Citat:
Ursprungligen postat av
snabeldjuret1
Ja, det vet jag. Känns dock inte värt det att byta till dessa operatörer bara för att kunna använda 2G/3G i ett år. Det är också hänsynslöst mot pizzerior, äldre människor och andra målgrupper tycker jag.
Gamla människor och pizzabagare kan väl köpa samma telefoner som alla andra? En vanlig iPhone t.ex, som inte är något jag vill ha, men köper man en sådan så får man en kvalitetstelefon som går bra att ringa med i många år. 2013 års iPhone 5s fick nyligen en uppdatering, så de som köpte en sådan för drygt 12 år sedan när den var ny kan fortfarande känna att de har en telefon som hänger med. Och den ska inte stängas ute från några nät, så du kan ha vilken operatör du vill även framåt i tiden. Går något sönder på den så finns det folk som lagar telefonen åt dig i närmaste köpcentrum.
Men man kan ju välja att köpa en telefon av ovanlig modell, och sedan klaga när den inte fungerar som en vanlig telefon. Ett tips är att köpa en vanlig telefon om du vill vara som alla andra, och där befinner sig ju iPhone i en klass för sig eftersom marknaden för dessa är så stor. Själv har jag en Samsung Galaxy S25 Ultra, också en mycket vanlig modell, och jag är ganska säker på att den kommer att fungera problemfritt med alla operatörer under lång tid framöver.
Du ville ha en ovanlig telefon, och det var det du fick?