2026-01-28, 08:52
Medlem
KinggKonggs avatar
Hyllas av vem? Alla dom som knullat och stuckit? Absolut att dom är nöjda. Inte så kul kanske för snubben som blir partner med traktens madrass.
Citera
2026-01-28, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinggKongg
Hyllas av vem? Alla dom som knullat och stuckit? Absolut att dom är nöjda. Inte så kul kanske för snubben som blir partner med traktens madrass.

På vilket sätt blir någon en "madrass" av att ha ett aktivt sexliv på egna premisser?
Och varför skulle någon som blir kär i en annan människa se negativt på att den människan haft ett liv?
Citera
2026-01-28, 12:16
Medlem
Citat:
Här har man ett val att göra anser jag. Antingen tycker man att en kvinna som bejakar sin sexualitet (eller bara råkar få ett rykte att göra det är "traktens madrass", eller så tänker man att det är kul att så många män fått ligga och därmed slipper bli incels.
Citera
2026-01-28, 14:58
Medlem
KinggKonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
På vilket sätt blir någon en "madrass" av att ha ett aktivt sexliv på egna premisser?
Och varför skulle någon som blir kär i en annan människa se negativt på att den människan haft ett liv?

På det sättet att hon varit lös av sig och knullats av alla. Egna premisser? Ja det är väl självklart? Annars har hon blivit våldtagen och det är ett helt eget ämne.

Målet är att känna till madrassen inte att bli kär och få veta efteråt. Att då se negativt är som med all annan information egentligen på den punkten skiljer det sig inte antingen ökar eller sjunker motparten i ens ögon.
Citera
2026-01-28, 15:03
Medlem
KinggKonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Här har man ett val att göra anser jag. Antingen tycker man att en kvinna som bejakar sin sexualitet (eller bara råkar få ett rykte att göra det är "traktens madrass", eller så tänker man att det är kul att så många män fått ligga och därmed slipper bli incels.

Det är inte välgörenhet att gå in i ett förhållande så nej det är inte "kul" och sen är det inte ens säkert att dom männen som knullat henne är samma som annars var på väg att bli incels.
Citera
2026-01-28, 15:27
Medlem
Citat:
På det sättet att hon varit lös av sig och knullats av alla. Egna premisser? Ja det är väl självklart? Annars har hon blivit våldtagen och det är ett helt eget ämne.

Målet är att känna till madrassen inte att bli kär och få veta efteråt. Att då se negativt är som med all annan information egentligen på den punkten skiljer det sig inte antingen ökar eller sjunker motparten i ens ögon.

varit "lös"? Nu kommer du ju bara med ytterligare ett de facto obegripligt ord...enkom som nedvärdering men utan saklig innebörd... På vilket sätt blir en människa "lös"...av att den har ett sexliv?
Blir män "lösa" eller är "madrasser" eller.....för att de har ett sexliv?

Svar nej...ingen blir lös, madrass eller ens en hora dvs säljer sex...för att den har ett aktivt sexliv.
Inte män och...tänka sig...inte heller kvinnor.

Däremot så kan ju en människa i Sverige som i fullt vuxen ålder inte haft sex, de facto ha något problem...ex, är asexuell eller tvingad av idiotiskt misogyna åsikter, som dem du står för ex. eller blivit utsatt för något trauma som gör att intimt umgänge med någon annan människa är otänkbart...
Kul partner hörredu.
Citera
2026-01-28, 15:39
Medlem
KinggKonggs avatar
Citat:
varit "lös"? Nu kommer du ju bara med ytterligare ett de facto obegripligt ord...enkom som nedvärdering men utan saklig innebörd... På vilket sätt blir en människa "lös"...av att den har ett sexliv?
Blir män "lösa" eller är "madrasser" eller.....för att de har ett sexliv?

Svar nej...ingen blir lös, madrass eller ens en hora dvs säljer sex...för att den har ett aktivt sexliv.
Inte män och...tänka sig...inte heller kvinnor.

Däremot så kan ju en människa i Sverige som i fullt vuxen ålder inte haft sex, de facto ha något problem...ex, är asexuell eller tvingad av idiotiskt misogyna åsikter, som dem du står för ex. eller blivit utsatt för något trauma som gör att intimt umgänge med någon annan människa är otänkbart...
Kul partner hörredu.

Tror nog du förstår ordet ganska bra men jag ska förklara ändå lös = enkel att få i säng, hoppar runt bland olika personer, billig, respekterar inte sig själv som kvinna. Nej män kan inte bli dessa saker.

