2026-02-02, 16:00
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Slänger in en lite vild men absolut inte en helt ologisk tanke. Leksand kommer värva Viktor Tuurala som kommer dela jobbet med Johan Hedberg säsongen ut.

Tror det vore en bra lösning för båda klubbarna. Leksand kan behöva en till röst i båset medan Kalmar kan få en fin slant i förtjänst.

Tror också Viktor Tuurala vill till Leksand. Det är ett rejält steg upp i karriären och vill Kalmar ha en chans att få någon ersättning för Mr. Tuurala så är det nu!
Vad går du på människa? Varför skulle han vilja hoppa in i ett sjunkande skepp när han sitter i raketen Kalmar? Stor chans att Kalmar tar Leksands plats i SHL nästa år.
Citera
2026-02-02, 21:30
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vad går du på människa? Varför skulle han vilja hoppa in i ett sjunkande skepp när han sitter i raketen Kalmar? Stor chans att Kalmar tar Leksands plats i SHL nästa år.

Raketen som kommer hamna i havet menar du. Istället kan han gå till en storklubb, med goda förutsättningar och chansen att hyllas som en hjälte. Det i en region som är hockeytokiga!

Finns ingen anledning att stanna!
Citera
2026-02-02, 21:34
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamGreken
Leksand har väl inge pengar? Deras ekonomi har väl varit extremt vanskött i flera år? Därav av deras budgetgäng som dom ställt på benen som hela hockeysverige har tippat toksist förutom du.

Låter ju fruktansvärt korkat att överge ett topplag i HA för att spela ett ovisst playout i SHL i slutet på säsongen? Kanske att han tar sig an Leksand ifall dom brakar ur i så fall.

Visserligen är ekonomin ansträngd men under kontroll men skulle lösas enkelt med gruppen externa finansiärer.
Citera
2026-02-02, 21:44
Medlem
Citat:
Raketen som kommer hamna i havet menar du. Istället kan han gå till en storklubb, med goda förutsättningar och chansen att hyllas som en hjälte. Det i en region som är hockeytokiga!

Finns ingen anledning att stanna!

Citat:
Visserligen är ekonomin ansträngd men under kontroll men skulle lösas enkelt med gruppen externa finansiärer.

Seriöst?! Ett sjunkande skepp! Om nu Leksand är så fantastiska, en magnet för tränare och spelare, varför husera i nedre regionern av SHL och åka jojo mellan SHL och HA år ut och år in? Bara kaos med ekonomi, ledare, tränare, styrelse, supportrar m m. Hur lyckas man med att gå miljontals kronor minus med tv-pengar, ett publiksnitt på 6500 säsongen 24/25? Hur mycket minus gick ni? Med det resultatet måste något vara kapitalt fel! Har hört att ni betalat allt för många mediokra spelare runt 300 k i månaden. Horribelt om det stämmer! Man får vad man förtjänar! Om jag som privatperson lever så, så hamnar jag hos inkasso och kronofogden!

Edit: Med kontinuitet, en sund styrelse och sportslig ledning så behöver man inte de externa finansiärer som måste in och släcka bränder! De finansiärer som du skriker dig blå om. När ska du vakna Elvi? Jag förstår din passion och din kärlek för Leksand. Men ibland måste man vakna och inse sanningen!
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-02 kl. 21:54.
Citera
2026-02-02, 21:59
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Seriöst?! Ett sjunkande skepp! Om nu Leksand är så fantastiska, en magnet för tränare och spelare, varför husera i nedre regionern av SHL och åka jojo mellan SHL och HA år ut och år in? Bara kaos med ekonomi, ledare, tränare, styrelse, supportrar m m. Hur lyckas man med att gå miljontals kronor minus med tv-pengar, ett publiksnitt på 6500 säsongen 24/25? Hur mycket minus gick ni? Med det resultatet måste något vara kapitalt fel! Har hört att ni betalat allt för många mediokra spelare runt 300 k i månaden. Horribelt om det stämmer! Man får vad man förtjänar!

