2026-01-26, 15:00
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja män är såna allätare. Anything med fitta goes. Och inte för tjock då. Man känner sig inte utvald direkt.

Nä ni måste vara snygga i ansiktet också

Annars får ni pulla råttan me fingret
Citera
2026-01-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eller så har många män idag ytterst lite att erbjuda en kvinna för ett förhållande och familjebildning?

Väldigt, väldigt många män verkar högt upp i åldrarna egentligen leta efter en mamma som kommer hjälpa dem med allt man hjälper sin femåriga son med, men som de samtidigt kan ligga med. De verkar också sky allt vad ansvar heter som pesten, iaf tills de når typ 40.
Citat:
Ja män är såna allätare. Anything med fitta goes. Och inte för tjock då. Man känner sig inte utvald direkt.

Men hur fan ska vi ha det då? Antingen är vi för beroende, och letar efter en ny mamma, eller också "allätare" som kan tänka sig att vara med vilken kvinna som helst. Det känns som att män inte kan vinna i deras värld.

En perfekt återspegling av verkligheten.
Citera
2026-01-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Men hur fan ska vi ha det då? Antingen är vi för beroende, och letar efter en ny mamma, eller också "allätare" som kan tänka sig att vara med vilken kvinna som helst. Det känns som att män inte kan vinna i deras värld.

En perfekt återspegling av verkligheten.
Det var säkert jag som kom in snett, ber om ursäkt för detta. När män raggar på kvinnor verkar de vara allätare (om hon inte är för tjock), när han ingått i en relation vill han ofta ha en mamma.
Citera
2026-01-26, 15:17
Medlem
Citat:
En kommer att dö ut, den andra förökas snabbt. Du finner inte båda lika attraktiva. Sluta hyckla.
Jag hycklar aldrig, bägge hade typiska genskador och bör steriliseras så de inte för inaveln vidare
Citera
2026-01-26, 15:18
Medlem
Citat:
Det var säkert jag som kom in snett, ber om ursäkt för detta. När män raggar på kvinnor verkar de vara allätare (om hon inte är för tjock), när han ingått i en relation vill han ofta ha en mamma.
Okej, men om män har så pass låga krav att de är allätare, vad spelar det egentligen för roll om de skulle vilja en ny mamma? De nöjer sig ändå med hur usla och otacksamma ni oftast är.
Citera
2026-01-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag hycklar aldrig, bägge hade typiska genskador och bör steriliseras så de inte för inaveln vidare
Ingen av dem ser inavlad ut. En ser 500x snyggare ut än den andra och kan välja och vraka bland män hur lätt som helst.
Citera
2026-01-26, 15:25
Medlem
Citat:
Okej, men om män har så pass låga krav att de är allätare, vad spelar det egentligen för roll om de skulle vilja en ny mamma? De nöjer sig ändå med hur usla och otacksamma ni oftast är.
De flesta kvinnor tycker inte att mansbebisar är så sexiga.
Citera
2026-01-26, 15:27
Medlem
Citat:
De flesta kvinnor tycker inte att mansbebisar är så sexiga.
Krav, krav och åter krav. Inte så förvånande att otaliga män strängs ute.
Citera
2026-01-26, 15:34
Medlem
Citat:
Krav, krav och åter krav. Inte så förvånande att otaliga män strängs ute.
Oftast krackelerar det när man skaffar barn och kvinnan inser att mannen inte är kapabel att komma ihåg saker som ombyten, utflykter, skostorlekar, läxor. Du kallar det krav. Jag kallar det ett minimum av föräldrakompetens.
Citera
2026-01-26, 15:39
Medlem
Citat:
Oftast krackelerar det när man skaffar barn och kvinnan inser att mannen inte är kapabel att komma ihåg saker som ombyten, utflykter, skostorlekar, läxor. Du kallar det krav. Jag kallar det ett minimum av föräldrakompetens.
Eller så har män fullt upp med arbetet för att göra det möjligt för familjen med onödiga saker som utflykter. "Det krackelerar" är en eufemism för kvinnor struntar i förhållandet och vägrar göra lite uppoffringar. Tänk dig att splittra isär barns liv på grund av dessa bagateller.
Citera
2026-01-26, 15:43
Medlem
Citat:
Eller så har män fullt upp med arbetet för att göra det möjligt för familjen med onödiga saker som utflykter. "Det krackelerar" är en eufemism för kvinnor struntar i förhållandet och vägrar göra lite uppoffringar. Tänk dig att splittra isär barns liv på grund av dessa bagateller.
Det allra vanligaste är att båda föräldrarna förvärvsarbetar. Är det inte uppgjort på förhand tror nog kvinnan att mannen i likhet med henne klarar av både arbete och det logistiska kring barn. Visar det sig inte stämma blir mannen en osexig mansbebis i kvinnans ögon, och hon tappar attraktionen för honom.
Citera
2026-01-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ingen av dem ser inavlad ut. En ser 500x snyggare ut än den andra och kan välja och vraka bland män hur lätt som helst.
Ja det får du tycka men jag tycker den inavlade ljusa ser bättre ut, men ingetfel med att du tycker den mörka ser 500x snyggare ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in