2026-01-28, 21:38
Medlem
mearshimers avatar
Ni som gillar Trump, anser ni att traditionell media är orättvisa i sin granskning av Trump?

Eller är det kulturvärldens hån av Trump som ni känner är orättvis?

Varför jag frågar är för att det nästan bara är Trump vänliga reportrar som bjuds in på press träff och Donald har klagat på att fake news media inte längre vill bevaka hans pressträffar så som förut.
Citera
2026-01-28, 22:58
Medlem
develis avatar
Detta har jag missat helt i all skjutning.
Kelly for president!
Hoppas han kampanjar.

Tanken har slagit mig för han är rapp som satan, smart och backar inte.

Kelly säger att han allvarligt funderar på att kandidera till president.

"Jag känner denna skyldighet mer än något annat jag någonsin gjort i mitt liv, att slå tillbaka mot en obalanserad president och en beväpning av den federala regeringen mot de konstitutionella rättigheterna för en miljon pensionerade veteraner".
https://thehill.com/homenews/campaign/5700211-senator-kelly-trump-threats/

Mark Kellys trots mot Trump väcker uppståndelse kring presidentvalet:
"Det vore oansvarigt att inte tänka på det"

Tidigare denna månad ökade Kelly sin offentliga närvaro genom att medverka i sena tv-program och politiska talkshower.
Han erkände också att han övervägde att kandidera till presidentposten.

”Självklart”, sa Kelly i en intervju med innehållsskaparen Aaron Parnas när han fick frågan om valet 2028. ”Jag tycker att det vore oansvarigt att inte tänka på det.”

”Han skrämmer mig inte, och han kommer inte att göra det”, sa Kelly till Vanity Fair i en intervju förra månaden, då han talade om Trump.
”Jag har gått igenom, du vet, svårare saker än det här.”
https://www.aol.com/articles/mark-kellys-defiance-trump-sparks-010103348.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAABS5 fJBdwo1Gur-v-_bkt0hGaN_q-0wy35Dx3SxU5m0pv2A8EtVL-6NaefseQiPF1GMMv25U5PgTHs SB76_x6Yc8tarVbc9jRe4HhdaLMc_KJm41mHSsCeLTNXNqgy7n _biCTG0FDB5nGCMCE78pp25cLRifKq7EP0_w4VZePxIZ

Kelly om Trump.
”Jag tror inte att killen har någon moralisk eller etisk kompass alls. Jag tror att han vill bli så rik som möjligt.
Arvet han vill lämna efter sig är som arvet från en strongman*, och jag tycker att det är oamerikanskt.”
[* Min amn, politiskt, auktoritärism]

Slotkin fick ett meddelande från en medhjälpare.
”Presidenten har twittrat och uppmanat till ditt gripande. Teamet arbetar med det. Jag är utanför om du vill komma tillbaka till kontoret”, stod det, enligt en kopia som CNN tagit del av.

”Jag bara: ’Oj då’”, sa Kelly till CNN.
Han såg Slotkin gå ut för att stämma av med sin personal och själv på sociala medier.
”Fem minuter senare kommer hon in igen, hon tittar på mig och säger:

’Han krävde ju att du skulle avrättas också.’”

https://edition.cnn.com/2026/01/21/politics/mark-kelly-pentagon-profile
Citera
2026-01-29, 13:47
Medlem
Mullrets avatar
Taco Boy ger sig onte.

Citat DI.

," USA måste ha ”fullständig, obegränsad tillgång” till Grönland för att kunna skydda ön från en grym omvärld, argumenterar president Donald Trumps sändebud Jeff Landry.

Uppdaterad: 29 januari 2026, 13:25
Publicerad: 29 januari 2026, 12:41 "

Muppet show 2.0.

Man önskar ju en invasion av aliens som pekar mot kejsar Nero och vill ha en förklaring.
Senast redigerad av Mullret 2026-01-29 kl. 14:04.
Citera
2026-01-29, 15:07
Medlem
Madagascars avatar
Nu är Trump trasig... det vet vi. Men personen som sköter hans konto på Shit Social är också trasig.

100+ inlägg på mindre än 24h!! Massor med dynga. Massor med dubbletter. Är det nån AI-bot som sköter hans konto?

