnan packar den kvällen innnan medan mannen packar den 10 minuter innan ungen ska till skolan så kan han ju inte packa upp den bara för att packa om den igen eller hur? Likaså med disk, tvätt, städ osv.. Om kvinnan redan gjort det så är det ju för sent?

Poängen jag försöker göra och som du och i princip alla andra kvinnor verkar fullständigt blinda för är att DIN tidsplan och DITT sätt inte är det "rätta" sättet. Det är två vuxna människor inblandade men eftersom kvinnan vägrar släppa kontrollen i hemmet så får hon leva med att ta skiten själv.

Män är inte lata, det är kvinnor som är kontrollerande.
Du har en poäng men jag tror ändå de flesta kvinnor har testat att inte packa gympapåsen för att se vad som händer, innan de får nog och separerar.
Citera
2026-02-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De kvinnor jag vet som avsagt sig partnerrelationer med män har gjort det för att det bara tar energi ifrån dem. Att leva med en man är som att leva med ett barn och det är inte alla som har tid och ork för det.

Det blir som när man skaffar sig ett husdjur. Man får ställa sig några frågor först. Har jag plats för mannen? Har jag råd med mannen? Har jag tid med mannen? Har jag ork att se efter mannen?

De är som djur. Man matar och städar efter dem.

Jo det blir lätt så.

Mannen måste vara förebyggande och räkna ut hur han ska behålla kvinnans kärlek ,välvilja och hennes villighet att spendera tid med honom. Så hon inte upplever att det är bortkastad tid att ha en relation.

Hon måste helt enkelt vinna något.

Nu finns det ekonomiska vinster och känslomässiga.

De känslomässiga vinsterna är viktigast.

Ta reda på vad det är som gör henne arg ,är bra.

Har jag gjort något som du tycker inte är bra ?

Även framtiden bör man ha koll på.

Är det något du vill uppleva eller göra som du inte kan nu ?

Man bör alltså kontrollera om hon upplever att hon vill något.

Män borde helt enkelt gå en kurs hur behåller du din kvinnliga partner nöjd och hur får du henne vara nöjd med dig för den närmaste framtiden.

Sedan en viktig faktor kärlek ,man kan mäta det genom att se hur gärna hon vill vara nära sin man.

De får jobba på detta. Mannen kan inte ensam göra detta utan båda två måste tillsammans finna vägar som gör att hon och han vill vara nära varandra.
Citera
2026-02-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så varför är inte världen full av kvinnliga uppfinnare nu när kvinnor äntligen är fria?

Var är alla stora IT-bolag grundade av kvinnor?

Var är alla kvinnliga Nobelpristagare inom vetenskapskategorierna?

Eller just det. Ni är ju fortfarande förtryckta. Den där offerkoftan är förbannat bekväm.

Varför vill inte kvinnor ingå relationer? Jo för ingen man är tillräckligt bra för er. Ni är ju helt perfekta.

Gamla fördomar kommer att spöka ett tag till, kvinnor kan inte göra om sig på drygt 100 är och resa sig från förtyck och nervärdering som pågått tusentals år. Vi får se hur det ser ut om 100 år. Även här ser man fortfarande mycket av det gamla, d v s att man nervärderar kvinnan, tycker att hon på alla sätt är sämre än en man. Kvinnor och män är inte jämställda än, mycket jobb finns kvar.

Kvinnor som upplever att de har det bättre utan män vill inte ingå relationer.
Citera
2026-02-03, 10:50
Medlem
Jag undrar varifrån kommer all denna kvinnohat i alla tider. Varför vill män tro på att kvinnan på alla sätt är underlägsen, värdelös, att hon är mindre intelligent, att hon är ologisk, känslostyrd, hjälplös, har låg moral, är syndabock till allt elände i världen o c v? Vad tycker män om sina mammor, om sina döttrar? Män förvandlar kvinnan till ett föremål, till sin egendom som han kan bestämma över, man ger henne inga rättigheter, man behandlar henne som omyndig. Jag känner inte till någon annan människogrupp, förutom slavarna, som man har behandlat lika illa.

Varför älskade inte män sina kvinnor, varför ville de inte beskydda dom i stället? Jag förstår inte hur kan man vilja behandla någon så illa i årtusenden och fortfarande i dag. Normalt nervärderar man den som man är avundsjuk på för att själv framstå som något bättre. Att mobba någon som män har mobbat kvinnor är något väldigt lågt, män borde skämmas.

