2026-01-30, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men det är väl inget som åklagaren gått ut med? Försökte googla för att hitta att snabbtesten visade på kokain. Men jag hittade bara att snabbtestet visade på narkotika utan att precisera det. Kan vara jag som är dålig på att leta.

Men du får gärna länka till en artikel o dyl som visar på att det är kokain som testet gav utslag för.

Jag tror absolut att det kan vara så. Men har det uttalats i media?

Det kanske är heroin. Eller amfetamin. Är det bättre menar du?
Citera
2026-01-30, 06:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Borde inte hennes parti se till att hon får vård för sitt narkotikabruk istället för att som nu utesluta henne?

Du har fått det hela om bakfoten.

SD bad Katja säga ifrån sig riksdagsplatsen när det framkom att hon hade narkotika i blodet vid bilkörningen. Hon valde istället att lämna partiet, sitta kvar i riksdagen och bli politisk vilde.

Så de kan inte hjälpa henne längre.

Citat:
För tidningen Epoch Times säger hon nu att hon lämnar Sverigedemokraterna – men blir kvar som politisk vilde i riksdagen.

– Efter samtal med min partiledning har jag beslutat mig för att lämna Sverigedemokraterna. Jag står dock fast vid mitt uppdrag och kommer att fullfölja det förtroende som väljarna har gett mig genom att fortsätta som riksdagsledamot, säger hon till Epoch Times.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/katja-nyberg-lamnar-sd-blir-vilde/

Citat:
Vidare skriver Lindberg i ett pressmeddelande:

”I vårt samtal har vi uppmanat henne att lämna sin riksdagsplats, vilket hon tyvärr inte har hörsammat. Istället har hon valt att lämna partiet. Att hon agerar på detta sätt är beklagligt och det visar också att hon varken respekterar partiet eller våra väljare.
Citera
2026-01-30, 06:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Det kanske är heroin. Eller amfetamin. Är det bättre menar du?

Nej, varför tror du det?

Jag menar bara att det kanske blivit en trådsanning att snabbtestet visade på kokain. Det kan ju precis som du säga istället vara heroin, amfetamin etc.

Det skrivs i tråden att det är kokain som snabbtestet visade. Men jag hittar inte det när jag googlar. Så jag undrar var den uppgiften kommer från.
Citera
2026-01-30, 06:24
Medlem
66610s avatar
Citat:
Men det är väl inget som åklagaren gått ut med? Försökte googla för att hitta att snabbtesten visade på kokain. Men jag hittade bara att snabbtestet visade på narkotika utan att precisera det. Kan vara jag som är dålig på att leta.

Men du får gärna länka till en artikel o dyl som visar på att det är kokain som testet gav utslag för.

Jag tror absolut att det kan vara så. Men har det uttalats i media?
Snabbtest indikerade positivt för kokain och blodprov bekräftade kokain i blodet
Hennes advokat skrev ett brev till Transportstyrelsen förra veckan om att det inte var rätt att dra in körkort på enbart snabbtest.
Men nu blev ju frågan bekräftad av analysen av blodprov.
Så jo det handlar om kokain
Senast redigerad av 66610 2026-01-30 kl. 06:27.
Citera
2026-01-30, 06:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Snabbtest indikerade positivt för kokain och blodprov bekräftade kokain i blodet

Det kan mycket väl vara så. Men att blodproverna visade på kokain är ju inget som Transportstyrelsen eller media skrivit om. Bara att blodprovet innehöll narkotika. Likaså hittar jag inget om snabbtestet visade på just kokain. Kan svar jag som googlat dåligt.

Jag har hela tiden från flesta början trott Katja varit skyldig, drivit den linjen konstant och fått påhopp i tråden pga det. Så jag försöker inte förminska det hon gjort. Jag undrar bara var jag kan läsa att det är just kokain man hittade i snabbtestet och i blodprovet.
Citera
2026-01-30, 06:30
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Man undrar varför man inte drogtestar på hela bunten inom riksdagen men en vanlig knegare som söker arbete på ICA genomgår 10 tester för alkoholmissbruk och droger.