Aldrig haft sex behöver det inte heller vara men inte heller byns luder.
Citera
2026-01-28, 16:22
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Fast det HAR ju ändrat på detta i mängder av patriarkala samhällen, historiska och nutida.
där män/ samhället har krävt att kvinnor ska vara oskulder och "lyckats" med befdeirften att sätta stopp för kvinnors möjligheter att utöva sin sexualitet som de själva villl.....
Eller inbillar du dig att ex just Afghanska kvinnor inte äger någon sexualitet eller kan attraheras av andra människor?
Krävt? På vilket sätt skulle män ha rätt att kräva något av kvinnor? Män har rätt att respektera sina egna gränsdragningar.

Samtidigt saknar kvinnor rätt att kräva att män ska tycka på ett visst sätt. Vill vi nedvärderande vad vi anser vara negativa beteenden hos kvinnor så har vi rätt att göra det. På samma sätt som du har rätt att nedvärdera män genom att utdela epitet som incels.

Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker poängtera. Är du emot fri vilja?
Citera
2026-01-28, 16:26
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Män ser igenom beteendet och förstår att det är en stor risk att commita till en "madrass". Har hon varit med 50 innan mig, varför skulle inte jag vara den 51, innan den 52a snubben?

Varför skulle vi inte göra riskanalyser?
Citera
2026-01-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Män ser igenom beteendet och förstår att det är en stor risk att commita till en "madrass". Har hon varit med 50 innan mig, varför skulle inte jag vara den 51, innan den 52a snubben?

Varför skulle vi inte göra riskanalyser?

Och återigen....exakt samma gäller i sånt fall för män, eller hur? Har en man varit med 50 st innan så...
varför ska inte kvinnor göra samma "riskanalyser"?

De flesta men nån form av tankeverksamhet... fattar ju skillnaden mellan ONS och fasta relationer, och "committar" ingenting förrän en relation utvecklas, och de flesta fattar att människor har olika faser i livet, så även kvinnor, där vissa faser involverar att man inte har lust ha någon fast relation, och detta gäller alltså båda könen.
Citera
2026-01-28, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Krävt? På vilket sätt skulle män ha rätt att kräva något av kvinnor? Män har rätt att respektera sina egna gränsdragningar.

Samtidigt saknar kvinnor rätt att kräva att män ska tycka på ett visst sätt. Vill vi nedvärderande vad vi anser vara negativa beteenden hos kvinnor så har vi rätt att göra det. På samma sätt som du har rätt att nedvärdera män genom att utdela epitet som incels.

Jag förstår ärligt talat inte vad du försöker poängtera. Är du emot fri vilja?

men herregud, är du så här okunnig eller leker du troll?
Vet du ens om att i världen idag så är oskuldsnormen så stark så att kvinnor som bryter mot detta tom kan mördas, eller du har missat den lilla detaljen?
I vår del av världen så drabbas fortatt unga tjejer av massivt slutshaming, ex i skolmiljö, en del tar livet av sig pga detta.

Då kör vi igen..varför är det ett "negativt beteende" för enkom kvinnor att ha sex i vår tid med preventivmedel och fri aborträtt?
Och nej jag tycker inte man har någon rätt att skamma människor för saker som är fullkomligt lagliga, inte skadar andra och dessutom är ett fullt naturligt mänskligt beteende, som man eftersträvar och accepterar fullt ut för sig själv och sitt eget kön.

Fullkomligt inkonsekvent dravel är vad det är...eller inte dravel, misogyni i sitt mest tydliga skepnad.
Senast redigerad av Merapi 2026-01-28 kl. 16:46.
Citera
2026-01-28, 16:46
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Och återigen....exakt samma gäller i sånt fall för män, eller hur? Har en man varit med 50 st innan så...
varför ska inte kvinnor göra samma "riskanalyser"?

De flesta men nån form av tankeverksamhet... fattar ju skillnaden mellan ONS och fasta relationer, och "committar" ingenting förrän en relation utvecklas, och de flesta fattar att människor har olika faser i livet, så även kvinnor, där vissa faser involverar att man inte har lust ha någon fast relation, och detta gäller alltså båda könen.
Vem har sagt att ni inte ska göra egna analyser? Jag uppmuntrar kvinnor att göra det. Ni borde exempelvis hålla er borta från "bad boys". Så istället för att attackera män som sätter högre standard, borde ni istället inspireras av dem.

Ja precis, män vill sällan knyta an till risker som promiskuösa kvinnor. Simple as that. Du kan inte ligga runt och förvänta dig att din kommande man ska acceptera det, på samma sätt som jag inte kan förvänta mig att alla kvinnor ska acceptera att jag tidigare varit en hustrumisshandlare (obs bara ett fiktivt exempel).

Historik säger mycket om en människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in