2026-02-01, 12:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Kan du inte göra samma djupstudie på män? Vore intressant att ta del av vad du kommer fram till.

Det har jag redan gjort. Svenska män är cucks, och det är en av anledningarna till att vi lever i ett dysfunktionellt och totalitärt matriarkat. En stat där kvinnors subjektiva känslor styr allt från universitet till rättsväsende.
Citera
2026-02-01, 12:20
Medlem
Vi vet.
Vem var det som först åt av äpplet?
Citera
2026-02-01, 15:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Du tror inte att kvinnor har kännt lika om män,i 1000 tals år? Kvinnor självklara rättigheter har tryckts tillbaka till fördel för män genom hela mänskligheten.

Det du rapar upp är något män har utsatt kvinnor för, genom historien. Nu är du brydd, då samma mönster drabbar män?

För övrigt är det tydligt att du dras till problematiska kvinnor och det har med dig att göra.
De normalt fungerande kvinnorna, som du förmodligen önskar leva med, är antingen inte attraherade av dig, eller så är du inte attraherad av dem, eller både och.

Jag förstår inte vad du syftar på med ditt inlägg. Det finns mycket man kan beskylla män för att ha gjort mot kvinnor genom historien men inte det som TS beskriver. Dessutom förstår jag inte varför det ens är relevant. Ingen kvinna som blev förtryckt för 500 år sedan är i livet idag.
Citera
2026-02-01, 16:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där är skitsnack och finns inga belägg för. Det är däremot vetenskapligt belagt att män som växer upp med ensamstående mödrar oftare blir kriminella.

Det finns ensamstående mödrar över hela världen, i alla samhällsklasser, osv. I de flesta länder är ett singelhushåll med barn ekonomiskt mer sårbart. Pojkar som blir övergivna av sina fäder kommer att hitta manliga förebilder i andra män som kanske inte alla gånger är så värst funktionella och sunda vuxna. Så det stämmer att barn som överges av sina fäder oftare blir kriminella och far illa på andra sätt.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-01 kl. 16:16.
Citera
2026-02-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår inte vad du syftar på med ditt inlägg. Det finns mycket man kan beskylla män för att ha gjort mot kvinnor genom historien men inte det som TS beskriver. Dessutom förstår jag inte varför det ens är relevant. Ingen kvinna som blev förtryckt för 500 år sedan är i livet idag.
” . De flesta kvinnor är ondskefulla parasiter, de vill innerst inne inte arbeta och skapa, de vill förstöra och bryta ner. Intima relationer och sexualitet är deras främsta verktyg för att suga blodet ur välmenande män. Utan att tveka kan de försöka ödelägga en mans liv med en väv av intrikata lögner, om något gjort dem missnöjda.”
-Onskefulla parasiter har kvinnor mött genom historien.
-Män som inte vill arbeta och skapa, har varit en ständig följeslagare i kvinnors liv genom historien.
-Män som vill förstöra och bryta ned, se effekterna av mäns styre genom historien, där länder erövras och bryts ned.
-Intima relationer och sexualitet; män har utnjyttjat kvinnors kroppar i alla år, och sedan lämnat kvinnan åt sitt öde när ett barn börjar växa i magen pga deras umgänge.
-Män som ljuger, det är bara att slå på tv idag och se hur USA hela regeringen ljuger för att härska, de flesta män.

Det jag vill ha sagt är att trådstartarens tankar och erfarenhet, är tyvärr mänskliga drag. Inte typiskt kvinnliga.
Citera
2026-02-01, 16:19
Medlem
Jenny9s avatar
Till TS, vilket land ska du och frugan flytta till då? Du har varit på väg i 10-15 år nu, lång tid att kolla upp ideallandet. Det måste ju vara ett land där kvinnor inte har någon röst överhuvudtaget för du tål ju inte samhällen/länder där kvinnor behandlas som jämlikar eller ens hörs alls. Så ett land där kvinnor hålls inomhus och nertystade. Men ändå en viss standard på boende och sånt. Saudiarabien?
Citera
2026-02-02, 03:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Till TS, vilket land ska du och frugan flytta till då? Du har varit på väg i 10-15 år nu, lång tid att kolla upp ideallandet. Det måste ju vara ett land där kvinnor inte har någon röst överhuvudtaget för du tål ju inte samhällen/länder där kvinnor behandlas som jämlikar eller ens hörs alls. Så ett land där kvinnor hålls inomhus och nertystade. Men ändå en viss standard på boende och sånt. Saudiarabien?