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump
Senast redigerad av Madagascar 2026-01-29 kl. 15:45.
Citera
2026-01-29, 20:36
Medlem
Trump postar loss på Truth Social långt in på natten och pumpar ut nya häpnadsväckande konspirationsteorier om valet 2020, om "massivt valfusk" i Kalifornien, New Yprk och på andra ställen. Nu är det tal om t ex hur Qatar och Italien var inblandade i att hacka röstmaskiner i USA via amerikanska militära satelliter (jo men visst - 50 sekunder in i videon - länk nedan). Det är uppenbart att Donnie vill

1) väcka liv i sin gamla luddiga story om "Obamagate" (tanken att Obama, Hillary Clinton m fl dem-toppar riggade valen 2016 och 2020)

och 2) underminera tilltron till valresultat redan på förhand, ifall de sedan inte skulle passa honom själv. Syftet är förstås både att ursäkta "voter suppression"-politik/lagar i förväg och att kunna underkänna valresultatet i efterhand. "Det var fusk, det måste ju vara fusk, alla vet ju att VI VANN! - eller hur?".

Trump och GOP har kört denna playbook efter varenda val de förlorat, även delstatsval, ända sedan 2020.

Ben Meiselas på Meidas Touch visar upp Trumps nattrantande (eller om det delvis är Stephen Miller i Trumps namn?) med många exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=5TgIvX6vo98
Citera
2026-01-30, 01:16
Medlem
Tump hade ännu ett kabinettmöte under gårdagen med alla hans rådgivare, ministrar and what not inför pressen.

Men till skillnad mot tidigare (7 dec tror jag det var) krävde han inte att alla skulle hylla honom unisont. Och mest utmärkande var att han vägrade ta frågor från pressen. Icke en enda fråga om ICE, dödsskotten, Iran, Ukraina, osv, tilläts.
Citera
2026-01-30, 04:31
Medlem
USA:s president Donald Trump stämmer skattemyndigheten IRS och finansdepartementet på tio miljarder dollar, motsvarande drygt 88 miljarder svenska kronor. Anledningen är anklagelser om att myndigheterna inte lyckats stoppa en tidigare anställd vid IRS från att på ett felaktigt sätt ha lämnat ut Trumps skattedeklarationer till nyhetsmedier

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-finansdepartementet

Trump stämmer finansdepartementet den i egenskap av privatperson och inte som president. Men Finansminister Scott Bessent lär ju låta staten betala, om han vill behålla sitt jobb

Det här är ju ändå bara början, även Trumps söner lär ju på motsvarande sätt stämma finansdepartementet och plötsligt så har den Amerikanska staten betalat ut 50 miljarder till klanen Trump!
Citera
2026-01-30, 04:43
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
USA:s president Donald Trump stämmer skattemyndigheten IRS och finansdepartementet på tio miljarder dollar, motsvarande drygt 88 miljarder svenska kronor. Anledningen är anklagelser om att myndigheterna inte lyckats stoppa en tidigare anställd vid IRS från att på ett felaktigt sätt ha lämnat ut Trumps skattedeklarationer till nyhetsmedier

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-stammer-finansdepartementet

Trump stämmer finansdepartementet den i egenskap av privatperson och inte som president. Men Finansminister Scott Bessent lär ju låta staten betala, om han vill behålla sitt jobb

Det här är ju ändå bara början, även Trumps söner lär ju på motsvarande sätt stämma finansdepartementet och plötsligt så har den Amerikanska staten betalat ut 50 miljarder till klanen Trump!

Är det månne en släng av grandios vulgaris som drabbat Trump? Är den store idolen Ludvig XIV som grundade Versailles som är hans ideal? Med guldpynt i varje möjlig hörna och överdådig livsstil.

Från SVT.

” En person har tidigare dömts till fem års fängelse efter att ha erkänt att han läckt Trumps skatteuppgifter till The New York Times. Tidningen rapporterade 2020 att Trump bara betalade 750 dollar i federal inkomstskatt per år 2016, då han valdes till president första gången, och 2017, då han tillträdde.”
Senast redigerad av Mullret 2026-01-30 kl. 04:46.
Citera
2026-01-30, 05:15
Medlem
Trump gillar inte när andra länder gör svängar vid sidan av honom och USA, och själva väljer vilka de vill handla med,. eller samarbeta med. Nu när Keir Starmer är i Kina med en stor delegation av brittiska affärsmän - i det tydliga syftet att få igång mera business - utropar Trump från Vita huset att det är "very dangerous" för dem att handla med Kina (rapporterar BBC).

