Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
När andra i tråden har synat dina källor visade det ju sig snabbt att du ljög. Du hade inte ett gäng kärnfysiker som källa, det var överhuvudtaget inte fysiker. Så varför ska jag nu tro dig om ospecificerade forskningsrapporter? Är ditt oärliga uppförande här verkligen godkänt av Jesus? Jag trodde att budskapet var att ni kristna skulle vara rättfärdiga och då ska man väl tala sanning till att börja med. Du ska inte "bära falsk vittnesbörd mot din nästa", står det väl i era budord?
Vad jag vill minnas så var det en kemist här i tråden som påpekade strålningens dödlighet, och hur det skulle blivit ett problem.
Han sa aldrig att strålningen inte kunde skapa bilden, och inte heller gav han någon källa till någon alternativ förklaring eller gav en själv.
Han repeterade koldateringen som inte längre är aktuell för någon som forskar om tyget längre.
Sen slutade han svara.
Jag måste erkänna att jag håller på att tappa mitt tålamod med dig, vad är det med dig egentligen.
Matteus 7:6
"Ge inte det heliga åt hundarna och kasta inte era pärlor för svinen. De trampar ner dem och vänder sig om och sliter sönder er."
Känns som detta är applicerbart här.