En utlandsflytt måste planeras noga, i synnerhet när man har ett substansiellt kapital. Ur ett rent praktiskt och yrkesmässigt perspektiv så kan det vara bra att vänta till pensionen. Sverige är ju i särklass värst när det gäller femi-fascismen, så nästan allt annat är bättre. Även våra grannländer. Väger man in andra faktorer som viseringar, skatter och levnadskostnader, så ligger exempelvis Indonesien, Vietnam, och vissa länder i Sydamerika bra till. Där kan vi leva som en kung. EU går fetbort då det är ett område på total dekis. Ni kommer att gå en mycket mörk framtid här. Kvinnornas hjärntvätt och närvaro på viktiga poster är den främsta orsaken till det snabbt accelererande förfallet.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-02-02 kl. 03:57.
Citera
2026-02-02, 03:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det finns ensamstående mödrar över hela världen, i alla samhällsklasser, osv. I de flesta länder är ett singelhushåll med barn ekonomiskt mer sårbart. Pojkar som blir övergivna av sina fäder kommer att hitta manliga förebilder i andra män som kanske inte alla gånger är så värst funktionella och sunda vuxna. Så det stämmer att barn som överges av sina fäder oftare blir kriminella och far illa på andra sätt.

Det är mödrar som bryter sönder familjer i första hand. Det är mödrar som mycket oftare än fäder får ensam vårdnad. Ensamstående mammor är definitivt inga offer - i själva verket är de ofta förövare. Det är exempelvis kvinnor i Virginia USA som kämpat för abort fram till födelseögonblicket. Kvinnor är fan inte empatiska för fem öre, det är en lögn. De tänker bara på sig själva, och tar inte personligt ansvar för någonting..
Senast redigerad av WordWarrior 2026-02-02 kl. 03:56.
Citera
2026-02-02, 04:46
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
En utlandsflytt måste planeras noga, i synnerhet när man har ett substansiellt kapital. Ur ett rent praktiskt och yrkesmässigt perspektiv så kan det vara bra att vänta till pensionen. Sverige är ju i särklass värst när det gäller femi-fascismen, så nästan allt annat är bättre. Även våra grannländer. Väger man in andra faktorer som viseringar, skatter och levnadskostnader, så ligger exemeplvis Indonesien, Vietnam, och vissa länder i Sydamerika bra till. EU går fetbort då det är ett område på total dekis. Ni kommer att gå en mycket mörk framtid här. Kvinnornas hjärntvätt och närvaro på viktiga poster är den främsta orsaken till det snabbt accelererande förfallet.

Jag håller med dig till 100%. Det är en djävulskt smart och effektiv strategi av dem som regisserar den mänskliga boskapsfarmen.

Men i sak har det inte ändrat något. Adam hade samma exakt samma "utmaningar" med Eva som de flesta män har med sina kvinnor har idag.

Dvs kvinnan kommer att hitta saker att vara avundsjuk på, om hon så lever i självaste paradiset. Och om man tillåter att en orm viskar i hennes öra, så kommer hon att göra grejer bakom ens rygg, sannolikt vid första bästa tillfälle. Och inte sällan utan vare sig tvekan eller ånger efteråt.

Man kan tycka att det är hemskt, eller så växer man med utmaningen. Man accepterar helt enkelt att rollerna är olika och att vi inte är varandras jämlikar.

Ungefär som när man har katt.

Dvs man måste se till att lådan hålls så pass trivsam att hon inte börjar gå i blomlådorna. Och inte ta det personligt när hon testar gränserna varje dag med små eller stora drama, eller diverse andra instinktiva beteenden som hon oftast inte förstår sig på själv.

Det är väl antagligen lättare att läsa av och förutspå en katts beteenden och behov, men jag tror ändå att principen är ungefär densamma.

