2026-02-02, 13:51
Medlem
För att ni är så grymma supermammor som organiserar logistiken sju dagar i veckan? Och för att ni är så mycket bättre chefer. Och smartare är ni, dominerar både i skolan och i den akademiska forskningen. Whats not to like baby?
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför det?
Nejdå skämt åsido. Du får nog fråga oss var och en, alternativt vår skapare. Men några personliga anledningar blir det inte, för jag har kastat tillräckligt med pärlor till svin för idag.

Citera
2026-02-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
.

Jenny9 som självcensurerade en lång rage-rant?

Snälla, var lite smart för en gångs skull och säg att det stämmer (även om det inte gör det).

För isåfall så kommer jag aldrig att anklaga dig för att sakna självgranskning. Och det skulle värma en gammal gubbes icke feministiska hjärta att tro att du är kapabel till självkritik, även om det inte stämmer.
Citera
2026-02-02, 14:13
Medlem
Håller med dig, TS slutsats är skitskum.

För det ligger knappast i mäns natur att bojkotta kvinnor bara för de är det svagare könet på flera sätt. Tvärt om. Vi är liksom skapta för att genomskåda och ligga steget före kvinnorna i deras dramautövning, och eftersom de inte kan ta ansvar för sina handlingar så är det vårat ansvar att stämma i bäcken så att dom inte kör i diket stup i kvarten

Berättelsen om Adam, Eva och Ormen skrevs liksom inte för att män skulle bojkotta kvinnor. Utan för att det är mannens ansvar att skydda kvinnan från ormar som vill viska saker i hennes öra.

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg

Senast redigerad av busy-signal 2026-02-02 kl. 14:15.
Citera
2026-02-02, 15:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jenny9 som självcensurerade en lång rage-rant?

Snälla, var lite smart för en gångs skull och säg att det stämmer (även om det inte gör det).

För isåfall så kommer jag aldrig att anklaga dig för att sakna självgranskning. Och det skulle värma en gammal gubbes icke feministiska hjärta att tro att du är kapabel till självkritik, även om det inte stämmer.

Jag skrev: "Du motsäger dig själv" varken mer eller mindre

Men jag orkar inte gagga mer med dig så det fick va

Förresten är Bibeln felaktigt översatt i så många led att det där med Adam och Eva och ormen stämmer inte. Inte heller att Eva blev skapad av Adams revben.
Citera
2026-02-02, 16:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Men vi säger att du har rätt. Kvinnor är bara intresserade av trygghet och status och att göra andra kvinnor avundsjuka. Varför springer män efter oss?

Det är ett normalt parningsbetéende bland däggdjur.
Citera
2026-02-02, 16:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Ännu en inceltråd, spännande...? Not!
Citera
2026-02-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är ett normalt parningsbetéende bland däggdjur.
Jo jag var inne på det när jag skrev att mäns intresse för kvinnor har andra drivkrafter än en särskilt stor lust att lära känna den "kvinnliga naturen".
Citera
2026-02-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ännu en inceltråd, spännande...? Not!
En tråd om dagen ska det vara, minst. Annars är det inte flashback.
Citera
2026-02-02, 16:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Vilket idiotsvar som inte betyder någonting.

Vadå, säger säger du som heterosexuell, och icke-psykopatisk man man då eller? Isåfall får du gärna utveckla dig.

Jag känner inte till några män som har som största intresse att förstå hur kvinnor fungerar. Om intresset finns där så är det för att uppnå andra mål, som att få henne att sära på benen eller för att man vill veta hur man gör sin fru glad och nöjd så man slipper tjafs och onödig drama.
Citera
2026-02-02, 16:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jo jag var inne på det när jag skrev att mäns intresse för kvinnor har andra drivkrafter än en särskilt stor lust att lära känna den "kvinnliga naturen".

Du förstår män bättre än busy-signal förstår sig på kvinnor.
Citera
2026-02-02, 16:49
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
En tråd om dagen ska det vara, minst. Annars är det inte flashback.

Jo, men det ÄR ju också litet underhållande, inte minst de inbyggda logiska kullerbyttorna.

Påpekade redan att "bög" eller "öde ö" blir det enda logiska alternativen, men visst kunde man också ha ställt "männens gentlemannainsikt" (eller vad det nu var) mot det sura, bittra och anklagande inlägget i vilket begreppet förekom, och konstatera att det logiskt sannolikt INTE är en man som har skrivit det.

För OM det hade varit en äkta man som skrivit inlägget så hade nog hans "gentlemannainstinkt" hindrat honom från de flesta extremt bittra formuleringarna...
Citera
2026-02-02, 16:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Min fru är en på miljonen, och jag är oerhört tacksam.
Mmmmm, säkert.. Vad säger frugan om att du sitter uppe på nätterna & startar kvinnohatartrådar på Flashback? Hon tycker det är helt fantastiskt va..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in