2026-01-30, 16:06
Medlem
Advokaten
Citat:
”Ett snabbtest gav av okänd anledning utslag för kokain, dock endast av metabolit och inte den narkotiska substansen. Detta enligt preliminära uppgifter”, skriver han.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/katja-nybergs-advokat-snabbtest-gav-utslag-for-kokain/

Nu är försvaret inne på hårklyverier. Detta blir deras hållning även om det är skrattretande.
Citera
2026-01-30, 16:08
Medlem
Tittade på hennes video nu, som hon la upp dan innan provsvaren kom in.

Även utan den dåliga tajmingen och dom uppenbara lögnerna så verkar hon heeeeelt slut i huvudet.

Hur fan hamnade hon på så höga poster inom rätts- och säkerhetspolitiken?
Citera
2026-01-30, 16:08
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Då har vi haft samma åsikter hela tiden.

Ja, kokain känns ju som den ickerökande drog som folk med stabil inkomst kan trilla dit på. Den luktar inget. Mindre risk för en överdos, Är lätt att bära med sig i fickan, väskan, behån etc. Ja, det kändes som ett självklart val i det här fallet.

Jag hoppas det är narkotika i påsen. Inte för att jag är en elak människa (eller jo, det är jag nog ibland hehe). Men i första hand för jag vill att det ska kännas för henne. Jag vill inte ha politiker och poliser i riksdagen och justitieutskottet, oavsett partitillhörighet, som göder de kriminella gängen som hotar skjuter, dödar och spränger. Det är ohållbart.

/Din kära storasyster

Och där tycker jag verkligen att du slog huvudet på Spiken

Jag håller med dig fullständigt med tanke på att den här människan själv har jagat folk som har brukat narkotika hon ska vara liksom den där personen som man ser upp till och nu har hon liksom skitit ut sig inför hela folket.

Dessutom har hon mage att sitta kvar
Men det är fortfarande människor i Sverige som inte fattar att fortsätta med att mata gängen med pengar genom att köpa deras förbannade knark så går det så här då kommer vi att fortsätta att se skjutningar och bomber i Sverige oavsett om Sverigedemokraterna säger att de gör allt för att få ordning på landet så kan man ju inte riktigt köpa det resonemanget med tanke på vilken form av medlemmar de har i riksdagen.

Åkesson var ju inte riktigt super snabb med att kasta ut fanskapet utan han var tvungen att vänta på resultatet när det gäller blodprovet.

Men det är alltid roligt att läsa dina inlägg. Det känns skönt med en storasyster i tråden
Citera
2026-01-30, 16:10
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Det kvittar nästan vad en Sverigedemokrat gör så är det alltid folk som ska få svara människan i fråga men det kan man aldrig göra med person som sätter sig påverkar av narkotika eller alkohol och kör bil.

I Sverige anses du köra påverkad även när du bara har mikroskopiska mängder spårämnen i kroppen som inte påverkar din körförmåga överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Fråga W. Petzells familj och vänner...

"Det som gör mig upprörd är att hon nekar." :-)
Fråga alla interner på Kumla om dom anser sig att vara skyldiga till det dom dömts för...

Jag tror faktiskt att de flesta interna på Kumla har mer ärlighet och ryggrad än vad den här Katja Cola har.
Det är ingenting som jag vet med fakta men jag har bara en känsla av att man kan lita mer på dem än vad jag kan på den här häxan.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Har Du Själv Sett TRVs analys protokoll med egna ögon?
Eller förlitar du dig enbart slaskmedias påståenden?

Katja har gjort det. Och det är väl ändå det viktigaste. Det är därför hon var riksdagsledamot för SD igår och är politisk vilde utan parti idag.

Efter att Transportstyrelsen publicerade resultaten ville SD att Katja skulle lämna riksdagen. Men hon lämnade partiet istället.

Resultaten är offentlig handling. Bara att kontaktas Transportstyrelsen så får du en egen kopia.
Citera
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vi vet redan svaret på provet. Hon hade narkotika i blodet. Det fick vi veta igår. Och vi vet det genom Transportstyrelsen som redovisade att hon hade narkotika i blodet. Vilket är lika med rattfylla eftersom man inte alls får ha narkotika i blodet när man kör bil.

De var ju just spår av narkotika transportstyrelsen motiverade med.
Stod väl inte blodprovet utan provtagning och sannolikt medför återkallelse.
Enda vi vet är att snabbtestet påvisade metaboliter enligt advokaten, eller?

