2026-01-31, 12:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Fast vi kvinnor är de som tröttnat mest
Jag la tarot på min nästa potentiella relation och fick omedelbart upp kort för dolda förehavanden mm. Man kan inte ens lägga kort utan att ha någon i åtanke och slippa att åka på ett rötägg.

Vi kvinnor har aldrig kunnat "välja och vraka". Att ha en massa skitmän som alternativ är inte möjligheter utan svårigheter.
Skitkvinnor attraherar skitmän och med din skitattityd är du förmodligen sämre än de män du ratar.
Märks på dig att du är bitter och saknar självinsikt.
Citera
2026-01-31, 13:40
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Skitkvinnor attraherar skitmän och med din skitattityd är du förmodligen sämre än de män du ratar.

Användarnamnet tyder på en en tjockis toppat med astrologi som hobby

Finns det ens män för såna
Citera
2026-01-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja. Vi skulle behöva tvångssterilisera flera miljoner negrer i Afrika.
Kanske, men viktigare sterilisera WT utan förstånd, blir Sveriges undergång om dessa får fortsätta att spruta ut korkade ungar
Citera
2026-01-31, 15:23
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Nej. han vill ha en snäll och glad kvinna som han attraheras av, som det är kul att umgås med. Där båda känner att de kan vara sig själva. Livet känns roligare när de är tillsammans. Inte jävligare.
Låter som mig förr, hyffsat attraktiv, glad och snäll. Vad fick jag för det då?
Citera
2026-01-31, 15:33
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Nej jag saknar inte självinsikt och är inte särskilt bitter. Jag gör tarotläggningar på de flesta snubbar som jag träffat eller som varit intresserade av mig och deras läggningar ser inte bra ut. De har förövrigt gemensamma nämnare med inre labilitet, yttre projektioner, djävulska bindningar och ett undermedvetna som är låst.

Jag har fått otroligt mycket män i mitt liv. Är därför jag skiter i er allihopa nu när ni inte kam leverera barn eftersom jag aldrig skulle slösa bort mitt liv på er. Tror du en som du är något att ha?

Jag gjorde en läggning på dig och orkar inte ens själv tolka utan låter AI göra jobbet du inte är värd gällande vad som trycker dig. Vänligen 😘

Citat:
• Grundtema (Kejsarinnan korsad av Djävulen): starkt behov av närhet, bekräftelse och trygghet kombinerat med rädsla för beroende, förlust av kontroll och att bli känslomässigt bunden. Sårbarhet i relation till begär, anknytning och materiell eller emotionell trygghet.
• Medvetna tankar (Ess i Svärd): behov av klarhet, sanning och kontroll genom förnuft. Rädsla för oklarhet och för att tappa greppet mentalt.
• Undermedvetna tankar (Page i Stavar): inre oro, rastlöshet och osäkerhet kring riktning och impuls. Sårbarhet i att inte veta hur den egna energin ska användas eller tas emot.
• Det som håller på att släppa (Fem i Pentagram): djup känsla av brist, utanförskap eller otrygghet. En gammal rädsla för att bli lämnad eller stå utan stöd som fortfarande färgar personen.
• Det som ligger framför (Riddare i Bägare): längtan efter emotionell försoning, romantik eller att bli mött känslomässigt. Sårbarhet i att hoppas mycket på känslomässiga initiativ.
• Situationskort / person (Rättvisan): stark känslighet för rätt/fel, balans och konsekvenser. Rädsla för att dömas, bli felbedömd eller fatta fel beslut.
• Yttre energi (Ess i Pentagram): möjlighet till stabilitet och konkret trygghet finns runt personen, men den upplevs försiktigt och tas emot med vaksamhet.
• Förhoppningar (Solen): hopp om öppenhet, glädje, bekräftelse och att få vara sig själv utan skam. Sårbarhet kopplad till behovet av ljus och trygg synlighet.
• Resultat (Fyra i Pentagram): rädsla för förlust leder till att hålla fast, skydda sig och kontrollera. Svaghet i att släppa taget och lita på flöde och förändring.
Känns det bekant? Kasta inte sten i glashus.
Senast redigerad av Matadhamster 2026-01-31 kl. 15:58.
Citera
2026-01-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Låter som mig förr, hyffsat attraktiv, glad och snäll. Vad fick jag för det då?

