2026-01-25, 16:18
Medlem
Hon jobbar verkligen hårt med mimiken! Hon har iofs så fin hy,att alla dessa produkter inte gör nån större skillnad,ser glansigare ut bara.
Citera
2026-01-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Elsa har nämnt flera gånger att en psykolog sagt till henne att hon har en grandios självbild. Kanske ligger något i det, hehe.
Det märks också i podden, när Sofia, som är mera ödmjuk, tar upp exempelvis problem med influencerkulturen och mer osköna personlighetsdrag som är kopplade till det. Elsa avfärdar alltid sånt direkt och eller förskönar verkligheten, som när hon hävdade att femte (!) soffan var återbruk eftersom den stått i Marie-Louise showroom först!

Kul att hon alltid nämner att hon nu hittat sitt rätta jag; mer dämpad, träna är viktigt, gå in i sig själv, alltid hem innan 22, inte klä sig i något starkare än beige. Samtidigt har hon aldrig varit mer bekräftelsetörstande. Postar 78 foton i olika vinklar där hon drar in midjan paniskt, köper vansinnesdyra kläder och inredning varje vecka och visar upp. För vem ?
Citera
2026-01-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Jag reagerade på dagens blogginlägg också. Så extremt många selfies framför spegeln. Hur självupptagen kan man vara? Totalt uppslukad av sin egen spegelbild… 😏

"Bra ljus på toaletterna, det gillar man ju!"

Hehe, det måste vara så jobbigt att inte ens kunna gå på toaletten på en restaurang utan att låta bli att ta en spegelselfie.
Citera
2026-01-25, 20:23
Medlem
Undrar om Elsa kommer få ihop det här kostym-jobbet? Känns som hon inte har tålamod eller disciplinen att slutföra det.
Citera
2026-01-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Senaste samarbetet med Mantle på Instagram var som vanligt: smärtsamt att se.
Fy fan alltså. Man skulle ju vilja veta om deras försäljning går upp efter denna reklam....
Citera
2026-01-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Jag reagerade på dagens blogginlägg också. Så extremt många selfies framför spegeln. Hur självupptagen kan man vara? Totalt uppslukad av sin egen spegelbild… 😏
Verkligen extremt självupptagen. Jag har tänkt på en sak senast veckan, brukar inte följa Sandra Beijers blogg bara Insta. Men nu har jag följt mer sen hon flyttade t Paris. Finns såklart en del att reta sig på hos henne med, hon lever extravagant troligen på föräldrars pengar. Men det jag reagerat på senast är att hon är i en annan liga än Elsa. Hon tar tag i sina drömmar, drar till Paris t ex. Det är ett stort och modigt steg (säkert underlättat av att ha råd). Hon går på massor av museum och läser böcker på riktigt. Inte bara skriver om dem, som Elsa gör. Elsa lever ett fantasi liv till skillnad från Sandra gör saker på riktigt. Sandra är också fåfäng men på ett mer ironiskt sätt och har en fuckoff-aura som Elsa saknar.
Citera
2026-01-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Men....vem behöver ens krämer och smink med ett sånt filter. Man ser ju ingen skillnad när sminket väl satts på ? Håller med om buskarna, de gynnar henne inte.

Aha, är Mantle smink? Trodde det var krämer och hudvård. Du ser ju hur noggrant jag tittar ha.
Citera
2026-01-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Aha, är Mantle smink? Trodde det var krämer och hudvård. Du ser ju hur noggrant jag tittar ha.

Haha, nej tror just Mantle är hudvård faktist. Men sen sminkade hon sig väl i slutet. Fast jag såg ingen skillnad, det var som det försvann i filtret.
Citera
2026-01-26, 22:48
Medlem
Mysigt att läsa om nya huset på Gotland. Tidigare hade hon nämnt att hon ville ha lite engelska influenser där men det såg då inte jag några på inspobilderna? Det ser ut att bli som det brukar bli. En grej jag ofta tänker på hemma hos Elsa är att det är dåligt med sittplatser? Folk sitter på golvet eller på en puff utan ryggstöd. Tycker det upplevs som ogästvänligt och oförenligt med hennes uttryckta avsikter att det ska vara liv och stök där, med familj.
Citera
2026-01-27, 07:44
Medlem
Jaha. Nu vill Elsa byta soffa igen.
Citera
2026-01-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Mysigt att läsa om nya huset på Gotland. Tidigare hade hon nämnt att hon ville ha lite engelska influenser där men det såg då inte jag några på inspobilderna? Det ser ut att bli som det brukar bli. En grej jag ofta tänker på hemma hos Elsa är att det är dåligt med sittplatser? Folk sitter på golvet eller på en puff utan ryggstöd. Tycker det upplevs som ogästvänligt och oförenligt med hennes uttryckta avsikter att det ska vara liv och stök där, med familj.

Det ser så omysigt ut hemma hos henne, lägenheten är nog svår att möblera eftersom det är dörrar och fönster på alla väggar.
Citera
2026-01-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Jaha. Nu vill Elsa byta soffa igen.

Förstår hon inte hur sjukt det är att ge in och bara köpa varje gång man känner att man vill ha något. Hon måste ha drivor med kläder och inredning på vind/i källare, säkert på andra ställen med. Framför allt kläder för det verkar hon ju spara det mesta. Samma sak på uthyrningen där hon bara trycker in ytterligare klänningar på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in