Korruption på hög nivå
Dom kommer alltid undan . Mycket mycket konstigt att det inte har införs. Frågan är varför ? Jo korruption
Citera
2026-01-30, 06:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hennes advokat skrev ett brev till Transportstyrelsen förra veckan om att det inte var rätt att dra in körkort på enbart snabbtest.
Men nu blev ju frågan bekräftad av analysen av blodprov.
Så jo det handlar om kokain

Aha, helt missat artiklarna om det. Har bara läst att snabbtestet visade på narkotika. Men inte att det specifikt var kokain. Kan du länka till en artikel där det står att det var just kokain?
Citera
2026-01-30, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Dom kommer alltid undan . Mycket mycket konstigt att det inte har införs. Frågan är varför ? Jo korruption

Förslog det för 3 år sedan att om du ändå ska jaga gängkriminella och man hittar massa påsar på toan hos riksdagen så borde man ändå testa hela bunten men det gick inte igenom på grund av korruption.

Att slumpmässigt drogtesta anställda då och då eller testa vanliga knegare innan anställning går bra trots att Katja numera kommer få ut 90.000 kr genom fallskärmen men en vanlig knegare skulle förlora jobbet och all sin livsförsörjning och dessutom fängelse och barnen skulle tas av SOC

Medan hon sitter där på sin sociala medier och beklagar sig som om det vore något litet och att polisen gjort fel. Hon körde påverkad och om hon inte förstår det här så är det anledningen till att Sverige är så körd
Citera
2026-01-30, 06:46
Medlem
66610s avatar
Citat:
Nej, varför tror du det?

Jag menar bara att det kanske blivit en trådsanning att snabbtestet visade på kokain. Det kan ju precis som du säga istället vara heroin, amfetamin etc.

Det skrivs i tråden att det är kokain som snabbtestet visade. Men jag hittar inte det när jag googlar. Så jag undrar var den uppgiften kommer från.
Hennes advokat har ex nämnt just kokain..
Citera
2026-01-30, 06:48
Medlem
66610s avatar
Citat:
Aha, helt missat artiklarna om det. Har bara läst att snabbtestet visade på narkotika. Men inte att det specifikt var kokain. Kan du länka till en artikel där det står att det var just kokain?
https://www.tv4.se/artikel/1zWAKY90J6wb0wMcGQXPZ7/katja-nybergs-advokat-bevisningen-haller-inte
Här påstår då hennes advokat att snabbtest positivt för kokain inte ger rättslig grund för återkallande av körkort.
Detta brev ankom Transportstyrelsen förra veckan, denna vecka bekräftades snabbtestet av analysen av blodprov från Nfc.
Senast redigerad av 66610 2026-01-30 kl. 06:57.
Citera
2026-01-30, 06:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hennes advokat har ex nämnt just kokain..

I brevet till Transportstyrelsen? Då förstår jag var den uppgiften kommer ifrån. För det är ju inget han sagt i media vad jag förstår.
Citera
2026-01-30, 06:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
https://www.tv4.se/artikel/1zWAKY90J6wb0wMcGQXPZ7/katja-nybergs-advokat-bevisningen-haller-inte
Här påstår då hennes advokat att snabbtest positivt för kokain inte ger rättslig grund för återkallande av körkort.
Detta brev ankom Transportstyrelsen förra veckan,i måndags denna vecka bekräftades snabbtestet av analysen av blodprov av Nfc.

Så det var alltså inget han sagt i intervjuer med media. Jag tyckte nämligen inte jag kände igen ett sånt uttalande från honom.

Ja, att svaren på blodanalysen kommit vet jag. Likaså vad Transportstyrelsen skrivit. Men jag visste inte att advokatens nämnt kokain i brevet till Transportstyrelsen. Jag tror inte de stora drakarna tagit upp det där brevet. Men jag kan ha fel.

Tack, nu vet jag. Har hela tiden tänkt att det var kokain, men folk tar ju annan narkotika också. Skönt att få det fastställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in