Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Seriöst?! Ett sjunkande skepp! Om nu Leksand är så fantastiska, en magnet för tränare och spelare, varför husera i nedre regionern av SHL och åka jojo mellan SHL och HA år ut och år in? Bara kaos med ekonomi, ledare, tränare, styrelse, supportrar m m. Hur lyckas man med att gå miljontals kronor minus med tv-pengar, ett publiksnitt på 6500 säsongen 24/25? Hur mycket minus gick ni? Med det resultatet måste något vara kapitalt fel! Har hört att ni betalat allt för många mediokra spelare runt 300 k i månaden. Horribelt om det stämmer! Man får vad man förtjänar!
Vi måste reda ur vissa saker här, nyansera bilden utav Leksand. Ekonomin är ansträngd ja men under kontroll. Det viktiga för Leksands del är att vara kvar i SHL. Dels för klubbens framtida satsningar men även för SHL. Ett SHL utan Leksand är inget SHL, då kommer mångas blickar dras till HA.
Skulle Leksand ramla ur SHL så blir det absolut en utmaning, men någon större risk för konkurs finns inte. Föreningen kommer överleva och kommer kunna göra det bra i HA med ett slagkraftigt lag och kunna kämpa om uppgång! Det kommer förmodligen in ett par externa finansiärer ifall Leksand skulle åka ur och skjuta till det som behövs. Nu tror jag inte vi kommer åka ur då jag vill mena att vi har ett bra grundspel, för duktig målvakt för att vara det laget som lämnar SHL.
Att Leksand tidigare gjort felaktiga prioriteringar kan jag hålla med om. Men det viktiga nu är att klubben tar ansvar och det vet jag att vi gör! Mycket bra jobb görs inom föreningen, det finns fortfarande saker som kan bli bättre men Leksand består fortfarande av människor. Vi felar och det viktiga är att vi lär oss av misstagen och det gör Leksand.
Anledningen till att vi värvar en till tränare tror jag är att marknaden av spelare är relativt sval, det är för ALLA KLUBBAR! Vi har en bra spelartrupp och därav logiskt att få in en till röst i omklädningsrummet. Sedan är det möjligt att någon spelare kommer in men inget som ska tas för säkert.
Jag vill ha rykten eller ”hört saker” när jag diskuterar. Fakta på bordet annars får det vara. Ryktesspridning är en oerhört farlig väg att gå!