2026-01-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tror Anna mest av allt har en törn i sidan mot svenska myndigheter.

Men i sig brukar det vara rätt svårt att som utomstående säga säkra saker i dessa fall då man väldigt sällan får se allt.
Detta.

Anna kan mycket väl ha rätt angående det här fallet, det vet jag inget om eftersom jag inte är insatt. Men Anna är också en sån typisk kärring som kastar sig över saker som hon inte vet nåt om för att hon tycker det låter bra, hon lyssnar till sitt hjärta. Och det är inte ett tänksamt hjärta.

Vad gäller flickan hoppas jag att saker löser sig på bästa sätt för henne. Och kanske att Anna "Lilla smuts" Book håller en lite lägre profil.
Citera
2026-01-31, 08:02
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag vet inte vem som har rätt eller fel i Fallet Elsa.
Det är förstås behjärtansvärt att Anna verkar engagera sig så mycket.

Men - Anna har ju en historik. Hon reser sig inte ur soffan för vad som helst.

Är det hennes enorma empati som fått henne att engagera sig? Eller något annat?

Kanske ser hon framför sig en ny karriär som moralens väktare?
Kanske vill hon ge socialtjänsten en örfil, efter gamla oförrätter de utsatt henne för?
Kanske vill hon belysa att auktoriteter kan ha fel? Antonio blev ju oskyldigt dömd
Kanske vill hon visa sig god, och samla poäng?
Kanske vill hon bara käbbla, och glömma sin miserabla vardag i Märsta?
Kanske gör hon bara vad som helst för att bli sedd och hörd?

Tänk om hon hade visat samma energi, empati och engagemang, när hon uppfostrade sina egna barn
På den tiden fanns kanske inte IG, så det var bortkastat att anstränga sig?

Hennes barn har det väl inte gått så bra för.
Möjligtvis den yngsta som är den enda som inte blivit kriminell.
Antonio mår så dåligt och är så p-störd.
Har hysteriska lives där han verkar påtänd, rakar huvudet så det blöder, byter flickvänner som han sedan anklagar för att dom inte tog vara på det unika han har att ge, berättar om sin penis, att han inte utför oralsex om han inte älskar någon osv
Förstår att föräldrarna inte kan göra mer nu men detta borde hon ha stoppat när han var ung.
Citera
2026-01-31, 13:20
Medlem
anna har pratat i telefon

https://postimg.cc/D4QkxGxX
Citera
2026-01-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
NÅN måste veta vad som hände på Fångarna på Fortet senast, när hon blev hemskickad från fortet och inte var med i programmet. Någon!!??

En rimlig gissning är att hon inte klarade hälsokontrollen.
Citera
2026-01-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Var det då hon stal Perssons kamera? Kanske avstängd pga stöld? Hon har ju haft för vana att bli bjuden på ditt och datt mot en spelning och sedan försett sig men skitit i/ställt in sången. Tagit lönen men inte jobbat liksom.
Tänker även att selar och linor ju måste hålla så fläskfian var väl för tung😂😂😂
Citera
2026-01-31, 20:21
Medlem
Nä, det var gången innan hon ”allegedly” snodde snodde Gunillas kamera. Nu skulle hon dit igen. Hälsokoll lär göras hemma innan resa? Hon åkte ju till Frankrike och filmade från nån båt (på väg ut till fortet?). Sen huxflux skickade hon hem och ingen vet vad som hände. Blev ersatt av nån influenser. Har varit mycket spekulation i tråden men jag är nyfiken på svar från nån som vet

Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Var det då hon stal Perssons kamera? Kanske avstängd pga stöld? Hon har ju haft för vana att bli bjuden på ditt och datt mot en spelning och sedan försett sig men skitit i/ställt in sången. Tagit lönen men inte jobbat liksom.
Tänker även att selar och linor ju måste hålla så fläskfian var väl för tung😂😂😂
Citera
2026-01-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Var det net då hon fick en panikattack som varade åtta timmar?
Citera
2026-01-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Var det net då hon fick en panikattack som varade åtta timmar?
Ja men så var det ju.! Hon hade väl med sig dottern som "assistent" och dom fick bo på hotell med helpension innan hemfärd.Var tvungen att vila upp sig😵‍💫🤯efter attacken. Var det inte något ditåt???? eller har jag drömt?🙄🤔
Citera
2026-02-01, 00:54
Medlem
Tror absolut att Anna känner sig säker på att stå på ”rätt sida” och att det är en oförrätt som behöver lyftas.

Men jag tror också att det även är så att hon känner att man kan dra paralleller till hennes oskyldigt dömda barn (två av tre so far) och att engagemanget mot myndigheterna även gagnar henne själv.

Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag vet inte vem som har rätt eller fel i Fallet Elsa.
Det är förstås behjärtansvärt att Anna verkar engagera sig så mycket.

Men - Anna har ju en historik. Hon reser sig inte ur soffan för vad som helst.

Är det hennes enorma empati som fått henne att engagera sig? Eller något annat?

Kanske ser hon framför sig en ny karriär som moralens väktare?
Kanske vill hon ge socialtjänsten en örfil, efter gamla oförrätter de utsatt henne för?
Kanske vill hon belysa att auktoriteter kan ha fel? Antonio blev ju oskyldigt dömd
Kanske vill hon visa sig god, och samla poäng?
Kanske vill hon bara käbbla, och glömma sin miserabla vardag i Märsta?
Kanske gör hon bara vad som helst för att bli sedd och hörd?

Tänk om hon hade visat samma energi, empati och engagemang, när hon uppfostrade sina egna barn
På den tiden fanns kanske inte IG, så det var bortkastat att anstränga sig?
Citera
2026-02-01, 03:55
Medlem
Tror hon skiter toltalt i "Elsa", vill bara ha kred för sitt engagemang.
Citera
2026-02-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Tror hon skiter toltalt i "Elsa", vill bara ha kred för sitt engagemang.
Exakt! Hoppas väl på en bit av arvet...
Citera
2026-02-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primaliv69
Tror absolut att Anna känner sig säker på att stå på ”rätt sida” och att det är en oförrätt som behöver lyftas.

Men jag tror också att det även är så att hon känner att man kan dra paralleller till hennes oskyldigt dömda barn (två av tre so far) och att engagemanget mot myndigheterna även gagnar henne själv.
Exakt vad jag tror också.

Gällande Fångarna på Fortet:
För att rekapitulera lite - Det var inte senaste gången hon eller F kanske stal en kamera (som flera förtydligat nu ). Men det var senaste gången hon hade "panikångest" i 8 timmar. Hon postade även sitt normala pladder om att bara göra sånt som känns rätt i hjärtat osv efteråt. Innan hon skickades hem, hann hon (eller om det var någon annan som la upp en bild där hon syntes?) lägga upp på insta hur de förberedde sig på Fortet. Hon höll i en pilbåge. Hon kan ha siktat på någon på skoj, jag kommer inte ihåg.

Men ja, min känsla är såklart att hon blev hemskickad ofrivilligt. Sen skulle hon som vanligt försöka äga historian och få det att låta som att hon själv avböjde pga något som kändes fel i hjärtat. Förhoppningsvis kommer någon en vacker dag in i tråden och berättar vad som hände.

Annas sorti från Fortet är.denna tråds vita val
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in