2025-11-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Nån som minns videon där han vände sig till Sveriges advokater? Undrar om han fick några svar?
Vad berättade han för advokaterna?
Citera
2025-11-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Att han dagligen utsätts för förtal och möjligen hot på sociala medier. Vill minnas att han och advokaten skulle dela på skadestånden de fick fram, men jag kan minnas fel.
Citera
2025-11-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Han sökte efter någon advokat som ville driva stämningar mot oss för förtal, och dela på pengarna.
Vet inte om videon finns kvar, eller hur det gått med det, men videon kom väl för nått år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Att han dagligen utsätts för förtal och möjligen hot på sociala medier. Vill minnas att han och advokaten skulle dela på skadestånden de fick fram, men jag kan minnas fel.

Ja precis så minns jag det också, 50/50 rakt av eller hur han uttryckte det
Han kulle väl även jobba för att sighter skulle tvingas stängas ner om jag minns det rätt?
Börssnack försvann ju, men orsaken till det låter vara osagt, men han avslutade väl med nått i stil med att det alltid blivit som han velat
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-11 kl. 11:06.
Citera
2025-11-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Han är väl den värsta/sämsta kunden en bank kan ha? Osäker inkomst, sjuklig fixering vid lån, osunt levnadssätt och skev självbild på sina ekonomiska förmågor!
Ja exakt! Och förlita sig på att ett bolag (hexatronic) ska göra han stormrik inom ett par år..
Den kan likagärna stå i 5 kr inom ett par år istället!
Citera
2025-11-11, 11:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Han har inte kontaktat någon advokat, skulle han göra det så skulle det bara leda till att han fick en fet adbokatnota att lägga i högen med obetalda räkningar.
Citera
2025-11-11, 11:58
Medlem
Citat:

Den här underliga bank-videon om framtida intäkter visar också vad jag misstänkt hela tiden, att gömma sina videor bakom betalvägg handlade främst om pengar.

När det begav sig minns jag att det rättfärdigades med att han "utsattes för brott", exakt vad detta handlade om fick man aldrig riktigt reda på.

Det är också så att han byggde upp sin kanal som gratiskanal och nu skärmar av en stor del av innehållet, vilket rimligen påverkar negativt när det kommer till expansion av kanalen.

Motargumentet är dock att det tycks finnas många som jag som fascinerat, snudd på med besatthet, sitter och väntar på nästa börskorrektion och margin call så att AA hamnar på bar backe.
Citera
2025-11-11, 12:23
Medlem
Jag tror mer och mer på att (eller kanske snarare hoppas) att AA sent omsider kommit till insikt om att vi på loserville trots allt hade rätt från första början.
Det kommer han såklar aldrig erkänna, men hans ständiga köp och mål om 100 000 Hexatronic är egentlgen bara ett sätt att hålla intresset till hans kanaler uppe (räkningar måste betalas, och jobba vill han ju inte).
Så i själva verket drog han plåstret till slut, sålde av stora delar av Hexatronic, och slutade gräva i gropen och klev upp medans han kunde det av egen kraft
Dom pengarna han fick från försäljningen flyttades över till buffertportföljen, där han köpte Investor och en indexfond för pengarna istället.

Edit: Börsindex upp idag med, men Hexan fortsätter ner med -1,5% i skrivande stund. Precis det AA hoppas på
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-11 kl. 12:32.
Citera
2025-11-11, 12:36
Medlem
Citat:
Jag tror mer och mer på att (eller kanske snarare hoppas) att AA sent omsider kommit till insikt om att vi på loserville trots allt hade rätt från första början.
Det kommer han såklar aldrig erkänna, men hans ständiga köp och mål om 100 000 Hexatronic är egentlgen bara ett sätt att hålla intresset till hans kanaler uppe (räkningar måste betalas, och jobba vill han ju inte).

Man kan verkligen undra. Jag är övertygad om att det som lockar många av oss (i alla fall jag) är just spänningen att se om det kommer gå åt helvete eller inte, och att han dessutom är modig nog att göra det inför öppen ridå. Om man sorterar hans videor på popularitet så ser man att 8 av de 10 mest populära videorna handlar om när han blir utraderad, överbelånad eller förlorar stora belopp

En sak är ju säker, seriösa analyser av några aktier förekommer ju sällan (om alls) på kanalen, namnet till trots.
Senast redigerad av Garak69 2025-11-11 kl. 12:47.
Citera
2025-11-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garak69
spänningen att se om det kommer gå åt helvete

När
Citera
2025-11-11, 13:22
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Edit: Börsindex upp idag med, men Hexan fortsätter ner med -1,5% i skrivande stund. Precis det AA hoppas på
Stackarn har målat in sig i ett hörn! Häxan -50% i år, nästan -90% på tre år! Innerst inne fattar han att utvecklingen är ”obra” men väljer att köra på
Citera
2025-11-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Stackarn har målat in sig i ett hörn! Häxan -50% i år, nästan -90% på tre år! Innerst inne fattar han att utvecklingen är ”obra” men väljer att köra på

Även om han gick all in i Hexan idag, och kursen gick till 0 om en vecka, så skulle han väl få det att låta som nått bra och svansen skulle köpa det med hull och hår?
Tycker man det är bra att det största innehavet slaktats i år, så är det väl inte helt otänkbart i alla fall
Men allvarligt talat så vet vi ju bara det han säger, och dom excelark han visar, vilket inte säger nått egentligen som många redan varit inne på.
Det är bara hoppas att han inte gör det han säger, både för han och sambons skull.
Sen att sektens medlemmar tar rygg på det han säger är såklart synd, men dom får väl skylla sig själva lite också och förhoppningsvis ta lärdom av pungsparken om det skulle ske
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-11 kl. 14:01.
Citera
2025-11-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garak69
En sak är ju säker, seriösa analyser av några aktier förekommer ju sällan (om alls) på kanalen, namnet till trots.

Nä inte mycket, däremot prognoser som är mer eller mindre rena fantasier.
Slänga ur sig "+200% på 2år är min prognos" kan väl vem som helst göra
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-11-11 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in