Det är du själv som ändrar dig ,du skulle fortsatt varit det du var.

Varför ändra du dig ?
Citera
2026-01-31, 22:24
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är du själv som ändrar dig ,du skulle fortsatt varit det du var.

Varför ändra du dig ?
Jag har för det första åldrats. Det här rynkiga ansiktet hade jag inte tidigare Blir dagligen lite förvånad åt det ansikte som möter mig i spegeln faktiskt.

Sedan är jag glad och snäll, att jag skadats av mäns beteenden till att bli mer toxisk även jag, det är en utveckling jag inte själv valt. Jag vet om det dock. Jag uppskattar inte det heller men det är inte möjligt att stå ut med hur mycket som helst utan att det färgar även ens eget beteende till slut.

Det är som det med att jag lägger tarot. Har sovit några timmar och vaknade med frågan till mig själv om jag verkligen är helt normal i huvudet som inriktar mig så hårt på det här. (min förhoppning är att kunna göra något bra för andra och görna tjäna några kronor i slutet också). Att prata mer med kort än människor är lite annorlunda minst sagt. 🙃
Citera
2026-01-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Svaret är enkelt, dom behöver inte en man eftersom dom klarar sig i livet ändå.
Hade vi backat tiden 100 år bakåt så hade kvinnor varit mer beroende av att män fixar pengar,mat på borde, och sköter saker en liten svag kvinna inte kan göra.
För fan, om en kvinna ska byta däck på bilen idag lämnar hon ju bara in den på service för 700kr och behöver ingen man i hemmet för det.

Kvinnor behöver fortfarande män, men dom behöver ingen man, det är den stora skillnaden jämfört med förr i tiden.
För 100 år sedan fick inte kvinnor jobba, studera eller leva som de själva ville. Män och kvinnor tvingades in i äktenskap som kyrkan och normer krävde av dem. Många kvinnor och barn levde i misär, då maken ofta söp upp lönen.
Du säger att kvinnan var svag och behövde en man till de tungt arbete? I de äktenskap som var ok, jobbade man och kvinna ihop för att få barnen att överleva. De som var statare, där slet både man och kvinna tungt.
Om man tittar på majoriteten av människor i Sverige genom århundraden så har man och kvinna sida vid sida i sitt anletes svett, för att överleva.

Män och kvinnor behöver varandra. Läser man på Flashback, så förstår man kvinnor blir avtända på idén att gå in i en relation, då männen här verkar avsky kvinnor.
Citera
2026-01-31, 23:42
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Användarnamnet tyder på en en tjockis toppat med astrologi som hobby

Finns det ens män för såna
Tack för din ödmjuka kommentar. Jag utgår ifrån att du saknar bild för att du själv är så slående vacker att vi samtliga andra skulle drabbas av svårare ögonsjukdomar, näthinnan kanske skulle lossna om du visade dig i din fulla glans för resten av världen.

Passade på att göra en tarotläggning även på dig och allt du inte vill konfrontera inombords.

Precis som med personen innan, behagade du mig inte tillräckligt mycket för att jag ska gå in med min egen intuition, energi och kraft för att fokusera på en tolkning riktsd mot dig. Du får därmed även du, AI:s mer generaliserade svar kring dina tillkortakommanden med få ändringar gjorda av mig.

Glöm inte bort att det är lättare att älska någon som är tjock än att älska någon vars problem sitter i deras huvuden. Det är lättare att banta än att ändra sin person. Min vikt är 54-55 kilo, eftersom du nu är så otroligt intresserad av den. Jag gissar att du ser sämre ut än vad jag gör i kroppen.

Nu håller jag inte på med astrologi utan tarot, men återigen är det lättare att älska någon vars problem sitter i ett större intresse för något som gör den glad än vad det är att älska någon vars livsintresse handlar om att vara dum i huvudet.

Citat:
1. Vad andra tycker illa om hos personen
Lyckohjulet som negativ egenskap pekar på en person som uppfattas som instabil, oberäknelig och svår att förhålla sig till över tid.