Varför skulle dagens kvinna vilja bli ihop med en mobbare? Som tur är har det alltid funnits även vettiga och kärleksfulla män som har uppskattat sin fru och som har lärt sina döttrar vad de kunde. Men samhället förr i övrigt har alltid varit kvinnofientlig. Fortfarande i många länder är kvinnor nertryckta och utan mannens rättigheter. Kan man verkligen tycka att man är en bättre människa på alla sett om man vill behandla någon så illa som män har behandlat kvinnor?
Citera
2026-02-03, 11:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag undrar varifrån kommer all denna kvinnohat i alla tider. Varför vill män tro på att kvinnan på alla sätt är underlägsen, värdelös, att hon är mindre intelligent, att hon är ologisk, känslostyrd, hjälplös, har låg moral, är syndabock till allt elände i världen o c v? Vad tycker män om sina mammor, om sina döttrar? Män förvandlar kvinnan till ett föremål, till sin egendom som han kan bestämma över, man ger henne inga rättigheter, man behandlar henne som omyndig. Jag känner inte till någon annan människogrupp, förutom slavarna, som man har behandlat lika illa.

Varför älskade inte män sina kvinnor, varför ville de inte beskydda dom i stället? Jag förstår inte hur kan man vilja behandla någon så illa i årtusenden och fortfarande i dag. Normalt nervärderar man den som man är avundsjuk på för att själv framstå som något bättre. Att mobba någon som män har mobbat kvinnor är något väldigt lågt, män borde skämmas.

Varför skulle dagens kvinna vilja bli ihop med en mobbare? Som tur är har det alltid funnits även vettiga och kärleksfulla män som har uppskattat sin fru och som har lärt sina döttrar vad de kunde. Men samhället förr i övrigt har alltid varit kvinnofientlig. Fortfarande i många länder är kvinnor nertryckta och utan mannens rättigheter. Kan man verkligen tycka att man är en bättre människa på alla sett om man vill behandla någon så illa som män har behandlat kvinnor?

Många män har en vidrig kvinnosyn idag såna förtjänar att leva ensamma livet ut tycker jag.

Klart ingen vettig kvinna vill bli ihop med en mobbare som behandlar henne som skit
Citera
2026-02-03, 11:37
Medlem
halaltarzans avatar

Tror att det är så här Kalopsstina att snubbar som inte håller måttet för att kunna göka runt och/eller skaffa en partner blir väldigt typ kvinnohatiska? Speciellt när de ser hur en del kvinnor bara fläker upp sig för en del snubbar. Livet är ju tyvärr inte rättvist nånstans. Dock måste de ändå nånstans inse - om de nu har svenskt medborgarskap - att de alltid kan ragga med sitt medborgarskap i något fattigt land.
Citera
2026-02-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Tror att det är så här Kalopsstina att snubbar som inte håller måttet för att kunna göka runt och/eller skaffa en partner blir väldigt typ kvinnohatiska? Speciellt när de ser hur en del kvinnor bara fläker upp sig för en del snubbar. Livet är ju tyvärr inte rättvist nånstans. Dock måste de ändå nånstans inse - om de nu har svenskt medborgarskap - att de alltid kan ragga med sitt medborgarskap i något fattigt land.
Ändå taskigt att hata på kvinnor för att man själv inte har game. Det är ju inte random kvinnas fel.
Citera
2026-02-03, 11:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ändå taskigt att hata på kvinnor för att man själv inte har game. Det är ju inte random kvinnas fel.

Men alltför många (av båda könen) kan/vill ju för sitt liv inte förstå att det är de själva det är något fel på utan skyller allt på det det andra könet. Håller du med mig, eller håller du med mig Bimbo?
Citera
2026-02-03, 11:57
Medlem
Citat:
Men alltför många (av båda könen) kan/vill ju för sitt liv inte förstå att det är de själva det är något fel på utan skyller allt på det det andra könet. Håller du med mig, eller håller du med mig Bimbo?
Så är det. Lättare att lägga anledningarna till sina egna tillkortakommanden utanför sig själv. Men inte särskilt produktivt.
Citera
2026-02-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Nej jag är inte det minsta rädd för män. Däremot så har män inneburit att jag istället byggt upp ett raseri som triggas av flight or fight. Problemet är att jag sökte vård i åratal för PTSD utan att få någon behandlimg eller diagnos överhuvudtaget.

Jag är inte den kvinna, en man borde jävlas med för mycket. Kan låta gäll i början, bli osäker, gråta. Men när en gräms är nådd är jag på en annan nivå än vad många män hamnar på under en fight. Och det är åratal av smärta som omvandlats till hat. Ändå försöker män skada i tron att man är ett enkelt offer, någon att såra och trycka ner för att de är män och män gör sådant på rutin (härskartekniker).

Svårt att förklara. Man är den man är. Lugn och så. Min farbror skulle inte försöka om han förstod bättre och med det att lika lite som han bryr sig om min pappa (han sa senast att han sagt åt min farsa efter ett självmordsförsök att det var jävligt att han misslyckats) förstår han att jag är min pappas dotter.

