2026-02-01, 15:17
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
För 100 år sedan fick inte kvinnor jobba, studera eller leva som de själva ville. Män och kvinnor tvingades in i äktenskap som kyrkan och normer krävde av dem. Många kvinnor och barn levde i misär, då maken ofta söp upp lönen.
Du säger att kvinnan var svag och behövde en man till de tungt arbete? I de äktenskap som var ok, jobbade man och kvinna ihop för att få barnen att överleva. De som var statare, där slet både man och kvinna tungt.
Om man tittar på majoriteten av människor i Sverige genom århundraden så har man och kvinna sida vid sida i sitt anletes svett, för att överleva.

Män och kvinnor behöver varandra. Läser man på Flashback, så förstår man kvinnor blir avtända på idén att gå in i en relation, då männen här verkar avsky kvinnor.

Kvinnor har aldrig klarat sig ensam utan män, men män har klarat sig galant utan kvinnor.
Finns en video på youtube där man lämnar kvinnor på en öde ö och sen män på en ö, du kan väl gissa vilka som inte klarade av att fånga mat och bygga skydd?
Citera
2026-02-01, 15:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Kvinnor har aldrig klarat sig ensam utan män, men män har klarat sig galant utan kvinnor.
Finns en video på youtube där man lämnar kvinnor på en öde ö och sen män på en ö, du kan väl gissa vilka som inte klarade av att fånga mat och bygga skydd?

Kvinnor hade klarat sig galant utan män. Till och med bättre utan män. Du vet det, jag vet det, alla vet det. Kvinnor gjorde allt från början ändå. Samlade in två tredjedelar av födan, födde barnen och födde upp dem. Samma idag. Samma genom hela historien.

Runt omkring dem har männen sprungit omkring och bröstat upp sig, slagit ihjäl varandra, startat krig, etablerat den ena religionen efter den andra och massa politiska system och skit och mög. Nu vill många män gå tillbaks till dåtiden, till en tid då kvinnor var tvungna att behöva dem. Rätt talande det där att män har behövt skapa system för att tvinga fram att kvinnor ska behöva dem.

Sanningen är att vi troligen kommer se ännu en stor mängd män som inte för sina gener vidare. Samma som hände 4000 år in på den bofasta tiden men av helt andra anledningar.

Att det ska vara så jävla svårt för män att komma in i matchen.

Killar och män sitter fortfarande och pratar sinsemellan om hur de ska få tjejer och kvinnor i säng, så många som möjligt och så ofta som möjligt. Aldrig hur man vårdar en relation/äktenskap/kärleken eller hur barn fungerar i deras olika stadier och hur man är en bra make och förälder. Kvinnor börjar prata och fundera över sånt här redan i 20 års åldern, många redan i tonåren.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-01 kl. 16:22.
Citera
2026-02-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Män klarar sig bättre, rent fysiskt, på en ”öde ö”. Vad vill du ha sagt med det? För mig är det fundamental kunskap.

Det som är kittlande i ditt resonemang är att det är män, som far mest illa av ensamhet, enligt forskningen. Och vad är meningen med att bygga sig ett skyl och överleva om man sedan ska dö ensam i sitt trygga skyl eller ha samkönat sex resten av livet, om man är hetro?
Det fina vore om en man och kvinna, fann varandra där på ön. Mannen säkrade kvinnans säkerhet, kvinnan säkrade att mannen fick en avkomma som klarade av att överleva barnaåren, genom kvinnan instinkter.

Din tämliga barnsliga inlägg om mannens förträfflighet, visar att du har vill skriva kvinnor på näsan att män är bättre än kvinnor. Där har du kanske svaret på trådstartens fråga? Kvinnor orkar inte med män som ständigt måste hävda sin överlägsenhet över kvinnan. Det är direkt avtändande, frånstötande och kränkande för kvinnor. Man fattar ju att liv med en sådan man, blir en kamp.
Moderna kvinnor vill gå in i en relation med en man som finner kvinnors egenskaper och instinkter lika viktiga som männens.
Citera
2026-02-01, 16:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Tack för din ödmjuka kommentar. Jag utgår ifrån att du saknar bild för att du själv är så slående vacker att vi samtliga andra skulle drabbas av svårare ögonsjukdomar, näthinnan kanske skulle lossna om du visade dig i din fulla glans för resten av världen.