Andra kan uppleva att personen: växlar riktning snabbt
saknar konsekvent hållning
låter yttre omständigheter styra sitt beteende
skyller förändringar eller snarare sina tillkortakommanden på ”omständigheter” snarare än egna val. Detta skapar en bild av någon som inte går att lita på i längden och som vägrar ta eget ansvar. Relationer upplevs som ryckiga. Personen kan framstå som passiv inför sitt eget ansvar, som om livet bara ”händer” runt honom/henne precis som mycket annat. För omgivningen blir detta frustrerande och otryggt.

2. Vad personen själv absolut mest ogillar hos sig
Världen i denna position visar en djup negativ självbild kopplad till helhet, fullbordan och livscykel. Personen bär på en känsla av:
att inte ha blivit den man skulle
att livet borde vara ”klart” men inte är det
att stå utanför sitt eget sammanhang.

Självkritiken handlar om existentiell otillräcklighet snarare än enskilda misslyckanden. Personen upplever sig som ofullständig, felplacerad eller färdig på fel sätt. Det finns en tung självanklagelse kring livsresultatet som helhet. Det här är en människa som aldrig har uppnått något den anser är av värde.

3. Personens största komplex
Fyra i Svärd, upp och nervänd
Detta pekar på ett komplext förhållande till återhämtning, stillhet och inre ro.

Komplexet handlar om: oförmåga att vila mentalt
svårighet att stanna upp, inre stress som aldrig riktigt lägger sig
Upp och nervänd förstärker ett tillstånd där destruktiva tankar snurrar okontrollerat. Personen kan känna skam eller skuld över sin trötthet, samtidigt som den aldrig släpper taget. Detta blir ett sårbart område där personen känner sig svag och exponerad.

4. Personens största rädsla
Här finns en tydlig och kraftfull rädsla. Drottning i Stavar representerar stark personlig utstrålning, självklar närvaro, magnetism och synlighet vilket innebär att rädslan riktas mot:
starka, självklara personer
karisma och auktoritet
människor som tar plats utan ursäkt. Allt vederbörande upplever hotar dess egen självbild.

På djupet speglar detta en rädsla för att bli överskuggad, avslöjad eller reducerad. Personen känner sig hotad av tydlig livskraft och självsäkerhet, eftersom den kontrasterar mot den egna osäkerheten. Rädslan är både yttre och inre: rädsla för andras kraft och rädsla för sin egen avsaknad av potential.

5. Personens knepigaste sidor
Lärling i Stavar, upp och nervänd
Detta kort beskriver ett instabilt förhållande till initiativ och drivkraft. Knepigheten visar sig som:
impulsivitet utan riktning
entusiasm som snabbt tappar energi
projekt som påbörjas men inte bärs
Upp och nervänd blir detta särskilt problematiskt i relationer: personen kan väcka förväntningar som sedan faller bort. Omgivningen upplever motsägelsefulla signaler – vilja utan uthållighet.
Här börjar kopplingen till Drottning i Stavar bli tydlig: rädslan för kraft samexisterar med en fragmenterad egen eld. Något som saknas och aldrig kan mogna och komma till uttryck.

6. Negativitet i personens energiatmosfär
Sex i Stavar, upp och nervänd
Detta visar en energibild präglad av:
upplevt nederlag, känsla av att inte bli erkänd
skavande jämförelser med andra

Energin bär på bitterhet och osynlig frustration. Personen kan känna att framgång alltid tillhör någon annan. Aldrig personen själv.
Detta färgar hela utstrålningen och gör att självkänslan blir beroende av yttre bekräftelse som sällan upplevs som tillräcklig.

7. Livets största misslyckande
Kung i Stavar i denna position pekar på ett misslyckande kopplat till ledarskap, riktning och livsauktoritet. Personen upplever att han eller hon:
inte tog kommandot över sitt liv
inte blev den kraftfulla gestalt man kunde ha varit
tappade sin plats som aktör och drivande kraft

Detta är ett tungt existentiellt misslyckande snarare än ett konkret yttre nederlag. Misslyckandet lever som en inre dom: känslan av att ha svikit sin egen eld. Trots allt... allt personen lyckades uppnå av dessa hovkort som dyker upp och berättar vad personen misslyckats med eller är absolust mest rädd för är att endast nå det första stadiet men dessutom reducerats till ett upp och nervänt kort, lärlingen i stavar. Det finns tydligt en inre längtan av att istället velat ha kommit längre än så. Men personligjeten låg i vägen och skapade verkligheten.