Kanada har fått en ännu hårdare åthutning efter att de slöt ett handelsavtal med Kina, Trump har nu utlovat nya höga strafftullar och dessutom att porta alla kanadensisk-byggda flygplan från amerikanskt luftrum genom att helt enkelt avcertifiera dem för USA:s del.

https://edition.cnn.com/2026/01/29/business/trump-canada-aircraft-tariff

Vi väntar nu med spänning på hur Trump ska straffa EU -. dels för deras stora handelsavtal med Sydamerika och Indien, dels för att det ser ut att inte bli något av med det där stora sockrade avtalet som Trump och Ursula förhandlade fram i Skottland i somras - och där Ursula, som många såg det, vek ner sig. Efter Davos ser det pyrt ut med att få igenom det i EU-parlamentet, vilket ju bara är bra.
Citera
2026-01-30, 08:52
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump postar loss på Truth Social långt in på natten och pumpar ut nya häpnadsväckande konspirationsteorier om valet 2020, om "massivt valfusk" i Kalifornien, New Yprk och på andra ställen. Nu är det tal om t ex hur Qatar och Italien var inblandade i att hacka röstmaskiner i USA via amerikanska militära satelliter (jo men visst - 50 sekunder in i videon - länk nedan). Det är uppenbart att Donnie vill

1) väcka liv i sin gamla luddiga story om "Obamagate" (tanken att Obama, Hillary Clinton m fl dem-toppar riggade valen 2016 och 2020)

och 2) underminera tilltron till valresultat redan på förhand, ifall de sedan inte skulle passa honom själv. Syftet är förstås både att ursäkta "voter suppression"-politik/lagar i förväg och att kunna underkänna valresultatet i efterhand. "Det var fusk, det måste ju vara fusk, alla vet ju att VI VANN! - eller hur?".

Trump och GOP har kört denna playbook efter varenda val de förlorat, även delstatsval, ända sedan 2020.

Ben Meiselas på Meidas Touch visar upp Trumps nattrantande (eller om det delvis är Stephen Miller i Trumps namn?) med många exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=5TgIvX6vo98

Angående den av mig fetade första punkten, så beordrade Trump FBI att göra en raid mot ett valkontor i Georgia för att beslagta valsedlar från 2020-valet. Detta skedde alltså för någon dag sedan.

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/tulsi-gabbard-scrutiny-showing-fbi-raid-georgia-election-hub-rcna256525
Citera
2026-01-30, 09:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump gillar inte när andra länder gör svängar vid sidan av honom och USA, och själva väljer vilka de vill handla med,. eller samarbeta med. Nu när Keir Starmer är i Kina med en stor delegation av brittiska affärsmän - i det tydliga syftet att få igång mera business - utropar Trump från Vita huset att det är "very dangerous" för dem att handla med Kina (rapporterar BBC).

Snart sitter Taco Boy helt ensam i sandlådan med hink o spade.

När kommer usa inse att det är en retarderad clown som styr usa? Redan nu är det stora skador och värre blir det.

Hur finalen blir står skrivet i stjärnorna. Vem vågar se till han åker in på psyket? Eller fixar en olycka?

USA är värt ett bättre öde.
Citera
2026-01-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Angående den av mig fetade första punkten, så beordrade Trump FBI att göra en raid mot ett valkontor i Georgia för att beslagta valsedlar från 2020-valet. Detta skedde alltså för någon dag sedan.

https://www.nbcnews.com/politics/national-security/tulsi-gabbard-scrutiny-showing-fbi-raid-georgia-election-hub-rcna256525
Ja, och det är ju inte första gången just Fulton County (dvs staden Atlanta) hamnar i centrum lör dessa teorier från Trump/Giuliani-gängets sida. Det har funnits mängder av lösa beskyllningar, skräckstories på nätet och hos Fox News osv, mängder med omräkningar och närstudier av valsedlarna samt minst ett dussin rättegångar. Dock inte rättegångar på bevisning för valfusk, någon sådan finns det nämligen inte - utan i mål om t ex förtal mot lokala rösträknare och funktionärer, eller det mål som Fox News förlorade mot Dominion, varefter de fick betala flera hundra miljoner dollar i skadestånd för sinalösa beskyllningar om att Dominion skulle ha ställt upp med valmaskiner som kunde hackas via internet under valet. Det var bluff.

Att FBI har gjort besök, efter alla dessa bommade anklagelser, visar bara en sak: hur politiserade FBI och justitidepartmenetet har blivit under Donald Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in