2026-01-21, 18:38
Medlem
Det här är kanske inte ett råd i den bemärkelsen men något som har följt med genom livet.

När jag var i tioårsåldern och var hemma hos mormor och morfar brukade jag titta på tv-nyheterna tillsammans med morfar. När det rapporterades om något dråpligt eller dylikt brukade morfar skrocka högt: "Än är inte sista idioten född".

Det är många år sedan morfar gick bort, men jag hör mig ibland säga den repliken till familj och vänner när något dråpligt har hänt.
Citera
2026-01-22, 13:36
Medlem
Kravallporrs avatar
Veckans forever fråga
Avsnitt #270 Hur mycket får man stjäla från jobbet?, 20 januari 2026

Inas fråga:
Vad är det absolut bästa du har snott? Behöver inte vara på arbetsplatsen, men jag vill veta det bästa du har snott.

Mitt svar:
Har råkat sno saker från tippens secondhand bod då jag trodde det var byteshandel. (Vet i fan hur jag drog den slutsatsen men men). Ställde in en kasse böcker och lite dukar och gick ut med en fin jordglob och en trä klocka. Hälsade på personalen och allt när jag bar iväg det till bilen och ingen stoppade mig utan dom hälsade bara glatt. Såg nog för självsäker ut i vad jag gjorde för att nån skulle reagera.
Citera
2026-01-23, 10:53
Medlem
LionFromZions avatar
Har haft kli i fingrarna från unga år och stulit lite allt möjligt smått från pokemonkort till hasch. Var längesen nu jag la ner den adrenalinjakten.
Men mina top två stölder:
Varje år på festival förr brukade jag stå och testa solglasögon i något tält där det sålts och sen bara taggat med glasögon på. Perfekt med nya festivalbrillor på skeva ögon!

Men den finaste var när en vän (RIP) hade scoutat ut en krockade bil som var lämnad vid vägen. Han tyckte vi (4 grabbar) skulle baxa fälg och däck för o sälja.
Vi hakade på dit med villkoret att vi fick röka braj i bilen på väg dit vilket han motvilligt gick med på.
sagt och gjort hämtade vi alla fyra, sen sålde han dem och köpte ett xbox till huset vi brukade hänga. Fint mine!
Senast redigerad av LionFromZion 2026-01-23 kl. 10:57.
Citera
2026-01-23, 12:49
Medlem
Memnoks avatar
När jag var kanske 13-14 upptäckte jag och mina kompisar hur enkelt det var att snatta.

Bengans på stigbergstorget hade till exempel cd-skivor i fodralet liggande ute i affären så där blev det rätt mycket snott, även vissa livsmedelsbutiker hade dålig koll, en gång lyckades jag norpa åt mig en hel limpa lucky strike och ett sexpack folköl. Då var jag nöjd ett bra tag.

I vuxen ålder tror jag inte att jag har snott något, det är väl någonting man fick med sig hem på fyllan under universitetstiden eller en arlaflagga på vägen till hultsfred -97 kanske.
Citera
2026-01-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Vilken är den nyaste frågan?
Nästa veckas är i alla fall, "Varför har du inte lärt dig svenska, trots att du är född och uppvuxen i Sverige?"
Citera
2026-01-23, 19:56
Medlem
Sagodjurs avatar
är inte veckans fråga nästan samma som förra veckan?
läser dom ens här? det finns ju ingen aktivitet av dom.

eller måste man vara en paaaaaaaatreon?

hela den här veckan fråga är ju bara skit.
Citera
2026-01-23, 20:47
Medlem
Kravallporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
är inte veckans fråga nästan samma som förra veckan?
läser dom ens här? det finns ju ingen aktivitet av dom.

eller måste man vara en paaaaaaaatreon?

hela den här veckan fråga är ju bara skit.

Asså jag personligen tycker inte en fråga om bästa rådet du fått och de bästa du har tatt är så lika men man är olika.
Citera
2026-01-23, 22:28
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallporr
Asså jag personligen tycker inte en fråga om bästa rådet du fått och de bästa du har tatt är så lika men man är olika.

tatt?
Citera
2026-01-24, 12:49
Medlem
Kravallporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
tatt?

Tagit, snott. Tatt är eventuellt dialektalt
Citera
2026-01-27, 19:12
Medlem
Kravallporrs avatar
Veckans forever fråga
Avsnitt #271 En EXTREMT rättvis transaktion, 27 januari 2026

Mias fråga:
Vilken är den sämsta komplimang du nånsin har fått?

Mitt svar:
"Hej tjejer ni liknar på min dotter, är ni äkta blondiner?" Samtidigt som gubbfan tittar mig och min kompis upp och ner längst kroppen
Citera
2026-01-27, 20:47
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallporr
Veckans forever fråga
Avsnitt #271 En EXTREMT rättvis transaktion, 27 januari 2026

Mias fråga:
Vilken är den sämsta komplimang du nånsin har fått?

Mitt svar:
"Hej tjejer ni liknar på min dotter, är ni äkta blondiner?" Samtidigt som gubbfan tittar mig och min kompis upp och ner längst kroppen

Ouch, riktigt dålig komplimang.

Den sämsta komplimang jag fått var egentligen inte dålig i sig själv, bara otroligt märklig just då. Den kom från en gymnasieklasskompis som jag bara var bekant med. Hon var en av de coolare i klassen och jag tillhörde det lite lagom alternativa och småkonstiga gänget, men vi hade en mer vänskaplig än ovänlig relation och kunde äta lunch ihop ibland. Hon skrev hur som helst i min studentmössa att "du är klassens mest stabila, alla kategorier". Givet att jag under hela gymnasietiden var rejält deprimerad och regelbundet satt inlåst på toaletten och skar mig så kändes den kommentaren... malplacerad.

Såhär snart 15 år senare vet jag fortfarande inte om det var genuint menat eller ett okaraktäristiskt elakt skämt.
Citera
2026-04-14, 11:49
Medlem
Simulator-pixlars avatar
Avsnitt #281: Hur blir man en bättre människa igentligen? 07/04-26
Kort svar:
Genom att lära sig att sunt bemöta motgångar och lida mindre.
Svar:
Hjärnan är orsaken till lidande men också verktyget för att undvika framtida lidande så hur frestande det än är försök att inte supa eller punda bort den.
Rädslan är en överlevnads mekanism i hjärnan som använder din intelligens för att skapa scenarion för att öka sannolikheten att du överlever, bästa vi kan göra är att tacka den för sin tjänst och bevara vår intelligens men att inte fortsätta mata den med uppmärksamhet.
Våran styrka ligger i att vi väljer vart vi lägger vår uppmärksamhet, alla tankar fortsätter att uppstå ju mer du matar dem med uppmärksamhet, lägg istället din uppmärksamhet på vad du gör eller låt tankarna bara vara.
Smärta är inte lidande, smärta signalerar bara vart du har tagit skada, lidande är själv historierna vi berättar för oss själva om hur skadan håller oss tillbaka.

Att sunt bemöta motgångar är inte att ignorera skador och dåligt mående utan att lära känna sig själv i nya och olika situationer där du får veta vad du går för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in