2026-01-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Åklagaren jobbar på enheten för särskilda utredningar.

Och anledningen till att detta ej lagts ned är, högst troligt, att Katja Nyberg inte är förhörd ännu.

Det kan finnas rent praktiska skäl precis som du skriver.
Citera
2026-01-26, 19:50
Medlem
https://x.com/Katja_Nyberg/status/2015839221815164941

Hon låter bara naiv. Jag menar vad tror hon ska hända när hon är politisk aktiv på den nivån när misstankarna dyker upp. Ska media bara ignorera det?

Vi får se om provet är positivt på kokain då kanske hon tystnar?
Citera
2026-01-26, 19:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kan du länka?
Känns som gammal information.

Ja, det är gammal information. Men det handlar om när Katja körde rattfull, så att hennes barn fick lida för det.

Någon råtta och en påse "silicagel" var tydligen inblandat också.

Nu valde Katja att tala ut på X, men "glömde" att berätta vad hon hade i den lilla påsen.
Citera
2026-01-26, 19:58
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det kan finnas rent praktiska skäl precis som du skriver.

Samröre med kriminella nätverk? Eller kontakter med främmande makt?

Frågorna är många, Nyberg får ge sig till tåls, unga offerkoftor tack.
Citera
2026-01-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Katja Nyberg har lagt upp en kort video på X, där hon kallar rapporteringen för ett ”offentligt karaktärsmord” och säger, att ”i Sverige är man oskyldig tills motsatsen bevisats, och det gäller även offentliga personer”.

Vidare säger hon, att berättelsen om vad som hänt ”etablerades väldigt tidigt, utan hänsyn till om uppgifterna var korrekta eller inte”.

Ändå lite kaxigt att företräda ett parti vars hela politiska budskap består av karaktärsmord baserat på härkomst och sen gråta om att media är suuuupertaskiga för att de skriver när politiker kör nerknarkade?
Är det här bimbon som startade alla blondinskämt eller låtsas hon bara vara helt dum i huvudet?
Det är 2026 kärring, du är en del av etablissemanget nu så offerkoftan passar tyvärr inte längre.
Citera
2026-01-26, 20:05
Medlem
Om det visar sig att proven var rena tycker jag det känns taskigt av åklagaren att dra ut på tiden och göra en stor cirkus av det på det här sättet. Däremot tycker jag det är roligt när politiker är hycklare. Oavsett vad känns det som att man kommer vara en vinnare vid slutet av nästa vecka.
Citera
2026-01-26, 20:10
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Nej det kommer gå utmärkt döma henne för köra påverkad och innehav om de hittar droger i hennes blod och i påsen och jag är faktiskt beredd slå vad med dig om det?
Jag skriver alltså inte att hon kommer gå fri. Jag skriver inte heller att hon kommer dömas.

Jag skriver att om rätten, bedömmer att hon lämnat rimligt tvivel till att det inte gått till så som åklagaren påstår, så då går hon fri.

Är det verkligen något i det du har svårt att förstå?
Citera
2026-01-26, 20:14
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Om det visar sig att proven var rena tycker jag det känns taskigt av åklagaren att dra ut på tiden och göra en stor cirkus av det på det här sättet. Däremot tycker jag det är roligt när politiker är hycklare. Oavsett vad känns det som att man kommer vara en vinnare vid slutet av nästa vecka.

Det lutar väl åt att kokainet inte är rent utan utbankat?

Att Katja inte sa att hon var oskyldig i "offerkoftavideon" på X är så klart både obetalbart och talande på samma gång!

"Jag är oskyldig" tre små ord som hade ritat om spelplanen helt, men som Katja av någon anledning helt "glömde" att ta med i videon.

Ibland är det som inte sägs mer talande än det som sägs....
Citera
2026-01-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Jag skriver alltså inte att hon kommer gå fri. Jag skriver inte heller att hon kommer dömas.

Jag skriver att om rätten, bedömmer att hon lämnat rimligt tvivel till att det inte gått till så som åklagaren påstår, så då går hon fri.

Är det verkligen något i det du har svårt att förstå?

Även om det mot förmodan skulle vara så att hon var helnykter och faktiskt bara hade bakpulver i en ziplockpåse så har hon ändå begått ett trafikbrott genom att väja för något så litet som en råtta och dessutom kört i diket, och det har hon ju erkänt i sociala medier, så att hon skulle gå fri ter sig som högst osannolikt.
Citera
2026-01-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Även om det mot förmodan skulle vara så att hon var helnykter och faktiskt bara hade bakpulver i en ziplockpåse så har hon ändå begått ett trafikbrott genom att väja för något så litet som en råtta och dessutom kört i diket, och det har hon ju erkänt i sociala medier, så att hon skulle gå fri ter sig som högst osannolikt.

Min spaning är att blod & urin är negativt, men påsen är positiv. Åklagaren hämtar in fler provsvar för att styrka att substans finns/funnits i kroppen för att slippa bygga åtal på enbart innehav.

Katja kommer köra "den är planterad"-linjen.
Citera
2026-01-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det lutar väl åt att kokainet inte är rent utan utbankat?

Att Katja inte sa att hon var oskyldig i "offerkoftavideon" på X är så klart både obetalbart och talande på samma gång!

"Jag är oskyldig" tre små ord som hade ritat om spelplanen helt, men som Katja av någon anledning helt "glömde" att ta med i videon.

Ibland är det som inte sägs mer talande än det som sägs....
Uttryckte mig slarvigt. menade att om provet inte var knark alls är det märkligt agerat av åklagaren. I och för sig en självupptagen advokat som ser sin chans att bli nya silbersky hade väl inte varit otippat heller..
Citera
2026-01-26, 20:23
Medlem
SweKingCalles avatar
Konstigt fall ?

Hon har väl kompisar som trollar bort påsar och tester ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in