Passade på att göra en tarotläggning även på dig och allt du inte vill konfrontera inombords.

Precis som med personen innan, behagade du mig inte tillräckligt mycket för att jag ska gå in med min egen intuition, energi och kraft för att fokusera på en tolkning riktsd mot dig. Du får därmed även du, AI:s mer generaliserade svar kring dina tillkortakommanden med få ändringar gjorda av mig.

Glöm inte bort att det är lättare att älska någon som är tjock än att älska någon vars problem sitter i deras huvuden. Det är lättare att banta än att ändra sin person. Min vikt är 54-55 kilo, eftersom du nu är så otroligt intresserad av den. Jag gissar att du ser sämre ut än vad jag gör i kroppen.

Nu håller jag inte på med astrologi utan tarot, men återigen är det lättare att älska någon vars problem sitter i ett större intresse för något som gör den glad än vad det är att älska någon vars livsintresse handlar om att vara dum i huvudet.

Här har du vad min fokus styrt in kring dig.
Låt mig trösta dig med en låt för att ta bort allvaret i det hela.

https://youtu.be/aJclbQAeRr4?si=bY9FXiEeL6AVCOD-

PS, näthat får din hjärna och ruttna. Min bild är därmed precis som mitt nick, endast ett uttryck för vad för energi jag hellre hade spridit än den jag får av att omge mig med din sort. Det du ser har med andra ord mer med din egen attityd att göra än min vikt. Och nej. Jag skulle aldrig välja någon som dig heller.

Du kommer alltid vara singel stumpan 🥰

Forever
Citera
2026-02-01, 18:12
Medlem
CC75s avatar
[quote=Blakullafararen|94192950]
Män klarar sig bättre, rent fysiskt, på en ”öde ö”. Vad vill du ha sagt med det? För mig är det fundamental kunskap.

Citat:
Det som är kittlande i ditt resonemang är att det är män, som far mest illa av ensamhet, enligt forskningen. Och vad är meningen med att bygga sig ett skyl och överleva om man sedan ska dö ensam i sitt trygga skyl eller ha samkönat sex resten av livet, om man är hetro?
Det fina vore om en man och kvinna, fann varandra där på ön. Mannen säkrade kvinnans säkerhet, kvinnan säkrade att mannen fick en avkomma som klarade av att överleva barnaåren, genom kvinnan instinkter.

Det finns en stor skillnad mellan män och kvinnor när det gäller en sak i livet. Tänk att vi nu talar om gruppnivå. Den saken är att män, tillskillnad från kvinnor, i betydligt större utsträckning behöver mål och syfte med sitt liv. De män som har det, de kan leva helt ensamma utan problem. De män som är ensamma och som saknar mål och syfte, de far illa i större omfattning än ensamma kvinnor då kvinnor inte har samma behov av mål och syfte.

Citat:
Din tämliga barnsliga inlägg om mannens förträfflighet, visar att du har vill skriva kvinnor på näsan att män är bättre än kvinnor. Där har du kanske svaret på trådstartens fråga? Kvinnor orkar inte med män som ständigt måste hävda sin överlägsenhet över kvinnan. Det är direkt avtändande, frånstötande och kränkande för kvinnor. Man fattar ju att liv med en sådan man, blir en kamp.
Moderna kvinnor vill gå in i en relation med en man som finner kvinnors egenskaper och instinkter lika viktiga som männens.

