2026-01-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Mysigt att läsa om nya huset på Gotland. Tidigare hade hon nämnt att hon ville ha lite engelska influenser där men det såg då inte jag några på inspobilderna? Det ser ut att bli som det brukar bli. En grej jag ofta tänker på hemma hos Elsa är att det är dåligt med sittplatser? Folk sitter på golvet eller på en puff utan ryggstöd. Tycker det upplevs som ogästvänligt och oförenligt med hennes uttryckta avsikter att det ska vara liv och stök där, med familj.

Får alltid en känsla av att influencern själv hittar på frågorna i såna där fråga-svar inlägg.
Citera
2026-01-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Verkligen extremt självupptagen. Jag har tänkt på en sak senast veckan, brukar inte följa Sandra Beijers blogg bara Insta. Men nu har jag följt mer sen hon flyttade t Paris. Finns såklart en del att reta sig på hos henne med, hon lever extravagant troligen på föräldrars pengar. Men det jag reagerat på senast är att hon är i en annan liga än Elsa. Hon tar tag i sina drömmar, drar till Paris t ex. Det är ett stort och modigt steg (säkert underlättat av att ha råd). Hon går på massor av museum och läser böcker på riktigt. Inte bara skriver om dem, som Elsa gör. Elsa lever ett fantasi liv till skillnad från Sandra gör saker på riktigt. Sandra är också fåfäng men på ett mer ironiskt sätt och har en fuckoff-aura som Elsa saknar.
Antingen har hon varit in här o läst mitt inlägg ovan eller så har hon fått mindrevärdighetskomplex av Sandras inlägg från Paris; dagens inlägg var typ copy på Sandras inlägg, fast i Stockholm. Elsa läser faktiskt en bok också! och går på museum. Och tittar på arkitektoniska detaljer (tak).
Citera
2026-01-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Jaha. Nu vill Elsa byta soffa igen.

Hittar inget om det? Vart läste du det? Det är ju helt sjukt om hon skaffar ny soffa igen. Någon (Pontus) borde stoppa henne.
Citera
2026-01-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Hittar inget om det? Vart läste du det? Det är ju helt sjukt om hon skaffar ny soffa igen. Någon (Pontus) borde stoppa henne.

Hon sa det i podden idag!!
Citera
2026-01-27, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Det ser så omysigt ut hemma hos henne, lägenheten är nog svår att möblera eftersom det är dörrar och fönster på alla väggar.
Tänker att den beiga färgskalan bidrar mycket till omysigheten.Lgh känns opersonlig över lag.Trots dörrar o fönster överallt kan man göra otroligt mycket med färg,mönster,personliga grejer,textilier mm.Bokhyllor som dignar av böcker,växter,konst,mm gör också mkt till att göra ett hem trivsamt.Men bara min åsikt,Elsa verkar ju nöjd.Men dags för ny soffa tydligen...!
Citera
2026-01-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Tänker att den beiga färgskalan bidrar mycket till omysigheten.Lgh känns opersonlig över lag.Trots dörrar o fönster överallt kan man göra otroligt mycket med färg,mönster,personliga grejer,textilier mm.Bokhyllor som dignar av böcker,växter,konst,mm gör också mkt till att göra ett hem trivsamt.Men bara min åsikt,Elsa verkar ju nöjd.Men dags för ny soffa tydligen...!

Ja den är verkligen tråkig, skriver jag som har världens fulaste inredning, men jag tjänar inga pengar på att visa upp den :-D
Citera
2026-01-27, 15:06
Medlem
Citat:
Hon sa det i podden idag!!

Haha okej det är nästan så jag blir sugen på att lyssna. Men alltså va? Varför en ny soffa igen?? Kan hon inte bara köpa några nya kuddar eller en filt att slänga över den "gamla"?

För att vara någon som är så sjuuukt besatt av att tänka på saker så är hon så extremt dålig på att köpa saker som funkar en längre tid eller typ saker för hela livet. Hon verkar tänka noll på funktion, vilket är en minst lika intressant aspekt för den som vill bygga ett "härligt" hem där man vill hänga och mysa. Alltså, jag tänker bekväma sittplatser osv. Men som någon noterade, de verkar ju mest sitta på golvet i deras hem, hehe. Pontus och barnet på golvet framför braskaminen (vad sägs om några schyssta fåtöljer där?). Elsa sitter på golvet och jobbar, vilket hon ofta skriver.
Citera
2026-01-27, 15:28
Medlem
Citat:
Haha okej det är nästan så jag blir sugen på att lyssna. Men alltså va? Varför en ny soffa igen?? Kan hon inte bara köpa några nya kuddar eller en filt att slänga över den "gamla"?

För att vara någon som är så sjuuukt besatt av att tänka på saker så är hon så extremt dålig på att köpa saker som funkar en längre tid eller typ saker för hela livet. Hon verkar tänka noll på funktion, vilket är en minst lika intressant aspekt för den som vill bygga ett "härligt" hem där man vill hänga och mysa. Alltså, jag tänker bekväma sittplatser osv. Men som någon noterade, de verkar ju mest sitta på golvet i deras hem, hehe. Pontus och barnet på golvet framför braskaminen (vad sägs om några schyssta fåtöljer där?). Elsa sitter på golvet och jobbar, vilket hon ofta skriver.
Tror hon tänker "Det här kan bli snyggt på bild!",och köper och arrangerar grejor så det ska se filmiskt och vackert ut utan mkt tanke på funktion.
Citera
2026-01-27, 16:17
Medlem
Citat:

Hon såg en soffa på Zara home av nån speciell snubbe. Soffan kostar mellan 60-72 000 kronor. Alltså. Vad håller hon på med?
Citera
2026-01-27, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Tror hon tänker "Det här kan bli snyggt på bild!",och köper och arrangerar grejor så det ska se filmiskt och vackert ut utan mkt tanke på funktion.

Jag tror hon ofta känner att det förra köpet inte var så genomtänkt och det här som hon ser nu är mycket snyggare och då bara måste hon ha det. Tror också hon känner typ skam ibland efter att hon burit en klänning som kanske inte var så snygg eller köpt en soffa som inte blev så bra och därför vill glömma och släta över så fort som möjligt. Det är ju ett sjukt beteende och raka motsatsen till att ha någon form av stil.
Citera
2026-01-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Ja den är verkligen tråkig, skriver jag som har världens fulaste inredning, men jag tjänar inga pengar på att visa upp den :-D
Vem vet,du kanske också skulle bli miljonär om du gjorde det!
Citera
2026-01-27, 18:55
Medlem
Citat:
Hon såg en soffa på Zara home av nån speciell snubbe. Soffan kostar mellan 60-72 000 kronor. Alltså. Vad håller hon på med?

Ja verkligen, vad håller hon på med? Hon hade satt ihop en hel lista med grejer från Zara Home (förstod jag det som) och visade Sofia bilder på bord, soffa och lampor hon ville ha. Bra innehåll för en podd??? De beskrev knappt möblerna, bara Sofias läspande och ”aaah dä ä verkligen världens finaste” hördes haha. Hon skämtade (tror jag?) om att hon behöver ta sms-lån för att ”ordna allt det här”. Där känner jag att nu är det fan beyond sjukt, det är ingen ”trendspaningspodd” de har utan bara ett utrymme för dem att babbla om alla grejer de sett som de ska köpa. Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in