EDIT: Synd bara att man skulle behöva bli gammal gubbe innan polletterna började trilla ner. Men bättre sent än aldrig. Och nej, jag har absolut inte gett upp tanken på att leva tillsammans med en kvinna igen en vacker dag.
Senast redigerad av busy-signal 2026-02-02 kl. 04:53.
Citera
2026-02-02, 05:01
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det är mödrar som bryter sönder familjer i första hand. Det är mödrar som mycket oftare än fäder får ensam vårdnad. Ensamstående mammor är definitivt inga offer - i själva verket är de ofta förövare. Det är exempelvis kvinnor i Virginia USA som kämpat för abort fram till födelseögonblicket. Kvinnor är fan inte empatiska för fem öre, det är en lögn. De tänker bara på sig själva, och tar inte personligt ansvar för någonting..

Spot on igen WW 👍

Det är exakt som katter nästan. Dvs dom är små och söta och kan vara otroligt gosiga och sensuella. Men empati är inte deras starka sida, och klorna åker fram för minsta lilla.

Men man kan inte klandra någon som bara följer sina instinkter tycker jag. Man får helt enkelt lära sig hur dom funkar även om man aldrig kan begripa alla detaljer.
Senast redigerad av busy-signal 2026-02-02 kl. 05:03.
Citera
2026-02-02, 10:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
En utlandsflytt måste planeras noga, i synnerhet när man har ett substansiellt kapital. Ur ett rent praktiskt och yrkesmässigt perspektiv så kan det vara bra att vänta till pensionen. Sverige är ju i särklass värst när det gäller femi-fascismen, så nästan allt annat är bättre. Även våra grannländer. Väger man in andra faktorer som viseringar, skatter och levnadskostnader, så ligger exempelvis Indonesien, Vietnam, och vissa länder i Sydamerika bra till. Där kan vi leva som en kung. EU går fetbort då det är ett område på total dekis. Ni kommer att gå en mycket mörk framtid här. Kvinnornas hjärntvätt och närvaro på viktiga poster är den främsta orsaken till det snabbt accelererande förfallet.

Najs, Indonesien funderar jag också på. Men av helt andra anledningar än ni misstänker jag. Jag är tex inte ute efter att köpa billiga tjejer och liknande.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-02 kl. 10:12.
Citera
2026-02-02, 10:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jag håller med dig till 100%. Det är en djävulskt smart och effektiv strategi av dem som regisserar den mänskliga boskapsfarmen.

Men i sak har det inte ändrat något. Adam hade samma exakt samma "utmaningar" med Eva som de flesta män har med sina kvinnor har idag.

Dvs kvinnan kommer att hitta saker att vara avundsjuk på, om hon så lever i självaste paradiset. Och om man tillåter att en orm viskar i hennes öra, så kommer hon att göra grejer bakom ens rygg, sannolikt vid första bästa tillfälle. Och inte sällan utan vare sig tvekan eller ånger efteråt.

Man kan tycka att det är hemskt, eller så växer man med utmaningen. Man accepterar helt enkelt att rollerna är olika och att vi inte är varandras jämlikar.

Ungefär som när man har katt.

Dvs man måste se till att lådan hålls så pass trivsam att hon inte börjar gå i blomlådorna. Och inte ta det personligt när hon testar gränserna varje dag med små eller stora drama, eller diverse andra instinktiva beteenden som hon oftast inte förstår sig på själv.

Det är väl antagligen lättare att läsa av och förutspå en katts beteenden och behov, men jag tror ändå att principen är ungefär densamma.

EDIT: Synd bara att man skulle behöva bli gammal gubbe innan polletterna började trilla ner. Men bättre sent än aldrig. Och nej, jag har absolut inte gett upp tanken på att leva tillsammans med en kvinna igen en vacker dag.

Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Spot on igen WW 👍

Det är exakt som katter nästan. Dvs dom är små och söta och kan vara otroligt gosiga och sensuella. Men empati är inte deras starka sida, och klorna åker fram för minsta lilla.

Men man kan inte klandra någon som bara följer sina instinkter tycker jag. Man får helt enkelt lära sig hur dom funkar även om man aldrig kan begripa alla detaljer.

Problemet med män och kvinnor som du är att ni skyller era dåliga partnerval på "kvinnor är så"/"män är så". Problemet med att skylla ifrån sig är att man då riskerar att gå miste om den fördjupade självkännedomen som kommer av att man börjar fundera över varför man valde som man gjorde. Detta handlar mycket mer om dig själv än om att alla kvinnor skulle vara si eller så. Många faller i den fällan, att skylla ifrån sig istället för att ta tag i jobbiga präglingar och trauman.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-02 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in