Så du är en sådan där person som blir kränkt av fakta? Kvinnan är underlägsen mannen i stort men det innebär inte att man ska se ned på kvinnan då hon har andra egenskaper som gynnar samhället och livets framåtskridande. Fakta är dock fakta, hur kränkande du än anser att den är. Många av de problem samhället idag har är pga av att folk blir kränkta dels av andras åsikter men även, vilket är horribelt, även av det som faktamässigt är sant.

// CC
Citera
2026-02-01, 18:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Så du är en sådan där person som blir kränkt av fakta? Kvinnan är underlägsen mannen i stort men det innebär inte att man ska se ned på kvinnan då hon har andra egenskaper som gynnar samhället och livets framåtskridande. Fakta är dock fakta, hur kränkande du än anser att den är. Många av de problem samhället idag har är pga av att folk blir kränkta dels av andras åsikter men även, vilket är horribelt, även av det som faktamässigt är sant.

// CC

Kvinnor bär, föder och tar huvudansvaret för barn och hem. Plus lönearbetar osv. Hur menar du att "kvinnan är underlägsen mannen i stort"?
Citera
2026-02-01, 18:55
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor bär, föder och tar huvudansvaret för barn och hem. Plus lönearbetar osv. Hur menar du att "kvinnan är underlägsen mannen i stort"?

Uppenbarligen är det ju inte så längre. Nu lever kvinnor hellre ensamma och vill inte ha barn.
Citera
2026-02-01, 19:06
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Uppenbarligen är det ju inte så längre. Nu lever kvinnor hellre ensamma och vill inte ha barn.

Det är bara för att dom fick rösträtt,fick ta körkort o blev myndiga automatiskt

Förr lämnades honan över till en ståtlig man efter mensen startat mot några får,kor & hästar o mannen blev den nya förmyndaren

Nu ränner dom omkring som lösaktiga skökor och orsakar förödelse
Citera
2026-02-01, 19:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

När var kvinnan någonsin underlägsen mannen?
Citera
2026-02-01, 19:22
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är bara för att dom fick rösträtt,fick ta körkort o blev myndiga automatiskt

Förr lämnades honan över till en ståtlig man efter mensen startat mot några får,kor & hästar o mannen blev den nya förmyndaren

Nu ränner dom omkring som lösaktiga skökor och orsakar förödelse

Haha det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När var kvinnan någonsin underlägsen mannen?

Nämn något en kvinna har uppfunnit. Nämn en sport där kvinnor är bättre än män. Nämn överhuvudtaget något framsteg inom forskning, matematik eller fysik som vi kan tacka kvinnor för.

Utan att använda chatgpt eller söka upp något på internet.

Citera
2026-02-01, 19:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nämn något en kvinna har uppfunnit. Nämn en sport där kvinnor är bättre än män. Nämn överhuvudtaget något framsteg inom forskning, matematik eller fysik som vi kan tacka kvinnor för.

Utan att använda chatgpt eller söka upp något på internet.

Om kvinnor inte burit, fött och fött upp barnen med allt vad det innebär genom hela människans historia hade vi suttit här då?

Återigen, när var kvinnan någonsin underlägsen mannen?
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-01 kl. 19:40.
Citera
2026-02-01, 19:59
Medlem
Något kvinnor är bättre än män på är att vara vårdare.

1. När en kvinnlig läkare opererar så överlever patienten mer.

2. Likaså när kvinnor går till en manlig läkare mår hon sämre än en kvinnlig.

3. Senaste är när en kvinna pratar med en person blir den lugnare får mindre ont.

Det kvinnan är bättre på är att skapa kärlek.

Männen är så dåliga på skapa kärlek så allt färre kvinnor vill gifta sig med dem eller ha relationer med dem. Män måste ha något slags handikapp ,annars vill inte kvinnor ingå relationer ,de är hellre ensamma eller har samkönade relationer.

Män blir alltså sidsteppade inom kärlekslivet.

Staten måste uppmärksamma detta och skapa fördelar för männen så att fler kvinnor blir intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in