Vi måste reda ur vissa saker här, nyansera bilden utav Leksand. Ekonomin är ansträngd ja men under kontroll. Det viktiga för Leksands del är att vara kvar i SHL. Dels för klubbens framtida satsningar men även för SHL. Ett SHL utan Leksand är inget SHL, då kommer mångas blickar dras till HA.

Skulle Leksand ramla ur SHL så blir det absolut en utmaning, men någon större risk för konkurs finns inte. Föreningen kommer överleva och kommer kunna göra det bra i HA med ett slagkraftigt lag och kunna kämpa om uppgång! Det kommer förmodligen in ett par externa finansiärer ifall Leksand skulle åka ur och skjuta till det som behövs. Nu tror jag inte vi kommer åka ur då jag vill mena att vi har ett bra grundspel, för duktig målvakt för att vara det laget som lämnar SHL.

Att Leksand tidigare gjort felaktiga prioriteringar kan jag hålla med om. Men det viktiga nu är att klubben tar ansvar och det vet jag att vi gör! Mycket bra jobb görs inom föreningen, det finns fortfarande saker som kan bli bättre men Leksand består fortfarande av människor. Vi felar och det viktiga är att vi lär oss av misstagen och det gör Leksand.

Anledningen till att vi värvar en till tränare tror jag är att marknaden av spelare är relativt sval, det är för ALLA KLUBBAR! Vi har en bra spelartrupp och därav logiskt att få in en till röst i omklädningsrummet. Sedan är det möjligt att någon spelare kommer in men inget som ska tas för säkert.

Jag vill ha rykten eller ”hört saker” när jag diskuterar. Fakta på bordet annars får det vara. Ryktesspridning är en oerhört farlig väg att gå!
Citera
2026-02-02, 22:00
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Tjomme går ut i Expressen att det finns pengar att spetsa truppen ytterligare.

Citat:
Förmodligen kommer man gå in att plocka en spelare från övre hyllan som gör skillnad.

Citat:
Slänger in en lite vild men absolut inte en helt ologisk tanke. Leksand kommer värva Viktor Tuurala som kommer dela jobbet med Johan Hedberg säsongen ut.

Tror det vore en bra lösning för båda klubbarna. Leksand kan behöva en till röst i båset medan Kalmar kan få en fin slant i förtjänst.

Tror också Viktor Tuurala vill till Leksand. Det är ett rejält steg upp i karriären och vill Kalmar ha en chans att få någon ersättning för Mr. Tuurala så är det nu!

Citat:
Är det någon substans i det eller har du kommit på det själv? Kalmar vill väl inte släppa iväg honom när de går in i säsongens viktigaste skede? Kalmar kommer ju att spela om en plats i SHL.

Citat:
Hur mycket har Kalmar att sätta emot? Ingenting när en klubb som Leksand kallar! Tuurala vill vidare i sin karriär och det är ett tufft slutspel i HA för att nå hela vägen. Väldigt oklart. Istället kan Tuurala gå upp en division och ”rädda” Leksand kvar. Han kommer bli hyllad unisont. Att Leksand redan har ett ruggigt övertag mot låt oss säga Örebro kommer inte göra hans hjälteroll mindre.

Kalmar kommer få en säck med pengar. Alternativet är att skapa dålig stämning i Kalmar och Tuurala går till Leksand om ett par månader.

Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Ta inte allt Elvi skriver på blodigt allvar.... han har sån livlig fantasi
Citera
2026-02-02, 22:02
Medlem
perry2s avatar
Citat:
. Fakta på bordet annars får det vara. Ryktesspridning är en oerhört farlig väg att gå!

Du säger det alltså ....
Citera
2026-02-02, 22:03
Medlem
Citat:
Vi måste reda ur vissa saker här, nyansera bilden utav Leksand. Ekonomin är ansträngd ja men under kontroll. Det viktiga för Leksands del är att vara kvar i SHL. Dels för klubbens framtida satsningar men även för SHL. Ett SHL utan Leksand är inget SHL, då kommer mångas blickar dras till HA.