Män ser kvinnor som svaga för att de är så upptagna med att tro att de själva är maktfullkomliga. Att de är störst, starkast. Farligast.

Jag älskade mitt ex för att jag var en god människa i åratal. Jag är osäker på vilka jag kanske älskar idag men känner inte särskilt mycket för någon.

Kärlek är inte villkorslös och utan kärlek finns bara likgiltighet.

Med det så menar jag inte att jag är likgiltig för människor jag har haft i mitt liv. Absolut inte. Finns många människor jag bryr mig om. Min pappas släkt ingår däremot inte bland människor jag har band till.

Det är därför jag utan att blinka kan försöka mig på att binda dem eller barnen omkring dem (deras barn menar jag) till vad som helst. Jag bryr mig inte om de kommer lida eftersom de vet vad jag genomidit utan att någonsin tillfört mig något, men stjäl de mitt arv så ler jag vid deras gravar.

En man gborde något han inte borde och sedan något mer och även hans kompis. Sedan kom han hem till mig och från ingenstans anklagade han mig för att vara en häxa, för att han varit med om någon bilolycka. Det var någon som inte visste ett smack om något med att jag ens ägde en tarotlek. Än mindre att jag gjort några ritualer för att skydda mig från andras ondska och förbanna mitt eget blod vid händelse av min död. (Blod som i skuld menar jag). Ver du varför han kom hem till mig och anklagade mig för att vara en häxa även om han var lugn och inte såg ut att mena allvar. Han visste vad han själv gjort mot mig. Ja utöver att han var galen dvs. (Jag är inte en häxa )

Jag är inte rädd för män och jag är inte längre ung nog för att män och kvinnor ska frukta mig såsom män och kvinnor fruktar unga kvinnor bara förmatt de är unga kvinnor.

Man kan berätta om fel många gånger om utan att de som hör börjar göra rätt. Tro mig, min farmor och min farbror säljer gladeligen min farbrors enda dotter och dotterdotter till djävulen. För människor som gör fel, tror att de aldrig kommer att straffas. De gör fel för att de tror att de kan komma undan. När ngt sedan händer ser de dem själva som offer eller som utsatta. Men tänk om människor faktiskt kan manifestera deras egen skuld i att råka illa ut dem själva också och inte vara dem som de låter leva i utsatthet eller utsätter.

Jo du berättar så bra.

Det enda sättet bli fri från det som tynger dig är att på något sätt bearbeta det.

Det män och kvinnor kan göra är att lyssna på varandra ,utan att reagera negativt på vad den andra säger.

Är det någon man som någon gång har lyssnat på dig ?
Citera
2026-02-03, 12:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina

Citat:

Citat:

Citat:

Fast det här som Scaloppina tar upp är mycket större och enormt mycket allvarligare än att några snubbar hatar på kvinnor för att de inte får knulla dem.

Scaloppina tar upp ett förtryck och förföljelse av kvinnor som pågått under århundraden på i stort sett alla plan i samhällena historiskt och fortfarande i många länder. Detta har förstört (och fortsatt förstör) oräkneliga flickors och kvinnors liv.

Alla män inom red pill communityn osv borde hänga från träden. Att vara så jävla ignorant och taktlös som de är borde fan vara olagligt.

Mer än hälften av alla kvinnor som är singlar dejtar inte. De söker inte efter en relation med en man. Och allt podcas-brorsorna skriker om är "the male lonliness epidemic" och att feminismen har förstört kvinnorna. Ska man skratta eller gråta. Som om de är helt utan självinsikt, fattiga jävliga människor. När de ser en man med en arbetande kvinnlig partner som de delar ansvaret för barnen och hemmet med skriker de om att han är undergiven och svag och feminiserad. Som om det skulle vara ett slags straff att ta hand om sina barn och sitt hem. Det som lagts på kvinnor i årtusenden.
Citera
2026-02-03, 12:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Så är det. Lättare att lägga anledningarna till sina egna tillkortakommanden utanför sig själv. Men inte särskilt produktivt.

Visst, inte produktivt, men med ett svenskt medborgarskap i potten så kan du väl fortfarande locka en kvinna från något U-land (förmodligen inte kärlek vid första ögonkastet men i alla fall). Dock värre att vara född i typ Calcuttas slum med ett ofördelaktigt utseende?

Men sen finns det ju en del lirare här som suttit år efter år, och som fått rådet att söka kärring utifrån, och som ändå sitter kvar och mal. Vad tror de egentligen, att det ska komma någon oknullad tonårsjänta och ringa på och erbjuda sig att bli Mrs Encil eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in