2026-02-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag kan ha läst felaktigt i vem som skrev vad. Men jag har fortfarande skrivit om innehavet.

Jag ska läsa mer noggrant i vem det är jag skriver med och vem jag bemöter framöver!
Okej vi släpper det. Åter till Katja. Lyssnat på intervjun?
Citera
2026-02-24, 20:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Okej vi släpper det. Åter till Katja. Lyssnat på intervjun?
Inte ännu om det är den som länkades nyss?
https://youtu.be/S-EcCuLBPJo?si=06KmWN71BV613t7A

Kan återkomma senare ikväll eller imorgon. Har du hunnit lyssna?
Citera
2026-02-24, 20:52
Medlem
Ja jag lyssnade och jag tycker hon låter väldigt skyldig. Hon betonar saker som inte är relevanta eller som ens efterfrågas som till exempel att hon aldrig fått kritik för sitt politiska arbete när frågan inte gäller det. Hon borde inte tackat ja till att medverka här. Ljuger hon nu blir allt bara värre. Bättre att vara tyst och snacka när allt är över. För hennes skull hoppas jag att hon är oskyldig annars är detta helt fel strategi som valts.
Citera
2026-02-24, 20:57
Medlem
Katja verkar inte dementera att hon tagit kokain hos ET. Hon tryckte ändå på det hos Kvartal. Själv skulle jag inte hoppa över att nämna det om jag aldrig hade tagit kokain men blev utmålad som kokainbrukare i media.
Citera
2026-02-24, 21:04
Medlem
Precis. Istället snackar hon bara runt det hela och hänvisar till att hennes försvarare sagt åt henne men är hon helt oskyldig och vet det så behöver hon inte göra det.
Senast redigerad av spitvenom 2026-02-24 kl. 21:06.
Citera
2026-02-24, 21:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ja jag lyssnade och jag tycker hon låter väldigt skyldig. Hon betonar saker som inte är relevanta eller som ens efterfrågas som till exempel att hon aldrig fått kritik för sitt politiska arbete när frågan inte gäller det. Hon borde inte tackat ja till att medverka här. Ljuger hon nu blir allt bara värre. Bättre att vara tyst och snacka när allt är över. För hennes skull hoppas jag att hon är oskyldig annars är detta helt fel strategi som valts.
"Aldrig fått kritik för sitt politiska arbete"

Om vi ska vara helt ärliga. Vad vet vi om hennes politiska arbete? Jag tror aldrig att jag sett henne driva en enda viktig fråga i riksdagen. Kollade igenom hennes motioner
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/ledamot/katja-nyberg_243a8476-df07-435b-b2e8-50d03926ae51/?doktyp=mot&p=3

Kan inte se att hon varit huvudförfattare för en enda motion. Bara medmotionär. Vilket är typ samma sak som att skriva under på något som någon annan har skrivit "för solidariteten".

Så om hon aldrig fått kritik för sitt politiska arbete så beror det nog på att hon inte uträttat någon politisk gärning.
Citera
2026-02-24, 21:13
Medlem
Instämmer.

Hon har varit väldigt anonym och hon verkar ha lite hybris när hon mot slutet säger att ingen annan politiker tidigare fått utstå något liknande eller vad hon nu sade. Känns överdrivet och lite "tyck synd om mig"
Citera
2026-02-24, 21:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Instämmer.

Hon har varit väldigt anonym och hon verkar ha lite hybris när hon mot slutet säger att ingen annan politiker tidigare fått utstå något liknande eller vad hon nu sade. Känns överdrivet och lite "tyck synd om mig"

Tyder på dålig självinsikt, utan att sätta någon etikett på det.
Citera
2026-02-24, 21:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Katja säger följande i intervjun:
https://youtu.be/S-EcCuLBPJo?t=2485
"Man måste kunna göra skillnad på vad det är som har hänt och varför man agerar som man gör."
Katja medger här att någonting har hänt i mina öron.

Katja undviker hela tiden att säga att hon är oskyldig och jämför att köra rattfull på narkotika med att säga något impopulärt, vilket är en väldigt konstig liknelse.

Det tycks bara vara trollfabriken som kommenterar under klippet som tycker att Katja verkar oskyldig i intervjun.

...

Citat:
Jag var bara en liten nyfiken tjej, och de hade liksom curling med mej, där jag var stenen, och där andra stenar var dessa högar av pulver... trodde det var en rolig grej.

Och roligare blev det samma afton, men i andra ändan... om ni förstår.
Citera
2026-02-24, 21:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Instämmer.

Jag noterade att Katja hade en tröja på sig i intervjun. En kofta hade så klart varit rätt val.

Jag reagerade lite över att Katjas hår ser väldigt tunt ut om man jämför med äldre bilder på henne. Får man tunt hår av för mycket "silicagel"?

Att "ingen annan politiker tidigare fått utstå något liknande" kommer så klart att bli en klassiker när domen har fallit mot Katja.

Jag blev också rådvill när Katja tog upp att PAN driver poliser till självmord. Hotade Katja att ta livet av sig om hon blir av med jobbet hon inte vill gå tillbaka till?

Det är tydligen ok att hänga ut invandrare som begår brott som Katja gör på sin Xwitter. Några andra brottslingar återfinns inte där. Men när hon blir uthängd som brottsling så ska vi tycka synd om henne som drevar mot invandrare hela tiden.
Citera
2026-02-24, 21:30
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Katja verkar inte dementera att hon tagit kokain hos ET. Hon tryckte ändå på det hos Kvartal. Själv skulle jag inte hoppa över att nämna det om jag aldrig hade tagit kokain men blev utmålad som kokainbrukare i media.
Det är precis som varje gång tidigare det hon INTE säger som ger mest information.
Citera
2026-02-24, 21:36
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Instämmer.

Jag känner till tidigare SD-politiker som fått gå igenom minst lika mycket utifrån anonyma ogrundade anklagelser, som dessutom uträttat betydligt mer för partiet än KN. Politik är smutsigt, och den som är naiv inför detta faktum kommer förr eller senare sitta med en kniv i ryggen.

Jag kan känna sympati för KN utifrån ett personligt perspektiv då det måste vara riktigt jäkla traumatiskt att hängas ut som hon gjort, men det hade varit klädsammare om hon skippat offerkoftan och tagit ansvar för handlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in