2026-01-19, 10:40
Medlem
jack.danielss avatar
Blodrött på börsen idag och naturligtvis tar bolag som HTRO extra mycket stryk i sån marknad!
Blir nog kyligt i bastun ikväll/natt?
Citera
2026-01-19, 10:59
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Blodrött på börsen idag och naturligtvis tar bolag som HTRO extra mycket stryk i sån marknad!
Blir nog kyligt i bastun ikväll/natt?

Ja han har ju tappat över 10% i värde på sina Hexatronic på en vecka men ligger kvar med samma skuldsättning, vi kan anta att han betalar runt 5% i ränta på aktielånet.

På Avanza kan man belåna sin portfölj för 1,29% ränta om man är premiumkund och belånar under 10% av portföljvärdet.

AA kvalar inte in som premiumkund vare sig hos Nordnet eller Avanza och AA skulle aldrig nöja sig med att låna under 10% av sitt portföljvärde för han maxar allt här i livet inklusive alla lån han kan få.

Man undrar ju var smärtgränsen går innan han sätter sig i skiten. Han drar ju på sig ständigt ökande räntekostnader och räntan har ju bottnat och börjar höjas om något år.

Klarar han att portföljen går ner 10% till från dagens nivå? 20%?

Hela AAs strategi att leva på lån är ju fullständigt galen och kommer 100% säkert sluta med ett stort brak. Hade han inte varit så självgod så hade man tyckt synd om honom.

AA = en liten hund som tror den är en stor hund.
Citera
2026-01-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja han har ju tappat över 10% i värde på sina Hexatronic på en vecka men ligger kvar med samma skuldsättning, vi kan anta att han betalar runt 5% i ränta på aktielånet.

På Avanza kan man belåna sin portfölj för 1,29% ränta om man är premiumkund och belånar under 10% av portföljvärdet.

AA kvalar inte in som premiumkund vare sig hos Nordnet eller Avanza och AA skulle aldrig nöja sig med att låna under 10% av sitt portföljvärde för han maxar allt här i livet inklusive alla lån han kan få.

Man undrar ju var smärtgränsen går innan han sätter sig i skiten. Han drar ju på sig ständigt ökande räntekostnader och räntan har ju bottnat och börjar höjas om något år.

Klarar han att portföljen går ner 10% till från dagens nivå? 20%?

Hela AAs strategi att leva på lån är ju fullständigt galen och kommer 100% säkert sluta med ett stort brak. Hade han inte varit så självgod så hade man tyckt synd om honom.

AA = en liten hund som tror den är en stor hund.
AA använder Nordnet. Vid maximala belåningar är deras ränta (eff) 7,13% och för PrivateBanking-kunder 5,23%. Privat Banking kräver kapital om 2,5 mkr. Så jag tror inte AA kvalar in som Privat Banking, 7% verkar också stämma med vad han uppger om räntebetalningar.

Just nu är HTRO ned 4,87%. Tur att AA är helt kylig inför sådant, själv skulle jag tycka det kändes lite tungt.
Citera
2026-01-19, 11:36
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Jag gissar att AA betalar max ränta på sin belåning då han inte är PB/Pro och har usel kreditvärdighet dvs 6,68% på Avanza
https://www.avanza.se/konton-lan-prislista/prislista/rantor.html
Citera
2026-01-19, 11:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Jag gissar att AA betalar max ränta på sin belåning då han inte är PB/Pro och har usel kreditvärdighet dvs 6,68% på Avanza
https://www.avanza.se/konton-lan-prislista/prislista/rantor.html

Det är ju en i sammanhanget rätt hög ränta.
Kan man hos Avanza låna till 1,29% före ränteavdrag så är det ju enkelt att köpa aktier som har låg risk och delar ut mer än så.

När man ska betala 7% så är det inte lika enkelt att få ihop kalkylen och använder man dessutom de lånade pengarna till konsumtion så tar man en väl stor risk.
Citera
2026-01-19, 12:47
Medlem
Som han svettades i videon om vattenskotern .Upphetsningen var i taket .Han hade varit utanför huset OCH Köpt en vattenskoter..Hoppas han kollar blodtrycket ibland, såg absolut inte bra ut .Extremt ödmjuk miljonär vilket miljötänk köpa en så gammal maskin ..Hoppas den funkar .Skulle han inte köpa 2 ? Dottern ville ju ha en också .portföljen får nog några roliga dagar hoppas den klarar sig annars får han väl dra skotern bakom cykeln .I nästa vidio har han väl köpt ett fotbollsmål,,spännande ,,
Citera
2026-01-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Utmärkt sammanställning. Det hänger på betalande medlemmar tolkar jag det som.

