Citat:
Ursprungligen postat av
Eldey
Mycket svårt att se vad det i så fall skulle vara. Hon har ju redan fått ett antal konsekvenser, så om hon satt på någon form av trumfkort borde hon ju rimligen redan ha lagt fram det.
Det är lite svårt för henne att lägga fram "trumfkort" innan hon ens har delgivits någon misstanke om brott. Det finns liksom inget att "trumfa". Det är väl i så fall snarare så att det kommer att visa sig att åklagarens bevisning inte är tillräcklig, och för hennes del är det bara att vänta ut. Eftersom hon inte delgivits misstanke om brott har hon heller ingen insikt i utredningen och får inte ta del av analysresultat osv.
Hennes trumfkort är att hon är oskyldig,
om hon nu är det, och det är ju det hon hävdar. Hon har i dagsläget inget annat val än att vänta tills åklagaren får tummen ur.
Det är inte utan anledning jag ifrågasätter åklagarens agerande i detta.
Skulle det visa sig att hon är oskyldig, eller i alla fall att åklagarens bevisning inte håller, ja då lär väl SD et al få pudla rejält. Det lär väl bli ett eller flera åtal för förtal också, skulle jag tro.
Men nej, det är inget jag tror kommer hända. Men något märkligt är det ändå med det hela.