2026-01-28, 20:49
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Absolut, så är det ju men man fattar ju att han är körd i frågan om ensam vårdnad med tanke på hur mycket stödbevisning som finns och också om nu F****** och J******* kan tänka sig att vittna till Niccis fördel? 🫣 DNA-grejen. tack för detta. Fattar nu sammanhanget bättre. Antar han bara ville göra DNA för att hämnas på Nicci och göra henne illa eftersom han visste att hon inte vill av ”ideologiska” skäl. Ju mer jag läser om detta drama desto läskigare blir hans inlägg där han skriver om sig själv som att han gått på knäna och bett om att få vara delaktig…..

(Redigerade namnen och la in stjärnor för ingen av dom är kändis)

Även jag tror att det skall mycket till för att det sker några ändringar i vårdnadsfrågan vad gäller C. Det finns inga som helst förutsättningar för gemensam vårdnad och det saknas grund för att föra över vårdnaden från N till A.

Jag är också tämligen övertygad om att DNA-kravet i mångt och mycket bara var ett mycket omoget sätt för A att få utöva makt över både N och situationen på.

Vad gäller hans närvaro i sociala medier använder han ett ganska högtravande språk vad gäller sig sig själv och att ”vissa saker inte hör hemma i sociala medier” samtidigt som han ändå publicerar sina välregisserade inlägg om sin kamp, där han gladeligen tar emot och nu även engagerar sig i hatkommentarer om N. Om han verkligen tyckte att det här inte hörde hemma i sociala medier hade han trots allt alternativet att inte publicera någonting i sociala medier över huvud taget.
Citera
2026-01-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Absolut, så är det ju men man fattar ju att han är körd i frågan om ensam vårdnad med tanke på hur mycket stödbevisning som finns och också om nu F****** och J******* kan tänka sig att vittna till Niccis fördel? 🫣 DNA-grejen. tack för detta. Fattar nu sammanhanget bättre. Antar han bara ville göra DNA för att hämnas på Nicci och göra henne illa eftersom han visste att hon inte vill av ”ideologiska” skäl. Ju mer jag läser om detta drama desto läskigare blir hans inlägg där han skriver om sig själv som att han gått på knäna och bett om att få vara delaktig…..

(Redigerade namnen och la in stjärnor för ingen av dom är kändis)

Håller med dig i allt du säger. Jag är övertygad om att han är psykopat! Stackars barn.
Citera
2026-01-28, 22:36
Medlem
Någon som vet om Andreas träffat barnet än? Har ju ändå gått en månad sedan domstolen beslutade om att han ska ha umgänge varannan lördag i tre timmar.
Citera
2026-01-28, 23:09
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
Någon som vet om Andreas träffat barnet än? Har ju ändå gått en månad sedan domstolen beslutade om att han ska ha umgänge varannan lördag i tre timmar.

I fredags skrev han på Instagram att han ”snart” ska få träffa barnet så antagligen inte. Eftersom att de ska ha umgängesstöd behöver den utsedda umgängesstödjaren först lära känna barnet under period och sedan startar träffarna.
Citera
2026-01-29, 06:38
Medlem
Andreas verkar ha samma intelligensnivå som en snigel utom när det gäller att trakassera kvinnor. Då helt plötsligt är han både lömsk och beräknande. Han kommer aldrig fortsätta umgänget i det långa loppet. Hur ska han kunna knyta an till ett barn han inte ens ville ha. Stackars barn. Han skärpte sig först när en annan man tog ”hans” roll.
Det bästa för Nicci hade varit om Viktor får ett kontrakt riktigt långt ifrån Stockholm eller utomlands så hon kommer ifrån Jeanette och skapat sin egna familj och liv.
Citera
2026-01-29, 11:29
Medlem
N erkänner i podden att hon delvis inte mår bra av att bo hemma 😅...
Citera
2026-01-29, 13:26
Medlem
Knappast.......s avatar
Tack för länkarna. Där framgick även namnet på personen som skickat meddelandena, vilket ökade trovärdigheten. Hon har nog inget att vinna på att smutskasta honom. Om allt är sant har jag full förståelse för att de inte vill ha honom i sitt/C:s liv.

