2025-05-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det ser verkligen inte bra ut om valet faller på Linköping bara för att de bjuder över. Det enda klubbar som Linköping (och HV) kan erbjuda är riktigt bra betalt. Ger ofta en bitter eftersmak när det blir Linköping (eller HV). Men, men — det är kanske lika bra för FBK om just Lennström nobbar.

Verkar inte handla om cash utan att Lennströms pojkvän Lindkvist inte fick förnyat kontrakt i FBK

BUHUUUU ni var dumma mot Micke nu kommer jag inte signa med er vi dra till LHC istället

vilken tönt isåfall
Citera
2025-05-05, 14:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Verkar inte handla om cash utan att Lennströms pojkvän Lindkvist inte fick förnyat kontrakt i FBK

BUHUUUU ni var dumma mot Micke nu kommer jag inte signa med er vi dra till LHC istället

vilken tönt isåfall
Jaha, de kommer i ett paket. Det visste inte jag.
Citera
2025-05-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ja, det ser verkligen inte bra ut om valet faller på Linköping bara för att de bjuder över. Det enda klubbar som Linköping (och HV) kan erbjuda är riktigt bra betalt. Ger ofta en bitter eftersmak när det blir Linköping (eller HV). Men, men — det är kanske lika bra för FBK om just Lennström nobbar.

Imponernade att LHC tror sig ha den finansiella situationen att de hela tiden kan vara med och köra chicken race i budgivningarna.

Fattar inte att HV har det heller. Hade blivit gråhårig av att ha GM som dräller iväg dyra kontrakt från höften. Sjukt svårt att bryta mönstret när folk redan vet vad spelare som tedenby osv sitter på och inte vill acceptera "skitkontrakt"
Citera
2025-05-05, 14:50
Medlem
Citat:

vilken tönt isåfall

Jag gillar linkan och hade gärna behållt honom men det blev väl en kostnadsfråga i relation tiull vilken roll han får i laget.

Har svårt att se att LHC har utrymmet för linkan i laget och/eller plånboken.
Citera
2025-05-05, 15:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Imponernade att LHC tror sig ha den finansiella situationen att de hela tiden kan vara med och köra chicken race i budgivningarna.

Fattar inte att HV har det heller. Hade blivit gråhårig av att ha GM som dräller iväg dyra kontrakt från höften. Sjukt svårt att bryta mönstret när folk redan vet vad spelare som tedenby osv sitter på och inte vill acceptera "skitkontrakt"
Att LHC har det är faktiskt jättekonstigt. De har ju inga sportsliga framgångar heller. Säkert feta sponsorsavtal med Saab som gör det.

Jo, HV har satt sig i en jävla sits. I flera säsonger har man gått och tänkt att det vore bra för dem med två säsonger, minst, i HA. Det är ju sinnessjuka kontrakt de skriver. 200-250 000 i månaden verkar inte ovanligt. Om de åker ur igen blir de kvitt en del spelare som bara är där för pengarna, men samtidigt är det ju klubben som vill ha dem där och envisas med att värva i stället för att bygga en stabil kärntrupp.
Citera
2025-05-05, 15:48
Medlem
Citat:
Att LHC har det är faktiskt jättekonstigt. De har ju inga sportsliga framgångar heller. Säkert feta sponsorsavtal med Saab som gör det.
Nej, Saab ligger inte bakom. Vi har en investerargrupp med flera företagare som gått in med lite extra miljoner senaste säsongerna. Enda kravet har varit att pengarna skulle öronmärkas för att värva toppspelare.

Budgeten skulle ligga på ungefär samma som ifjol och med tappet av Hultström så finns utrymme för en ersättare på likvärdig nivå därav intresset för Lennström.

En forward för toppkedjorna ska in också.
Citera
2025-05-05, 16:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nej, Saab ligger inte bakom. Vi har en investerargrupp med flera företagare som gått in med lite extra miljoner senaste säsongerna. Enda kravet har varit att pengarna skulle öronmärkas för att värva toppspelare.

Budgeten skulle ligga på ungefär samma som ifjol och med tappet av Hultström så finns utrymme för en ersättare på likvärdig nivå därav intresset för Lennström.

En forward för toppkedjorna ska in också.
Ok, tack för att du reder ut detta! Nu får ni ju in Zion Nybeck också, från min klubb. Han är billig med era mått mätt. Hoppas på ett lån kommande säsong.
Citera
2025-05-05, 16:11
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Är det klart att Lindkvist inte får nytt kontrakt?
Citera
2025-05-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Är det klart att Lindkvist inte får nytt kontrakt?

Ja det snackas om det
Citera
2025-05-05, 16:27
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ja det snackas om det
Okej, jag gillar Linkan. Men det beror ju på vad vi får in istället, löner osv. Som någon skrev några inlägg längre upp så kan det ju vara dyrt att ha honom i typ en tredjelina. Men som det ser ut nu så tycker jag inte det verkar som att vi får en lika stark forwardsrgupp kommande säsong som vi hade nu sist. Så jag vet inte vad som är rätt egentligen, att dumpa honom eller förlänga.

Samtidigt vet jag inte vad det jobbas på bakom kulisserna, kanske får vi in några toppnamn bland forwards igen? Vet inte hur ambitionen eller tanken med bygget är nu kommande säsong.

Jag ser att vi fortfarande har samma dassiga backar under kontrakt...
Citera
2025-05-05, 18:30
Medlem
Teddan klar för LHC enligt Madhawken

3 år 300k+ i månaden

Krogarna i stan blir nog nöjda
Citera
2025-05-05, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Enligt ryktet på stan ska han velat ha 260k i månaden och en garanterad plats i förstalinan.

Om det nu stämmer så förstår jag att Djurgården inte har råd. Vansinniga summor för en sådan spelare och Djurgården är nog lite försiktiga efter tidigare debacle med kontrakt när man låg i shl.

Nu ska han (Fjällby) enligt uppgift lyckats "scammat" Brynäs. Han fick gå ner 40 loppor.

Sägs vara klart med 220k/månad och "topp 6", något DIF inte heller kunde lova honom. Så förmodligen har han fått det av Brynäs, där av lönesänkningen.

Då han verkar ha väldigt gott självförtroende, löneanspråk och roll, lär han sitta och tjura på läktaren redan till jul. Vi ska ha i bakhuvudet att han kommer hem från sin sämsta säsong poängmässigt sen han åkte över pölen.
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-05-05 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in