Har svagt minne av att antal medlemmar, totalt, legat på runt drygt 400 tidigare under året. Du som har hela bilden, hur har medlemsutvecklingen varit under året? Planar ut eller tom minskat på slutet av året?

Jag bad AI sammanfatta allt som sägs om antal medlemmar i filmen. AI sammanfattar såhär:

"Vid årsskiftet 2025 hade skaparen totalt 451 betalande medlemmar kopplade till kanalen Aktieanalytikern. Dessa var fördelade enligt följande:
• YouTube: 299 medlemmar.
• Patreon: 152 medlemmar.
• Övriga: Det finns även 3 medlemmar på kanalen Ekonomi och Politik, trots att de inte får något extra material för sitt stöd.

Utveckling under 2025
Medlemsantalet beskrivs som oerhört stabilt och har legat mellan 450 och 500 under nästan hela året. Den exakta utvecklingen per kvartal såg ut så här:
• Q1: 474 medlemmar.
• Q2: 470 medlemmar.
• Q3: 466 medlemmar.
• Q4: 451 medlemmar.

Skaparen noterar att även om de totala intäkterna ökade under året, berodde den ökningen främst på stigande reklamintäkter, då antalet medlemmar i sig var relativt konstant. Han förväntar sig inte någon större tillväxt i medlemsantalet framöver då han tror att de flesta i målgruppen redan hittat kanalen.

Bakgrund och historik
• Starten: Skaparen gick ut i slutet av 2024 med att han skulle göra Aktieanalytikern till en medlemsinriktad kanal från och med 1 januari 2025. Många medlemmar tecknade sig redan i december 2024, vilket gjorde att intäkterna steg kraftigt inför det nya året.

• Modellen: Medlemskapet kostar 99 kr i månaden (ett pris han avser att behålla oavsett inflation). För detta får medlemmarna tillgång till mer fokuserat aktiematerial, hans egna affärer och analyser.

• Betydelse: Medlemsavgifterna utgör den absolut största delen av hans inkomster, cirka 88 % av de totala intäkterna för 2025"
Citera
2026-01-19, 21:16
Medlem
Den där superbluffaren "Aktieanalytikern" ljuger så det ryker om det. Är som en gammal beg.bilhandlare som bara öser ut skit. Och inget stämmer. Han har ett litet bolag som heter Fagerberg enterprises AB
Org.nr: 556701-2959. Gå in där och få dig ett gott skratt! Joachim Fagerberg är en charlatan och ren skojare. Hoppas att alla inser det och håller i plånboken!
Citera
2026-01-19, 22:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filmkarln
Den där superbluffaren "Aktieanalytikern" ljuger så det ryker om det. Är som en gammal beg.bilhandlare som bara öser ut skit. Och inget stämmer. Han har ett litet bolag som heter Fagerberg enterprises AB
Org.nr: 556701-2959. Gå in där och få dig ett gott skratt! Joachim Fagerberg är en charlatan och ren skojare. Hoppas att alla inser det och håller i plånboken!

Visst har omsättningen gått ner men han omsatte ju ändå 228 miljoner 2024 .

Edit 228 tusen.
Citera
2026-01-19, 22:26
Medlem
Citat:

Jag tror de flesta på tråden känner till hans företag. Vad är det du noterat som visar att AA är en lögnare?
Citera
2026-01-20, 07:43
Medlem
Citat:
Den där superbluffaren "Aktieanalytikern" ljuger så det ryker om det.
Så tycker inte jag. Han är en dagdrömmare som förbrukar Sambos förtida pensionsuttag. Hans aktiestrategi är bortitok. Men i detta kaos av dåliga beslut tycks han mig ärlig. Jag har inte kommit på honom att ljuga.
Citera
2026-01-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Så tycker inte jag. Han är en dagdrömmare som förbrukar Sambos förtida pensionsuttag. Hans aktiestrategi är bortitok. Men i detta kaos av dåliga beslut tycks han mig ärlig. Jag har inte kommit på honom att ljuga.

Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in