2026-01-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det betyder väl bara att han har ett vanligt anställningsavtal, med klausuler,

Ja och det är ju positivt om arbetsgivaren vill avsluta anställningen.
Citera
2026-01-20, 18:31
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljungbacken666
Nick Leivermann till FBK
Uppgifter: AHL-backen förstärker Färjestad - hockeysverige.se https://share.google/HMYLkgVvP2MufHq2T

Är det något att ha? Kan ha vara sämre än befintliga?

Känns som vi behöver någon offensiv back som kan styra PP, det enda vi har är ju tvåvägsbackar som inte just är bra på något. Så nej detta är garanterat en kass värvning.
Citera
2026-01-20, 22:21
Medlem
En AHL-back som dessutom inte spelat i AHL denna säsong? Fem matcher sedan i höstas? Känns.....märkligt?
Citera
2026-01-21, 17:58
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
En AHL-back som dessutom inte spelat i AHL denna säsong? Fem matcher sedan i höstas? Känns.....märkligt?
Verkligen.
Nu är han dock klar, och är det något jag gillar så är det att han ändå varit kapten (NCAA) och vunnit både AHL och NCAA.
Det skvallrar om en ledare och en vinnare.

Men ja. jäkligt udda att han spelat bara 5 matcher denna säsong. Skulle verkligen vilja veta varför.
Citera
2026-01-23, 21:51
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Verkligen.
Nu är han dock klar, och är det något jag gillar så är det att han ändå varit kapten (NCAA) och vunnit både AHL och NCAA.
Det skvallrar om en ledare och en vinnare.

Men ja. jäkligt udda att han spelat bara 5 matcher denna säsong. Skulle verkligen vilja veta varför.

Från NWT:

Nick Leivermann har en strulig säsong bakom sig. Han skadades tidigt i höstas och har kämpat med att komma tillbaka sedan dess. Det har bara hunnit bli fem matchers spel, så spelsuget är stort.

– Det var under första försäsongsmatchen det hände. Jag åkte på en ganska tuff skada i foten som höll mig borta i två och en halv månad. Jag skickades ner till ECHL för att träna där, tyvärr tog det lång tid att komma tillbaka, längre än jag hade velat. Men jag är glad att vara här nu.

Hur mår du nu?

– Jag mår bra. Jag är nära 100 procent igen skulle jag säga.
Citera
2026-01-24, 08:59
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soul Patrol
Från NWT:

Nick Leivermann har en strulig säsong bakom sig. Han skadades tidigt i höstas och har kämpat med att komma tillbaka sedan dess. Det har bara hunnit bli fem matchers spel, så spelsuget är stort.

– Det var under första försäsongsmatchen det hände. Jag åkte på en ganska tuff skada i foten som höll mig borta i två och en halv månad. Jag skickades ner till ECHL för att träna där, tyvärr tog det lång tid att komma tillbaka, längre än jag hade velat. Men jag är glad att vara här nu.

Hur mår du nu?

– Jag mår bra. Jag är nära 100 procent igen skulle jag säga.
Tackar, det förklarar saken!
Citera
2026-01-26, 21:00
Medlem
perry2s avatar
Lubos Horký stannar i Rögle minst en säsong till. Den tjeckiske forwarden har förlängt sitt kontrakt med Bandyklubben till och med säsongen 2026-27.

https://www.roglebk.se/article/uxsat9g-3k501/view

Så bra det känns .
Citera
2026-02-01, 20:06
Medlem
Elvis avatar
Slänger in en lite vild men absolut inte en helt ologisk tanke. Leksand kommer värva Viktor Tuurala som kommer dela jobbet med Johan Hedberg säsongen ut.

Tror det vore en bra lösning för båda klubbarna. Leksand kan behöva en till röst i båset medan Kalmar kan få en fin slant i förtjänst.

Tror också Viktor Tuurala vill till Leksand. Det är ett rejält steg upp i karriären och vill Kalmar ha en chans att få någon ersättning för Mr. Tuurala så är det nu!
Citera
2026-02-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Slänger in en lite vild men absolut inte en helt ologisk tanke. Leksand kommer värva Viktor Tuurala som kommer dela jobbet med Johan Hedberg säsongen ut.

Tror det vore en bra lösning för båda klubbarna. Leksand kan behöva en till röst i båset medan Kalmar kan få en fin slant i förtjänst.

Tror också Viktor Tuurala vill till Leksand. Det är ett rejält steg upp i karriären och vill Kalmar ha en chans att få någon ersättning för Mr. Tuurala så är det nu!

Är det någon substans i det eller har du kommit på det själv? Kalmar vill väl inte släppa iväg honom när de går in i säsongens viktigaste skede? Kalmar kommer ju att spela om en plats i SHL.
Citera
2026-02-01, 22:30
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är det någon substans i det eller har du kommit på det själv? Kalmar vill väl inte släppa iväg honom när de går in i säsongens viktigaste skede? Kalmar kommer ju att spela om en plats i SHL.

Hur mycket har Kalmar att sätta emot? Ingenting när en klubb som Leksand kallar! Tuurala vill vidare i sin karriär och det är ett tufft slutspel i HA för att nå hela vägen. Väldigt oklart. Istället kan Tuurala gå upp en division och ”rädda” Leksand kvar. Han kommer bli hyllad unisont. Att Leksand redan har ett ruggigt övertag mot låt oss säga Örebro kommer inte göra hans hjälteroll mindre.

Kalmar kommer få en säck med pengar. Alternativet är att skapa dålig stämning i Kalmar och Tuurala går till Leksand om ett par månader.
Citera
2026-02-01, 23:07
Medlem
Citat:
Hur mycket har Kalmar att sätta emot? Ingenting när en klubb som Leksand kallar! Tuurala vill vidare i sin karriär och det är ett tufft slutspel i HA för att nå hela vägen. Väldigt oklart. Istället kan Tuurala gå upp en division och ”rädda” Leksand kvar. Han kommer bli hyllad unisont. Att Leksand redan har ett ruggigt övertag mot låt oss säga Örebro kommer inte göra hans hjälteroll mindre.

Kalmar kommer få en säck med pengar. Alternativet är att skapa dålig stämning i Kalmar och Tuurala går till Leksand om ett par månader.

Leksand har väl inge pengar? Deras ekonomi har väl varit extremt vanskött i flera år? Därav av deras budgetgäng som dom ställt på benen som hela hockeysverige har tippat toksist förutom du.

Låter ju fruktansvärt korkat att överge ett topplag i HA för att spela ett ovisst playout i SHL i slutet på säsongen? Kanske att han tar sig an Leksand ifall dom brakar ur i så fall.
Citera
2026-02-02, 15:44
Medlem
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in