Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Haha, att jag inte bryr mig om historien var ändå dagens skämt. Jag vet vad det är för typer som gör reelar med argument baserade på något de påstår hände för 2400 år sen, och de är inte värda min tid. Att någon knäppgök påstår något på nätet gör det inte till ett faktum, och det är lite grunden för min position i den här diskussionen med.
Du dömer alltså ut reelen utan att ens ha sett den? Den är 100% seriös av en man som gör korta
opartiska genomgångar av filosofiska tankar. I detta fall hur Athen resonerade när en svagare stat (ö) hänvisade till moraliska principer. Den säger mycket om människans sätt att tänka. Se den Katzyn och om du anser att jag har lurat dig att se något oseriöst, då kommer jag förbehållslöst att be dig om ursäkt för att du offrat 1 minut av dit liv.
Citat:
Jo, det är du som konstant pratar om att jag och min familj kommer att utsättas för våld som någon sorts hot för att jag ska tycka att jag behöver arrangera mitt liv till att hålla män nöjda.
Var någonstans har jag skrivit det?
Citat:
Ett annat skojigt skämt att påstå att män på något sätt slagits för frihet och demokrati för kvinnors skull. De har de ju givetvis inte gjort, de har slagits för sin egen skull för sina egna privilegier och friheter. Kvinnorna har själva fått kämpa sig till rättigheter, även om många män kan se hur både samhället och deras egna liv blir bättre av att kvinnor har sådana.
Så du påstår att män enbart har kämpat för sin egen skull? Sin egen vinning? Inte för sin kärlek till sina fruar, sina döttrars välbefinnande? För att man tror på jämlikhet mellan könen och för att det är moraliskt rätt? Det du skriver är rakt av en förolämpning för alla män som har offrat sina liv för att vi idag ska leva i någon form av frihet. För de som idag riskerar sina liv i detta nu, för vår frihet. Du bevisar tydligt varför alltfler män ifrågasätter varför män ska riskera sina liv för kvinnor som grupp. Detta var skit skrivet av dig Katzyn.
Citat:
Så vitt jag uppfattar ditt argument ska kvinnor underkasta sig och låta sig utnyttjas och förnedras av vita män så som de önskar för att du hävdar att annars kommer bruna män och tvingar oss med våld till samma sak?
Du har mörka glasögon på dig Katzyn. Du vill se att jag är en misogyn skitstövel bara för att jag påpekar det uppenbara, att kvinnor idag lever fritt pga av att det finns män som är beredd att försvara den friheten. Jag förstår dock att du inte vill inse det. Den insikten går emot alla uppblåsta kvinnors egon om hur duktiga och självständiga de är. Jag har dock tydligt skrivit i tråden att jag är en av de som är beredd att försvara kvinnor men du vill inte läsa och förstå det?
Citat:
Ett jämförbart exempel:
En man som är större, starkare och rikare än dig kräver att du går med på att leva som hans slav, suga hans kuk, laga hans mat, städa hans hus, och allmänt spendera ditt liv med att serva honom medan han beter sig illa mot dig. Han säger att dels kan han tvinga dig med våld och dels borde du gå med på det för att annars kommer en ännu större och starkare typ, som riskerar att ha brun hudfärg, att komma och tvinga dig istället.
Ser du i det här scenariot att ditt självklara svar är att genast ställa dig på knä och öppna munnen?
Förstår inte ditt exempel alls. Vad har det med vad jag skriver att göra? Jag påstår inte att kvinnor ska buga för män bara för att kvinnors frihet beror på just män. De flesta män, även om du med din mörka och hatiska syn på män, vägrar inse och förstå det pga att du har gjort egna dumma val i livet som du skyller på män, är faktiskt bra goda människor. Män generellt vill kvinnor väl, vill ha en partner (slå upp ordet om du inte förstår betydelsen av det). Vi vill inte ha en slav vid vår
sida.
[/quote]
// CC