Visst, jag känner till många psychon som aldrig skulle röra ett hårstrå på sitt barn, men om någon är våldsbenägen i andra sammanhang känns det inte så stabilt.

Saker har också framkommit i tråden under tidens gång. Jag har aldrig försökt framställa A som någon fantastisk person, men han har heller inte visat motsatsen. Jag står fortfarande för mina åsikter om N och hennes tidigare beteenden, det är två skilda saker. Samtidigt har jag full förståelse för hennes reaktioner kring A efter det som uppdagats, och om jag på något sätt har förminskat det ska hon ha all ursäkt.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-29 kl. 13:52.
Citera
2026-01-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacki
Ni i tråden.

Tänkte på att en som varit aktiv här men slutade på grund av delade uppgifter, men kom tillbaka och skrev att det som framkommit är hemskt eller något i den stilen.
Min undran / tanke är om detta är ett försök till sk damage control?

Då just den personen tryckt på under hela tiden på hur fredlig A är. Som vi nu med facit i hand kan se att han antagligen INTE är.
För borde personen inte vetat hur det verkligen låg till med A då denne hade sekretessbelagda uppgifter??

Om det som stått i länkarna är sant, så bör han inte vistas nära C. Aldrig någonsin faktiskt. Att C OM det är sant är nära A, kan omöjligt vara för hennes bästa, om han nu gjort saker som äventyrade hennes liv redan i magen. Totalt vidrig läsning! Tycker så synd om C och faktiskt även N. Något jag inte trodde skulle hända.
Men mina åsikter och tankar kring N är ju inte direkt skrivet i sten. Saker kan hända som gör att det man tyckt innan ändrar sig.
Men att hon är falsk, tycker jag än. Hon har ju inte visat att hon slutat upp med lögner, och kommer säkert aldrig göra det heller. Därför denna situation är extra tragisk.

Tycker som sagt var så synd om N och lilla C. Om det som står stämmer, hade jag också haft mardrömmar om att jag vet att ett monster snart ska få rätten att träffa min dotter. Pappa eller ej.

Om det är mig du syftar till så kan jag bara säga att det inte alls är min avsikt att försöka mig på någon DK eller liknande.

Jag står för det jag tidigare skrivit och har även gått till botten med det som påståtts om utlämnande av sekretessbelagd information etc. då jag själv blev osäker och rädd för att jag råkat gjort något oavsiktligt fel.
Allt i det kan bara sägas att i mitt fall har jag handlat i "god tro" om att de uppgifter som delats från myndigheter varit och är offentliga handlingar/icke av sekretess art och så även det N & J öppet själva talat om i poddar/Stories.

Vad A anbelangar så har jag tiden fram till det som framkommit om honom de senaste månaderna betraktat A som en snäll, glad och fredlig person av den enkla anledningen att han inte visat andra sidor än de goda av sig själv.

Ibland tar det sin tid innan man upptäcker vem en person egentligen är. Det finns gott om människor man i början tror väldigt gott om, känd som okänd och som sedermera visar sig vara ett återkommande avskum i perioder.

Jag har aldrig försvarat A handlandlingar i konflikten med N eftersom man inte vetat vad som egentligen har hänt dem emellan.
Det finns alltid två sidor av ett mynt och it takes two to tango.
Om allt det som nu uppdagats om A i handlingar stämmer är det både skrämmande och chockerande på samma gång och ska erkänna, svårt och overkligt för mig att ta in.

Dock står jag fast vid att jag tycker N öppet agerat omoget i många fall och bara känslan av att det ibland inte går att lita på att allt N säger är förankrat med verkligheten skapar en stor osäkerhet kring henne.

Men varken N eller A, har med facit i hand gjort denna resa lätt för sig själva och det mest ledsamma och tragiska i detta är att ett oskyldigt känsligt litet barn hamnar mitt emellan. 🥹

Håller verkligen med dig om att saker kan hända på vägen och helt plötsligt ändra riktning. Det händer i vår verklighet var dag vare sig man önskar det eller ej.
Senast redigerad av Artmovie 2026-01-29 kl. 15:12.
Citera
2026-01-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacki
Ni i tråden.