Men var fan är den där åklagarens pressträff, resultatet från påsen!
Citera
2026-01-30, 16:12
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
I Sverige anses du köra påverkad även när du bara har mikroskopiska mängder spårämnen i kroppen som inte påverkar din körförmåga överhuvudtaget.

Japp jag vet jag känner till det.
Det är väldigt många som inte ens känner till det där att det är inte ens tillåtet att köra när du har feber i kroppen eller att när du kör när du känner dig trött.

Jag har läst någon artikel som handlar om en person som körde och somnade vid ratten och till och med erkände det för polisen på platsen och polisen tog körkortet direkt vid vägkanten.

Man ska alltså själv känna sig redo för att köra bilen det går inte att sätta sig med sjukdom som feber eller trötthet.
Då ska man säga istället att man har kört och vejt för ett rådjur. Helst inte råtta för få tror nog på den där grejen skulle vara sann.
Citera
2026-01-30, 16:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HinBidag
Hon säger till sin försvarare och gruppledare i SD att hon tagit BD (butandiol / samma familj som GHB). Det är inte narkotikaklassat eftersom det används i industrin som lösningsmedel och kan lämna metaboliter i kroppen som ger utslag på polisens tester som kokain.

Varför skulle NFC svara, att det finns narkotika i blodet, om butandiol inte är narkotikaklassat?
Citera
2026-01-30, 16:14
Medlem
PovelSvammelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag kände mig bara tvungen att göra det.
Med tanke på det någon nonchalanta innehållet i ditt inlägg till personen så tänkte jag att då hoppar jag in så det blir ordning och reda.

Jag misstänker ju lite grann själv att du tillhör den så kallade sverigedemokratiska svansen som absolut aldrig kan se när någon i ditt parti eller eran partiledare gör något fel.
Vilket börjar reta upp mig till den graden när jag snart inte kan hålla käften alls längre.

Det kvittar nästan vad en Sverigedemokrat gör så är det alltid folk som ska få svara människan i fråga men det kan man aldrig göra med person som sätter sig påverkar av narkotika eller alkohol och kör bil.

För viss så kan man ju säga att hon var snäll mot råttan och tänkte på djuren men stolpen var någonting helt annat.
Du kan med andra ord Inte Svara Ja Eller Nej på en ställd rak fråga utan måste linda in det i en massa BS. som inte har något som helst att Göra med frågan som jag ställde till din fanboy?
Citera
2026-01-30, 16:14
Medlem
Citat:
Jag fattar inte hur hon tänker. En narcissistisk pundares fantasier är inte av denna värld.

Bara för att hon hävdar det faller inte målet. Om inte åklagaren finner henne trovärdig kan han utan svårigheter åtala henne.

Hon måste ju berätta hur hon fått tag i lösningsmedlet. Berätta hur ofta hon tar det. Vilken mängd hon tog och vid vilken tid etc. Jag tror inte hon har förmågan att hålla ihop det hela med tanke på det hon kläckt ur sig hittills.

Först försökte hon få det till att hon inte alls hade samma minnesbilder av kvällen som åklagaren hävdade. Ville få oss att tro att alla tester på plats visade att hon var ren. Så var inte fallet.

Sen sa hon att det inte funnits nån påse. Men det fanns ju uppenbarligen en påse.

Och inte minst att förglömma sa hon att hon varit med om en viltolycka, men det visade sig att hon väjt för en råtta eller liknande.

Så nej, ljuga är nog inte hennes specialitet. Skulle tro att hon är en sån där person som pratar och pratar med en hel del gaslighting och offerkofta, så folk blir alldeles snurriga, vilket gör att hon kommer undan med saker. Men den metoden funkar inte lika bra i förhör och i domstol. För där får hon motfrågor av proffs som ifrågasätter det hon säger.

Vad är det för lösningsmedel hon efter att ha nekat plötsligt välvilligt säger sig ha intagit sedan hon fått veta att hon testats positivt för kokain? Någon skriver GHB och någon annan BD. Det är väl rimligen en efterkonstruktion. Poliskommisarie Nyberg verkar helt rudis!!
Citera
2026-01-30, 16:15
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Du kan med andra ord Inte Svara Ja Eller Nej på en ställd rak fråga utan måste linda in det i en massa BS. som inte har något som helst att Göra med frågan som jag ställde till din fanboy?

Är frågan retorisk eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in