Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
En utlandsflytt måste planeras noga, i synnerhet när man har ett substansiellt kapital. Ur ett rent praktiskt och yrkesmässigt perspektiv så kan det vara bra att vänta till pensionen. Sverige är ju i särklass värst när det gäller femi-fascismen, så nästan allt annat är bättre. Även våra grannländer. Väger man in andra faktorer som viseringar, skatter och levnadskostnader, så ligger exemeplvis Indonesien, Vietnam, och vissa länder i Sydamerika bra till. EU går fetbort då det är ett område på total dekis. Ni kommer att gå en mycket mörk framtid här. Kvinnornas hjärntvätt och närvaro på viktiga poster är den främsta orsaken till det snabbt accelererande förfallet.
Jag håller med dig till 100%. Det är en djävulskt smart och effektiv strategi av dem som regisserar den mänskliga boskapsfarmen.
Men i sak har det inte ändrat något. Adam hade samma exakt samma "utmaningar" med Eva som de flesta män har med sina kvinnor har idag.
Dvs kvinnan kommer att hitta saker att vara avundsjuk på, om hon så lever i självaste paradiset. Och om man tillåter att en orm viskar i hennes öra, så kommer hon att göra grejer bakom ens rygg, sannolikt vid första bästa tillfälle. Och inte sällan utan vare sig tvekan eller ånger efteråt.
Man kan tycka att det är hemskt, eller så växer man med utmaningen. Man accepterar helt enkelt att rollerna är olika och att vi inte är varandras jämlikar.
Ungefär som när man har katt.
Dvs man måste se till att lådan hålls så pass trivsam att hon inte börjar gå i blomlådorna. Och inte ta det personligt när hon testar gränserna varje dag med små eller stora drama, eller diverse andra instinktiva beteenden som hon oftast inte förstår sig på själv.
Det är väl antagligen lättare att läsa av och förutspå en katts beteenden och behov, men jag tror ändå att principen är ungefär densamma.
EDIT: Synd bara att man skulle behöva bli gammal gubbe innan polletterna började trilla ner. Men bättre sent än aldrig. Och nej, jag har absolut inte gett upp tanken på att leva tillsammans med en kvinna igen en vacker dag.