Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Nja vet inte om det är en särskild skillnad där. En del kanske men de får nog lära sig tids nog att sparande är en dygd. Min förra mobil slutade fungera efter att batteriet svällt upp och i praktiken sprängde sönder resten av mobilen. Har inga planer alls på att byta nuvarande heller även om den jävlas med mig. Jag är ganska ung men visst, 18-åringarna kanske tycker annorlunda men de lär sig när de faktiskt får reda på vad en bra mobil kostar.
problemet är att det drar med sig oerhörda kostnader för privatpersoner. Företag och fastighetsägare.
Har man en massa hissar. Duc. Brandlarm. Inbrottslarm mm Så blir det ju kanske 10k för varje enhet som måste bytas ut till nytt. Ibland är grejorna så " gamla" att det inte alltid finns något som klarar av att prata med dessa gamla system. Systemen är stabila. De rullar på utan problem år efter år.
Har man ett gäng fastigheter så är det rätt snabbt uppe i en halv miljon som får läggas på hyran i slutändan.
Att man har en telefon som slits och batterier som inte håller laddning är något annat. Där tvingas man ändå byta för att operativsystemen eller de appar / sidor man använder inte längre stöder de äldre protokollen främst pga säkerhetsbrister och bristande användare.