2026-01-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har man lyckats knulla 20 tjejer så har man något som många tjejer gillar, en looser till kille och som står långt ner på näringskedjan kommer inte knulla 20 tjejer, han kommer inte ens knulla 1 tjej.

Sånna som du kommer aldrig förstå att värdet i en kvinna ligger i hur få hon haft sex med.
Det är precis som att värdet hos en man ligger i hur bra han kan försvara sin kvinna mot fiender och ur bra han kan ta hand om sin familj.
De män med hög status och män som många kvinnor vill ha har alltid knulla massa olika kvinnor, alltid.

Och nej, det är inte dubbelmoral att jag ska kunna knulla 20 tjejer men en tjej inte får göra det, just eftersom en tjejs värde ligger i hur få hon haft sex med.
Att kvinnor gillar sex är en sak som är naturligt ja, men att kvinnor gillar sex med olika killar är inte naturligt.
Detta med att tjejer har flera olika sexpartners i sitt liv är något väldigt nytt och har nästan aldrig förekommit i någon av världens kulturer, det är vårat moderna samhälle som på 1900 talet gjort det möjligt för kvinnor att knulla utan enorm risk för dåliga konsekvenser som graviditet och könssjukdommar.
Definiera naturligt. I djurlivet är det helt naturligt att honorna väljer nya partners inför varje parningssäsong. Med ett fåtal undantag.
Citera
2026-01-27, 22:41
Medlem
Fast männen kontrollerar inte kvinnor om inte kvinnorna vill bli kontrollerade.

Kvinnorna kan alltså ha sex med hur många män de vill.

Varje person är självbestämmande i väst ,de som har en annan uppfattning tror inte på den västliga sättet att vara.

Kvinnor är självbestämmande och med det menas att de väljer vad de ska göra i princip hela tiden.

Mannen är också själv-bestämd.
Citera
2026-01-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tänker så här. Ju färre män en kvinna ligger med och ju mer selektiv hon är, desto fler incels. Medan en kvinna som inte är så selektiv utan ligger med många räddar många män från att bli incels och räddar samhället från farliga kvinnohatande incels.

Kvinnor borde få medaljer för detta. Tänk simborgarmärket i olika färger när en kvinna legat med 5, 10, 25, 50, 100 män osv.

Klart kvinnor för många ligg kan hyllas, men det är definitivt ingen man vill ska dela ens efternamn. Över 5 ligg, - enjoy your life with cats.
Citera
2026-01-27, 22:50
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Detta har diskuterats till leda i tråden. Fakta är att om alla kvinnor uppmuntras att ligga mer desto fler män kommer att få ligga. Dina 20% män kommer inte att räcka till för att ligga med alla.
Det förutsätter att kvinnors attraktion till män är baserade på andra faktorer än hennes innersta åtrå. Eller tror du att du kommer bli mer kåt på fler män bara för att det uppmuntras att ligga runt?

Min attraktion till kvinnor är varken baserad på trender eller stigmatisering. Jag skulle aldrig ligga runt med fler kvinnor bara för att någon tycker att det hade varit en fin sak att göra. Menar du att kvinnor fungerar så?
Citera
2026-01-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Det förutsätter att kvinnors attraktion till män är baserade på andra faktorer än hennes innersta åtrå. Eller tror du att du kommer bli mer kåt på fler män bara för att det uppmuntras att ligga runt?

Min attraktion till kvinnor är varken baserad på trender eller stigmatisering. Jag skulle aldrig ligga runt med fler kvinnor bara för att någon tycker att det hade varit en fin sak att göra. Menar du att kvinnor fungerar så?
Vi styrs alla av olika normer. Jag menar att normer är något vi skapar tillsammans och inte är av naturen givna.
Citera
2026-01-27, 23:12
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Vi styrs alla av olika normer. Jag menar att normer är något vi skapar tillsammans och inte är av naturen givna.
Fast attraktion är ändå något så fundamentalt att jag har svårt att se att sociala konstruktioner skulle lyckas ändra på det.

Skulle du ligga med andra män än de du gör idag, om det uppmuntras socialt? Jag skulle inte det.
Citera
2026-01-28, 06:50
Medlem
Citat:
Fast attraktion är ändå något så fundamentalt att jag har svårt att se att sociala konstruktioner skulle lyckas ändra på det.