Skulle Leksand ramla ur SHL så blir det absolut en utmaning, men någon större risk för konkurs finns inte. Föreningen kommer överleva och kommer kunna göra det bra i HA med ett slagkraftigt lag och kunna kämpa om uppgång! Det kommer förmodligen in ett par externa finansiärer ifall Leksand skulle åka ur och skjuta till det som behövs. Nu tror jag inte vi kommer åka ur då jag vill mena att vi har ett bra grundspel, för duktig målvakt för att vara det laget som lämnar SHL.

Att Leksand tidigare gjort felaktiga prioriteringar kan jag hålla med om. Men det viktiga nu är att klubben tar ansvar och det vet jag att vi gör! Mycket bra jobb görs inom föreningen, det finns fortfarande saker som kan bli bättre men Leksand består fortfarande av människor. Vi felar och det viktiga är att vi lär oss av misstagen och det gör Leksand.

Anledningen till att vi värvar en till tränare tror jag är att marknaden av spelare är relativt sval, det är för ALLA KLUBBAR! Vi har en bra spelartrupp och därav logiskt att få in en till röst i omklädningsrummet. Sedan är det möjligt att någon spelare kommer in men inget som ska tas för säkert.

Jag vill ha rykten eller ”hört saker” när jag diskuterar. Fakta på bordet annars får det vara. Ryktesspridning är en oerhört farlig väg att gå!

Jag läste bara första stycket! Måste svara på det direkt! Hur är det med självbilden? SHL klarar sig alldeles utmärkt utan Leksand! Varför tror du att SHL ÄR Leksand? Skärp dig! Vakna! Vi övriga skiter i om Leksand är i SHL eller i HA! Fatta det!

Edit: Nu har även jag förstått. Jag kan vara lite naiv ibland. Inte dum. Men som sagt naiv och tro att andra vet och menar väl. Men jag har förstått nu att man kan inte ta något du skriver om Leksand på allvar. Sorry! Så är det! Lycka till med Leksand och lycka till med dig och ditt liv!
Senast redigerad av Palkranen 2026-02-02 kl. 22:09.
Citera
2026-02-02, 22:10
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Edit: Med kontinuitet, en sund styrelse och sportslig ledning så behöver man inte de externa finansiärer som måste in och släcka bränder! De finansiärer som du skriker dig blå om. När ska du vakna Elvi? Jag förstår din passion och din kärlek för Leksand. Men ibland måste man vakna och inse sanningen!

Jag håller med och är ganska säker att vi tycker lika om hur klubbar ska skötas!

Externa finansiärer kan vara bra för att hjälpa klubben på fötter igen för att sedan kunna stå själv på egna ben och eventuella spetsvärvningar.

En klubb ska dock aldrig räkna eller budgetera med externa finansiärer.

Leksand tidigare ledning är en av anledningarna till att där vi är där vi är. Men det ska inte dagens ledning lastas för!
Citera
2026-02-02, 22:14
Medlem
Citat:
Jag håller med och är ganska säker att vi tycker lika om hur klubbar ska skötas!

Externa finansiärer kan vara bra för att hjälpa klubben på fötter igen för att sedan kunna stå själv på egna ben och eventuella spetsvärvningar.

Sköter man sig så behöver man inga "externa finansiärer"!

Externa finansiärer i en privatpersons värld är mamma, pappa, brorsan och syrran! Hur sunt och friskt är det?
Citera
2026-02-02, 22:15
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Sköter man sig så behöver man inga "externa finansiärer"!

Externa finansiärer i en privatpersons värld är mamma, pappa, brorsan och syrran! Hur sunt och friskt är det?

Vi är dock i en situation där externa finansiärer måste till för att få in ytterligare material. Om det krävs för att hålla oss kvar är det en bra sak. Annars inte!
Citera
2026-02-02, 22:16
Medlem
Citat:

Leksand tidigare ledning är en av anledningarna till att där vi är där vi är. Men det ska inte dagens ledning lastas för!

Ja herregud! Varför svarar jag dig fortfarande? Tidigare ledning? Externa.....på fötter.....Suck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in