2026-01-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misirlouie
Ja verkligen, vad håller hon på med? Hon hade satt ihop en hel lista med grejer från Zara Home (förstod jag det som) och visade Sofia bilder på bord, soffa och lampor hon ville ha. Bra innehåll för en podd??? De beskrev knappt möblerna, bara Sofias läspande och ”aaah dä ä verkligen världens finaste” hördes haha. Hon skämtade (tror jag?) om att hon behöver ta sms-lån för att ”ordna allt det här”. Där känner jag att nu är det fan beyond sjukt, det är ingen ”trendspaningspodd” de har utan bara ett utrymme för dem att babbla om alla grejer de sett som de ska köpa. Pinsamt!

Håller med. Det är ingen "trendspaning" som dom kallar det i podden. Det är ett stört beteende. Är det verkligen iiingen inom Elsas värld som reagerar på detta eller är det ett helt normaliserat beteende?
Citera
2026-01-27, 22:59
Medlem
Är väldigt sugen på att skapa en slags Elsa-Bingo bricka.
Man lyssnar på deras podd/läser hennes blogg.
Det gäller att pricka av så många som möjligt i listan.
Skulle det ta 2 minuter?

- Små franska yoghurtar
- Marie Louise Sjögren
- Supermecado
- Råkost
- Sophie Bille Brahe
- Konstnärsuppväxt
- Skaldjur på julafton
- Honungsburken
- Smoothie bowl
- Bille Brahes familjehem
- Malene Malling
Citera
2026-01-28, 09:46
Medlem
Oj, Zara home känns inte alls i linje med hennes personliga varumärke hon desperat försöker kurera genom olika inköp. Även om det är ett designsamarbete känns det väldigt konstigt för Zara Home är ju fast fashion och polyester-hubben nummer 1. Något hon INTE vill förknippas med.

Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Hon såg en soffa på Zara home av nån speciell snubbe. Soffan kostar mellan 60-72 000 kronor. Alltså. Vad håller hon på med?
Citera
2026-01-28, 09:53
Medlem
Hennes reklam för Mantle är plågsam att se… herregud så pinsamt.
Citera
2026-01-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Oj, Zara home känns inte alls i linje med hennes personliga varumärke hon desperat försöker kurera genom olika inköp. Även om det är ett designsamarbete känns det väldigt konstigt för Zara Home är ju fast fashion och polyester-hubben nummer 1. Något hon INTE vill förknippas med.

Håller med. Ett framtida samarbete kanske? Zara Home känns verkligen inte som den stilen/känslan hon envist strävar efter.

Jag undrar när Sofia kommer sluta med deras gemensamma arbeten? Det känns som att Sofia är mer självkritisk när det kommer till influencerindustrin. Jag antar att Sofia snart kommer börja jobba och när hon kommer ut i verkligheten igen så kommer nog många samarbeten de gör kännas väldigt meningslöst.
Citera
2026-01-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever1234
Är väldigt sugen på att skapa en slags Elsa-Bingo bricka.
Man lyssnar på deras podd/läser hennes blogg.
Det gäller att pricka av så många som möjligt i listan.
Skulle det ta 2 minuter?

- Små franska yoghurtar
- Marie Louise Sjögren
- Supermecado
- Råkost
- Sophie Bille Brahe
- Konstnärsuppväxt
- Skaldjur på julafton
- Honungsburken
- Smoothie bowl
- Bille Brahes familjehem
- Malene Malling

Glöm inte!
-Filmisk
-Känna sig dansk eller fransk
Citera
2026-01-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Håller med. Ett framtida samarbete kanske? Zara Home känns verkligen inte som den stilen/känslan hon envist strävar efter.

Jag undrar när Sofia kommer sluta med deras gemensamma arbeten? Det känns som att Sofia är mer självkritisk när det kommer till influencerindustrin. Jag antar att Sofia snart kommer börja jobba och när hon kommer ut i verkligheten igen så kommer nog många samarbeten de gör kännas väldigt meningslöst.

Jag tror att Sofia tycker att Elsa är pinsam och löjlig men att hon behöver henne för att kunna fortsätta dra in mycket på samarbeten. Never forget när Sofia under en frågestund fick frågan om tips på examensklänning från en student och länkade en bomullsklänning för 7000! Även om hon vill ut i den verkliga världen och göra riktig skillnad (vilket är beundransvärt!) så är hon fortfarande en märkessnobb med shoppingberoende, precis som Elsa. Om än light, men alla ligger väl i lä jämfört med fröken Billgren.
Citera
2026-01-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Glöm inte!
-Filmisk
-Känna sig dansk eller fransk
Ja,och
Vippig kjol-selfie
Kaffe i bokhyllan-foto
Citera
2026-01-28, 14:09
Medlem
"MAAAGISK"
"Livets [insert valfri: kjol, klänning, soffa, HUS lol] "
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ja,och
Vippig kjol-selfie
Kaffe i bokhyllan-foto
Citera
2026-01-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
"MAAAGISK"
"Livets [insert valfri: kjol, klänning, soffa, HUS lol] "