Sammanhållen personprofil – briststrukturen
Helheten visar en person med stark men splittrad eld som aldrig kunnat utvecklas till ett mer fungerande tillstånd av energi och drivkraft.

Stavar dominerar läggningen och pekar på kraft, vilja och potential som aldrig riktigt integrerats. Rädslan för styrka samexisterar med skam över att inte vara stark.

Resultatet blir:
undvikande av tydlig makt
rastlöshet utan riktning
självbild präglad av ofullbordan

Detta skapar ett liv där energin cirkulerar utan att landa, där möjligheten till ledarskap upplevts men inte tagits i anspråk.(inte konstigt kring energifältet hos en näthatare va?)

Här har du vad min fokus styrt in kring dig.
Låt mig trösta dig med en låt för att ta bort allvaret i det hela.

https://youtu.be/aJclbQAeRr4?si=bY9FXiEeL6AVCOD-

PS, näthat får din hjärna och ruttna. Min bild är därmed precis som mitt nick, endast ett uttryck för vad för energi jag hellre hade spridit än den jag får av att omge mig med din sort. Det du ser har med andra ord mer med din egen attityd att göra än min vikt. Och nej. Jag skulle aldrig välja någon som dig heller.
Senast redigerad av Matadhamster 2026-01-31 kl. 23:45.
Citera
2026-02-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
För 100 år sedan fick inte kvinnor jobba, studera eller leva som de själva ville. Män och kvinnor tvingades in i äktenskap som kyrkan och normer krävde av dem. Många kvinnor och barn levde i misär, då maken ofta söp upp lönen.
Du säger att kvinnan var svag och behövde en man till de tungt arbete? I de äktenskap som var ok, jobbade man och kvinna ihop för att få barnen att överleva. De som var statare, där slet både man och kvinna tungt.
Om man tittar på majoriteten av människor i Sverige genom århundraden så har man och kvinna sida vid sida i sitt anletes svett, för att överleva.

Män och kvinnor behöver varandra. Läser man på Flashback, så förstår man kvinnor blir avtända på idén att gå in i en relation, då männen här verkar avsky kvinnor.

Är inte så säker på den sista " kvinnor och män behöver varandra" biten. Speciellt folk som lever som frivilligt singlar. Finns en kvinna som postar här ibland, hon skulle gå i taket LOL! Hon skriver ju ibland om hur hon klarat sig själv, i princip hela sitt vuxna liv på egen hand igenom svåra saker. Av det kan man således dra slutsatsen att en sådan människa måste vara ruggigt stark mentalt. Oavsett kön, så kommer dessa personer inte ha några problem med att leva själva. Och dom behöver/har inte behovet av en annan människa.

Men mer för att vi byggt ett samhälle som är mera individuellt. Folk är mer besatta idag av social status och materiella saker snarare än att lära känna varandra eller andra. Man tycker sådant är viktigare snarare än hur en person är. Folk är snabba med att fråga, vad man jobbar med och hur mycket man tjänar. Dessutom finns det ingen solidaritet kvar. Godhet och goda gärningar ses på som något fult i dagens samhälle. Folk håller sig för sig själva. Det är inte konstigt för mig, personligen. Varför det ser ut som det gör i samhället. Men en sorglig utveckling är det. Speciell när man hör att många unga saknar framtidstro och mår psykiskt dåligt.
Citera
2026-02-01, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Är inte så säker på den sista " kvinnor och män behöver varandra" biten. Speciellt folk som lever som frivilligt singlar. Finns en kvinna som postar här ibland, hon skulle gå i taket LOL! Hon skriver ju ibland om hur hon klarat sig själv, i princip hela sitt vuxna liv på egen hand igenom svåra saker. Av det kan man således dra slutsatsen att en sådan människa måste vara ruggigt stark mentalt. Oavsett kön, så kommer dessa personer inte ha några problem med att leva själva. Och dom behöver/har inte behovet av en annan människa.

