2026-01-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Har gjort några stickprov ang AAs sätt att räkna ihop belåningen. Jag hittar inga fel på dessa så lutar åt att senaste gången är "tryckfelsnisse" då jag inte tror att AA personligen gjort det felet.

Vi får se om felet finns kvar i nästa veckorapport. En hint till AA är ju att kolla upp det!

Nu har jag inte följt rapporteringen väldigt noga men vad jag har förstått så har han ju iaf äntligen köpt sig en vattenskoter iaf.
Lånet till den lades väl på EK så jag antar att EK har minskat med priset för den med?
Citera
2026-01-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nu har jag inte följt rapporteringen väldigt noga men vad jag har förstått så har han ju iaf äntligen köpt sig en vattenskoter iaf.
Lånet till den lades väl på EK så jag antar att EK har minskat med priset för den med?
Så kan man tro. Men AAs värld är inte sådan. Vattenskoterlånet redovisar han som EK och vattenskotern finansierar han med ökat lån.
Citera
2026-01-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Så kan man tro. Men AAs värld är inte sådan. Vattenskoterlånet redovisar han som EK och vattenskotern finansierar han med ökat lån.

Ja precis, redovisningen är ju inte helt pålitlig sedan tidigare så antagligen inte nu heller? Han visar ju att lånet växer men berättar inte varför.
Citera
2026-01-28, 10:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Angående gårdagens kursrusning på runt 10%, som i och försig inte räckte ens till att ta igen de senaste 14 dagarnas nedgång, så undrar man ju hur ABG Sundal Collier kom fram till just 30 kr.

Kollar man deras förra köprekomendation från juli 2023 så rekade de köp med riktkursen 120 kr då när kursen var runt 80-90 kr.

Lyssnade man på det köprådet så gjorde man en urusel affär och ångrar sig garanterat nu.

Noterar att kursen dalar en aning idag och fortfarande ligger lägre än för 14 dagar sedan, men så är jag ju Flashbacks största baissare också.

AA fokusersr enbart på uppgångar och att aktien stigit 30% sedan botten, han ägnar inte en tanke på hur mycket ham ligger back i aktien totalt och vad han har för GAV, en relevant fråga eftetsom AA köper altierna för att äga dem en lång tid.

Hans jätteinnehav i Hexatronic använder han som säkerhet för att låna till löpande utgifter, detta till en ränta på runt 6%. Man kan ju fundera på hur länge detta kan rulla på om inte den häpnadsväckande kursutveckling han förväntar sig inträffar snart.

Och vart tog tjommen vägen som 100% säkert meddelade att Hexatronic skulle gå över 30 kr nu i januari?

AA är typexemplet på en person som gift sig med en aktie och är helt förblindad, det finns och fans oändligt mycket bättre och stabilare aktier att satsa på än Hexatronic.
Citera
2026-01-28, 12:18
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

AA är typexemplet på en person som gift sig med en aktie och är helt förblindad, det finns och fans oändligt mycket bättre och stabilare aktier att satsa på än Hexatronic.
Visst har han gift sig med aktien, men han har väl lite ”utmaningar” att brottas med också?
Citera
2026-01-28, 12:28
Medlem
Citat:
Angående gårdagens kursrusning på runt 10%, som i och försig inte räckte ens till att ta igen de senaste 14 dagarnas nedgång, så undrar man ju hur ABG Sundal Collier kom fram till just 30 kr.

Kollar man deras förra köprekomendation från juli 2023 så rekade de köp med riktkursen 120 kr då när kursen var runt 80-90 kr.

AA har nog rätt i att ABG tjuvkikar på AAs kanal o kopierar börsgudens chefs analyser
Citera
2026-01-28, 13:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
AA har nog rätt i att ABG tjuvkikar på AAs kanal o kopierar börsgudens chefs analyser

AA kanske ljuger om sin fire och jobbar heltid som aktieanalytiker på ABG?

Analyshusens höga riltkursen bygger ofta på många om och men som ska uppfyllas för att motivera höjningen av kursen.

Många spekulanter bortser helt från hur hög sannolikheten är att bolaget lyckas med det som krävs.

AA själv går ett steg längre och kollar var aktien stod som högst och förutsätter att kursen snart ska nå minst dit och sedan ännu högre och att det bara är att tanka så mycket aktier man kan och sedan vänta.

Han har ju lyckats en gång och då måste det ju funka en gång till? Eller hur?

Vad händer då om Hexatronic vill göra en nyemission för att expandera den nya vetksamheten samtidigt som AA redan är maxbelånad?
Citera
2026-01-28, 15:51
Medlem
Nimbus, en av de sk skitaktierna i surdegsportföljen - den portfölj som AA rekommenderar ALLA att följa rusar idag. Den handlas just nu kring 13,75 efter en uppgång på ca 25%.

AA tog dock in aktien på 18,82, den har sedan rasat men är möjligen på väg upp igen. Målkurs 28,32 - där säljer AA enligt portföljens regelverk.
Citera
2026-01-28, 19:34
Medlem
Citat:
Nimbus, en av de sk skitaktierna i surdegsportföljen - den portfölj som AA rekommenderar ALLA att följa rusar idag. Den handlas just nu kring 13,75 efter en uppgång på ca 25%.

AA tog dock in aktien på 18,82, den har sedan rasat men är möjligen på väg upp igen. Målkurs 28,32 - där säljer AA enligt portföljens regelverk.

Nimbus har alltså fått en order av försvaret som är värt 60 öre per aktie om året i 15 år och stiger 2,50 kr på den nyheten.......
Citera
2026-01-28, 20:37
Medlem
Citat:

Lyssnade man på det köprådet så gjorde man en urusel affär och ångrar sig garanterat nu.

Noterar att kursen dalar en aning idag och fortfarande ligger lägre än för 14 dagar sedan, men så är jag ju Flashbacks största baissare också.

AA fokusersr enbart på uppgångar och att aktien stigit 30% sedan botten, han ägnar inte en tanke på hur mycket ham ligger back i aktien totalt och vad han har för GAV, en relevant fråga eftetsom AA köper altierna för att äga dem en lång tid.

Hans jätteinnehav i Hexatronic använder han som säkerhet för att låna till löpande utgifter, detta till en ränta på runt 6%. Man kan ju fundera på hur länge detta kan rulla på om inte den häpnadsväckande kursutveckling han förväntar sig inträffar snart.

Och vart tog tjommen vägen som 100% säkert meddelade att Hexatronic skulle gå över 30 kr nu i januari?

Väl skrivet. Instämmer.

Mycket roligt om ABGs tidigare riktkurs. Verkar vara lika mycket värt som att snurra flaska eller gå till spågumma. Man får hoppas att några på AAs kanal läser det och inser hur osannolikt det är att inte även AAs riktkurser är av samma kvalitet.

Haha ja man hoppas den där 100%-aren dyker upp igen.
Citera
2026-01-28, 21:25
Medlem
Kanske fel ställe. Men största kunskapsbanken är i denna tråd..

Om jag vinner 1.5miljarder och köper statsobligationer för 1.3miljarder.
Kan kriminella någonstans se hela min förmögenhet?
Kommer jag hamna på rikast i kommunen listor?
Citera
2026-01-28, 21:27
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Kanske fel ställe. Men största kunskapsbanken är i denna tråd..

Om jag vinner 1.5miljarder och köper statsobligationer för 1.3miljarder.
Kan kriminella någonstans se hela min förmögenhet?
Kommer jag hamna på rikast i kommunen listor?
Nej
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in