- "Engelsk trädgård"
- Franska tallrikar som hängs på väggen
- Cecilie Bahnsen
Citera
2026-01-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
- "Engelsk trädgård"
- Franska tallrikar som hängs på väggen
- Cecilie Bahnsen

Cancern
Skilsmässan
Att vara mellanbarn
Citera
2026-01-29, 05:54
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Hon jobbar verkligen hårt med mimiken! Hon har iofs så fin hy,att alla dessa produkter inte gör nån större skillnad,ser glansigare ut bara.

Tror det är det som är problemet, att hon ”jobbar hårt med mimiken”. För de som är bra skådisar ser det ju helt naturligt ut och man märker inte att de går in i en roll. Med Elsa är det plågsamt tydligt att hon gör sig till på ett tyvärr väldigt pinsamt sätt. Hon skulle vinna så mycket på att tona ner sitt minspel. Det märks ju så tydligt att det inte kommer naturligt utan är påklistrat och då förstår jag inte poängen. Även GIF:en i dagens inlägg… Elsa är sjukt snygg där men det är så pinsamt att jag knappt klarar av att titta på bilden.

Ja, hon har fantastisk hy! Otroligt vacker.

Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Verkligen extremt självupptagen. Jag har tänkt på en sak senast veckan, brukar inte följa Sandra Beijers blogg bara Insta. Men nu har jag följt mer sen hon flyttade t Paris. Finns såklart en del att reta sig på hos henne med, hon lever extravagant troligen på föräldrars pengar. Men det jag reagerat på senast är att hon är i en annan liga än Elsa. Hon tar tag i sina drömmar, drar till Paris t ex. Det är ett stort och modigt steg (säkert underlättat av att ha råd). Hon går på massor av museum och läser böcker på riktigt. Inte bara skriver om dem, som Elsa gör. Elsa lever ett fantasi liv till skillnad från Sandra gör saker på riktigt. Sandra är också fåfäng men på ett mer ironiskt sätt och har en fuckoff-aura som Elsa saknar.

Men det är väl ändå inte Elsas dröm att flytta till Paris? Hon verkar inte heller särskilt intresserad av att läsa. Hon sysselsätter sig väl med sina drömmar och sina intressen liksom Sandra sysselsätter sig med sina.

Tycker för övrigt inte alls att det är ett stort och modigt steg av Sandra att flytta till Paris ett halvår eller år. Både hon och Björn har fria arbeten de helt styr över själva, de har ekonomin att betala för en bra och rymlig lägenhet i city, Björn är bra på franska och Sandra har iaf läst det i skolan, Sandra har redan ett socialt nätverk där med vänner, hon är välbekant med Frankrike efter att ha tillbringat så mycket tid i morsans sommarhus plus att hon själv faktiskt bott i Paris tidigare och de behöver ännu inte tänka på skolplikt för sonen.
Låter som en riktigt behaglig långsemester, snarare, där de driver omkring och äter ute varje dag, dricker i princip varje dag vad det verkar (Sandra har i bloggen tidigare angett att det bästa hon vet i livet är att sitta i just Paris på en uteservering och dricka och röka), redan fixat barnvakt till Didrik, umgås med vänner, har kul i Paris och jobbar på tider de själva väljer. Ser absolut noll modigt. Hade folk fria arbeten och ekonomin för det och ingen skolplikt eller barns sociala vänbehov att tänka på hade nog många dragit. Som sagt var: bekväm långsemester, framstår det mer som.
Vilket jag tycker de gör helt rätt i! Men stort och modigt givet omständigheterna ser jag verkligen inte att det är.

Tror för övrigt att Sandra är precis lika fåfäng som Elsa. Sandra har väl snarare med selfies än Elsa. Betydligt mer kläder, skor och accessoarer verkar hon också ha, även om Elsa är den som beskylls för att vara shoppingberoende. Sandra gör också ofta inlägg med långa listor hon tipsar folk om att köpa. Vet inte om jag nånsin sett Elsa göra det.

Tycker Elsa verkar vara betydligt mer jordnära på alla sätt och vis än Sandra. Önskar bara hon skulle tona ner skådespeleriet. Svårt att njuta av hennes uppenbarelse i videoformat när det blir så stelt och konstlat och tillgjort. Att kunna slappna av och vara rollen i stället för att övertydligt spela den är nog A och O för att framstå som naturlig som skådis. Eller vad sjutton man nu ska kalla det för när de uppträder i rörlig bild och ska kränga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in