Tänkte på att en som varit aktiv här men slutade på grund av delade uppgifter, men kom tillbaka och skrev att det som framkommit är hemskt eller något i den stilen.
Min undran / tanke är om detta är ett försök till sk damage control?

Då just den personen tryckt på under hela tiden på hur fredlig A är. Som vi nu med facit i hand kan se att han antagligen INTE är.
För borde personen inte vetat hur det verkligen låg till med A då denne hade sekretessbelagda uppgifter??

Om det som stått i länkarna är sant, så bör han inte vistas nära C. Aldrig någonsin faktiskt. Att C OM det är sant är nära A, kan omöjligt vara för hennes bästa, om han nu gjort saker som äventyrade hennes liv redan i magen. Totalt vidrig läsning! Tycker så synd om C och faktiskt även N. Något jag inte trodde skulle hända.
Men mina åsikter och tankar kring N är ju inte direkt skrivet i sten. Saker kan hända som gör att det man tyckt innan ändrar sig.
Men att hon är falsk, tycker jag än. Hon har ju inte visat att hon slutat upp med lögner, och kommer säkert aldrig göra det heller. Därför denna situation är extra tragisk.

Tycker som sagt var så synd om N och lilla C. Om det som står stämmer, hade jag också haft mardrömmar om att jag vet att ett monster snart ska få rätten att träffa min dotter. Pappa eller ej.

Håller med dig i allt du säger, precis så tänker jag också. Om det stämmer så kommer han förmodligen dömas för något mer inom en snar framtid. Inga av hans förhållanden verkar ju hålla, säkert av en anledning.
Citera
2026-01-29, 20:04
Avstängd
insekternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag står för det jag tidigare skrivit och har även gått till botten med det som påståtts om utlämnande av sekretessbelagd information etc. då jag själv blev osäker och rädd för att jag råkat gjort något oavsiktligt fel.
Allt i det kan bara sägas att i mitt fall har jag handlat i "god tro" om att de uppgifter som delats från myndigheter varit och är offentliga handlingar/icke av sekretess art och så även det N & J öppet själva talat om i poddar/Stories.

Du har inte på något vis ”gått till botten med det som påstås” utan har kommit med bortförklaringar via privata meddelanden till mig, samt här i tråden skrivit att du ”hört av dig till Solna Tingsrätt”. Fick du någonsin något svar när du enligt egen utsago kontaktade Solna Tingsrätt och frågade hur det kom sig att de delade sekretessbelagda uppgifter med just dig? Inte någonstans har du kunnat svara på hur du före alla andra kunde ha information om brottmålet före detta blev offentlig handling. Ingen myndighet har delat sekretessbelagda uppgifter med dig, vilket du också vet, och att du fortsätter med den berättelsen är tyvärr bara oanständigt.
Senast redigerad av insekterna 2026-01-29 kl. 20:19.
Citera
2026-01-29, 20:24
Avstängd
BluePonyGirls avatar
Den här tråden är verkligen en cirkus med alla som, när något uppdagas om Andr**s, kan tänka sig att rikta kritik mot honom men bara med villkoret att man också kan skriva att ingenting förändrats vad ”anbelangar” ens åsikter om N*cc*.

Jag ger det två veckor. Snart är ni åter i de gamla spåren.
Citera
2026-01-29, 20:33
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Den här tråden är verkligen en cirkus med alla som, när något uppdagas om Andr**s, kan tänka sig att rikta kritik mot honom men bara med villkoret att man också kan skriva att ingenting förändrats vad ”anbelangar” ens åsikter om N*cc*.

Jag ger det två veckor. Snart är ni åter i de gamla spåren.
Jag skrev det för att poängtera att det är helt olika saker, man kan tycka att A gjort fel utan att det på nåt vis rättfärdigar saker N gjort som man haft åsikter om. Jag ursäktar mig om jag förminskat/misstrott N gällande hennes agerande mot A. Dessutom handlar inte tråden om A eller nån annan, utan om N så det vore inte konstigt.
Senast redigerad av Knappast....... 2026-01-29 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in