2025-12-21, 00:27
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Fick en notis för ett tag sedan i appen om att de krävde verifikation på min inkomst, alltså de ville veta varifrån pengarna jag satt in på Revolut kom ifrån. Skickade allt de begärde, lönespecifikationer, deklaration från skatteverket och mer därtill. Tog tre veckor sedan kom svaret. "Ditt konto kommer att stängas om fyra veckor". Trots en deklaration på över en halv miljon och det är mycket mer än jag någonsin satt in där på tre års tid som jag haft "banken" om man nu kan kalla det för det.... Pajasfasoner är vad de håller på med. Vad är detta för skitbank?!?! Någon som varit med om något liknande? Jag kan överklaga men känns ju lönlöst? Någon med liknande erfarenhet?
Allt svar man får från chatten är att de granskar fortfarande och att jag kan använda mitt konto som vanligt under tiden och nästan uppmuntrar mig till det. Mmm man känner sig ju jättesugen att föra över medel till något som har röda texter där det står: Ditt konto stängs

Mina rev-points på cirka 5000 har de tydligen också konfiskerat. Eller ja det står att jag har kvar dom men så fort jag försöker använda dom står det "fel på sidan". Seriös aktör detta......
Detta ser man över allt i alla banker.

Själv behövde bifoga bevis på var mina egna fucking sparpengar kommit ifrån när jag valde att ta ut en större summa från Avanza till min storbank. Nej, jag skämtar inte. Pengar som jag under åratal månadsvis satt in på Avanza från min egen förvärvsinkomst och skattar på.

EU-regler och svensk byråkrati har bokstavligt talat reglerat sönder bank- och finansmarknaden för vanliga kunder.
Citera
2025-12-21, 04:02
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Fick en notis...
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Detta ser man över allt i alla banker...
Vilen blir er slutsats? Bör man bara köra med traditionella kort från banker som SEB och liknande vid utlandsresor?
Citera
2026-01-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Vilen blir er slutsats? Bör man bara köra med traditionella kort från banker som SEB och liknande vid utlandsresor?
Nej, Revolut och Northmill tycket jag att man ska använda för att slippa valutaväxlingsavgifter. Det gäller dock att hålla kolla på Revolut, inga uttag i bankomater på helger längre (annars åker man på en avgift). Det är även en viss gräns av kontanter man får ta ut för varje månad.
Citera
2026-01-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
Nej, Revolut och Northmill tycket jag att man ska inga uttag i bankomater på helger längre (annars åker man på en avgift).

Varför? Även om man har valutan?

Brukar iofs använda Revolut till betalningar och så Northmill till kontantuttag och internet betalningar i andra valutor.

(Notera att Northmill har en gräns på 1000kr per månad till "överföringstjänster" dit Revolut räknas så från Northmill till Revolut är väldigt begränsat)
Citera
2026-01-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Varför?
2% tar dom i avgift om det är grundutbudet du har, så är deras ruttna regler nu för tiden.
Citera
2026-01-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabbeNigger
2% tar dom i avgift om det är grundutbudet du har, så är deras ruttna regler nu för tiden.

Efter ens fria belopp? Eller menar du från 0kr?

(Tar iofs sällan ut, bara som en liten reserv för de som inte tar kort men det är ju mer och mer ovanligt, mest tyska julmarknader och sånt)
Citera
2026-01-28, 05:18
Medlem
Kan man föra över pengar till sin Revolut från t ex Swedbank utan vidare även om det gäller 10 000 ena veckan och 50 000 nästa?
Citera
2026-01-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan man föra över pengar till sin Revolut från t ex Swedbank utan vidare även om det gäller 10 000 ena veckan och 50 000 nästa?
Rent förnuftsmässigt ska det väl inte vara några konstigheter, men Räkna med problem från de svenska bankernas sida.
Jag avslutade mitt Revolutkonto efter att både SHB och Swedbank spärrat kortöverföringar på småbelopp till Revolut. (Utlandsbetalning funkade.)
Citera
2026-01-29, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Har du "godkänt" för utlandsbetalningar? Vet banker som stängt av det om man inte har skrivit i kundkännedomen att man behöver överföra utomlands.
Citera
2026-02-01, 22:30
Medlem
Hej. Ny här i tråden. Snabb fråga till er andra. Får svenska myndigheter såsom skatteverket kronofogden mfl insyn i revolute?
Citera
2026-02-04, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har du "godkänt" för utlandsbetalningar? Vet banker som stängt av det om man inte har skrivit i kundkännedomen att man behöver överföra utomlands.
Förstår vad du menar men Revolut ligger i EU och har ca 800 000 kunder bara i Sverige så varför ska banken ifrågasätta?
Citera
2026-02-04, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Rent förnuftsmässigt ska det väl inte vara några konstigheter, men Räkna med problem från de svenska bankernas sida.
Jag avslutade mitt Revolutkonto efter att både SHB och Swedbank spärrat kortöverföringar på småbelopp till Revolut. (Utlandsbetalning funkade.)
På vilka grunder gjorde dom det. Låter som att Swedbank behandlat dig dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in