Skulle du ligga med andra män än de du gör idag, om det uppmuntras socialt? Jag skulle inte det.
Vet inte. Men jag tycker det är synd att unga tjejer får lära sig att skämmas över och lägga band på sin sexualitet när unga män inte behöver känna så.
Citera
2026-01-28, 07:40
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Vet inte. Men jag tycker det är synd att unga tjejer får lära sig att skämmas över och lägga band på sin sexualitet när unga män inte behöver känna så.
Män behöver inte känna så för män har inte den valmöjligheten. Det är inte svårare än så.

När kvinnor säger "var är alla bra män?" Så tänker många killar "undrar hur det är att få uppmärksamhet alls?" Som man kommer man ihåg en fin komplimang från en kvinna i åratal.

Kvinnor är priviligerade på ett sätt ni inte själva förstår. Och nu vill du att vi ska hylla det än mer. Ni saknar helt empati för män.
Citera
2026-01-28, 07:44
Medlem
Citat:
Män behöver inte känna så för män har inte den valmöjligheten. Det är inte svårare än så.

När kvinnor säger "var är alla bra män?" Så tänker många killar "undrar hur det är att få uppmärksamhet alls?" Som man kommer man ihåg en fin komplimang från en kvinna i åratal.

Kvinnor är priviligerade på ett sätt ni inte själva förstår. Och nu vill du att vi ska hylla det än mer. Ni saknar helt empati för män.
Jag har gott om empati för människor men kanske inte baserat på kön, en särskild mans-empati. Båda könen har väl sina utmaningar tänker jag.
Har du särskild empati avsatt för alla kvinnor?
Citera
2026-01-28, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har man lyckats knulla 20 tjejer så har man något som många tjejer gillar, en looser till kille och som står långt ner på näringskedjan kommer inte knulla 20 tjejer, han kommer inte ens knulla 1 tjej.

Och de omvända gäller ju också, en tjej som mänga killar vill ha är ju ingen looser.

Citat:
Sånna som du kommer aldrig förstå att värdet i en kvinna ligger i hur få hon haft sex med.
Det är precis som att värdet hos en man ligger i hur bra han kan försvara sin kvinna mot fiender och ur bra han kan ta hand om sin familj.
De män med hög status och män som många kvinnor vill ha har alltid knulla massa olika kvinnor, alltid.

fast de tär ju inte "precis som"....
Det ena har uppenbara objektiva fördelar för en partner. Är ju skitbra om man har en partner som kan rädda livet på en vid behov.
men det andra är ju bara...tecken på osäkerhet och att partnern är en skit.

Citat:
Och nej, det är inte dubbelmoral att jag ska kunna knulla 20 tjejer men en tjej inte får göra det, just eftersom en tjejs värde ligger i hur få hon haft sex med.
Att kvinnor gillar sex är en sak som är naturligt ja, men att kvinnor gillar sex med olika killar är inte naturligt.
Detta med att tjejer har flera olika sexpartners i sitt liv är något väldigt nytt och har nästan aldrig förekommit i någon av världens kulturer, det är vårat moderna samhälle som på 1900 talet gjort det möjligt för kvinnor att knulla utan enorm risk för dåliga konsekvenser som graviditet och könssjukdommar.

Det är absolut dubbelmoral...att man tycker att det är ok att man själv ska få göra något men! inte partnern...är själva definitionen av dubbelmoral. En moral för mig! jag ska få! och en annan för dig, du ska INTE få.
Och att ha sex, och ha det med olika är exakt lika "naturligt" för kvinnor som för män. Ingen skillnad.
och för din information är en abolsut logisk konsekvens av att män som grupp har haft olika sexpartners genom historien...

Du sitter bara här och rapar gammalt patriarkalt fördomsfullt skit....utan att tänka själv.
DET om något är looser kvalitet på.
Citera
2026-01-28, 07:54
Medlem
Citat:
Manliga preferenser=osäkerhet och kontrollbehov, klassiker bland feministisk argumentation.

Det är din åsikt. Jag håller inte med dig alls.
Japp en "klassiker" eftersom det är det enda vettiga orsaken bakom detta resonemang.
Något som jag antar du redan vet eftersom du inte klarade ge nått svar på frågan.
Citera
2026-01-28, 08:27
Medlem
Citat:

Fast det HAR ju ändrat på detta i mängder av patriarkala samhällen, historiska och nutida.
där män/ samhället har krävt att kvinnor ska vara oskulder och "lyckats" med befdeirften att sätta stopp för kvinnors möjligheter att utöva sin sexualitet som de själva villl.....
Eller inbillar du dig att ex just Afghanska kvinnor inte äger någon sexualitet eller kan attraheras av andra människor?
Senast redigerad av Merapi 2026-01-28 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in