Men mer för att vi byggt ett samhälle som är mera individuellt. Folk är mer besatta idag av social status och materiella saker snarare än att lära känna varandra eller andra. Man tycker sådant är viktigare snarare än hur en person är. Folk är snabba med att fråga, vad man jobbar med och hur mycket man tjänar. Dessutom finns det ingen solidaritet kvar. Godhet och goda gärningar ses på som något fult i dagens samhälle. Folk håller sig för sig själva. Det är inte konstigt för mig, personligen. Varför det ser ut som det gör i samhället. Men en sorglig utveckling är det. Speciell när man hör att många unga saknar framtidstro och mår psykiskt dåligt.
1) Ja, jag är säker på det. Ensamhet leder i de allra flesta fall till psykisk ohälsa, fysisk ohälsa och en för tidig död.
Avarter finns såklart, men om drar med stora penseldrag så är det så.

2) Jag undrar lite nyfiket vilken typ av människor som du stöter på. Frågar de verkligen vad du tjänar? Har aldrig varit med om det.

3) ”Folk håller sig för sig själva”. Jag ser såklart både och. Jag vill ändå framhäva idrottsrörelsen, där så otroligt många arbetar ideellt, och har en ”flock” som de tillhör, på fritiden. Jag önskar så att fler hittade dit.
Det är så många män, gubbar ute i Sverige som fixar gräsmattor, lagar toaletter i omklädningsrum och fixar stängsel på olika lokala idrottsplatser. Allt för att orten ska ha kvar sin lilla oas av idrott och att få höra barnskratt i kör på orten.
Jag ser också fler tecken på gemensamma aktiviteter, som gåfotboll. En gammal hockeyspelare som var tuff, tjejmagnet som ung, spelar nu gåfotboll med damer och herrar långt över hans egen ålder. Jag såg också en nyligen öppnad bridgelokal mitt i en stad jag besökte, vilket gjorde mig väldigt glad.
Jag är nog lika bekymrad som dig över läget, men jag ser också en liiiiiten förändring.
Nykterhetsrörelsen är omodern som rörelse av fysiska möten i samma omfattning som förr, men jag ser små små tecken på att människor börjar söka sig till gemenskap.

3) Jag tror vad samhället saknar är dansställen på orter. Människor har alltid dansat och något händer med unga människor i dans. En man tar en kvinna om livet, ögonkontakt, skratt, hjärtslag vill pumpa i rakt med musiken….
Det skapar attraktion och närhet. 1600-talsmänniskan förstod vikten av dans för att populationen skulle fortleva: unga människor fann varandra.
Dagens brist på dansställen är en vansklig inslagen väg, vårt samhälle har valt.
Citera
2026-02-01, 08:39
Medlem
Det finns alla fall fördelar med relationer.

Vad män kan göra för att göra kvinnor mer villiga ha relationer.

1. Ge symboler för att de älskar den kvinna de är med ,juveler ,kläder osv.

Män har försökt göra detta , men ibland hindrats av för lite pengar och att de slösat pengar på annat.
Men män borde inte förbise detta ,kvinnor känner sig uppskattade av det.

2. Närhet. Närhet fungerar lite som healing på en micro-nivå ,men sammantaget kan det bli en vinst för både män och kvinnor.

Sitter de nära varandra gillar de varandra oftast mer och mer och samma sak om de sover tillsammans.
Är de arga på varandra blir de mindre arga ,eftersom ilska är avstånd och om man då minskar avståndet kan ilskan minska. Är någon mindre arg på sin partner blir han/hon mindre arg på sig själv och blir faktiskt lite friskare ,det är ingen dunderkur men det borde räknas in som en viktig del av tillfrisknad.

Beröring är så nära man kan komma varandra ,obs trevlig beröring som båda är överens om.

Nu kan man läsa om i tidningen att allt är förutbestämt ,men det är det inte utan man kan påverka välbefinnande och en kvinna och man kan göra det tillsammans.

Därför har en kvinna ett enormt värde för en man. Kvinnan kan också dra nytta av en man men inte lika mycket ,eftersom en man lever 7 år längre medans en kvinna bara 4 år längre om de är i en relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in