2026-01-26, 03:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nej, det kan jag inte påstå.

Jag hittade däremot min Magic Farmers vape, "99%". Den gav mig ett rätt kass rus med hjärtklappning och huvudvärk. Något som vare sig gröningen, bruningen, Faraohs vapes, eller live resin-vapes gett mig.

Magic Farmers "thca" visade sig vara thco i labbrapport.
Citera
2026-01-26, 03:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Magic Farmers "thca" visade sig vara thco i labbrapport.
Det är vad som sägs. Kan dock inte säga att effekten jag fick var den som THC-O sägs ha. Jag tyckte mest att det var kasst och obehagligt och inte alls 'som THC fast mer trippigt'.
Citera
2026-01-26, 06:17
Medlem
Citat:
Nej, det kan jag inte påstå.

Jag hittade däremot min Magic Farmers vape, "99%". Den gav mig ett rätt kass rus med hjärtklappning och huvudvärk. Något som vare sig gröningen, bruningen, Faraohs vapes, eller live resin-vapes gett mig.
Samma för mig.. Fick också huvudvärk och hjärtklappning. Hade Magic Farmers 99% kiwi sorbet
Citera
2026-01-26, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Fått huvudvärk från THCA buds tidigare, antar att det var för starkt. Kör med eget isolat och cbd buds och det fungerar mycket bättre. Runt 0.1g på 0.8g buds fungerar för mig iaf.
Det här har jag velat prova också, tillsammans med en indica strain av cbd. Gör du isolatet av egna blommor som har hög thca och låg thc ~3%?
Citera
2026-01-26, 07:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Samma för mig.. Fick också huvudvärk och hjärtklappning. Hade Magic Farmers 99% kiwi sorbet
Jag är mycket besviken med tanke på hur hårt.. vem det nu var pushade för just Magic Farmers. Alla andra var skit hette det. Skulle helt klart köpt en live resin från HiMood som jag brukade - eller från nån annan som har just live resin -bara inte den jävla Magic Farmers.

Anledningen till att jag inte märkte hur keff den var från början lär vara för att då hade jag den, grönt, brunt och HiMoods live resin-vape så det var liksom en rejäl cocktail.
Citera
2026-01-26, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Fått huvudvärk från THCA buds tidigare, antar att det var för starkt. Kör med eget isolat och cbd buds och det fungerar mycket bättre. Runt 0.1g på 0.8g buds fungerar för mig iaf.
Excuse min ignorans i denna fråga. Vad tillför cbd till det hela? Den är väl inte psykoaktiv direkt? Mkt milt isåfall.
Citera
2026-01-26, 13:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Excuse min ignorans i denna fråga. Vad tillför cbd till det hela? Den är väl inte psykoaktiv direkt? Mkt milt isåfall.
Det finns något som heter entourage-effekten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Entourage_effect
Citera
2026-01-26, 15:42
Avslutad
Citat:

Tack. Makes sense.
Citera
2026-01-26, 21:11
Medlem
Citat:

Citat:
Tack. Makes sense.

Ni alltså... Det står ju "The entourage effect is a hypothesis that cannabis compounds, __other than__ the cannabinoids tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol (CBD),"

Dvs entourage-effekten är för andra ämnen än thc och cbd.

CBC t.ex. verkar vara en bra förstärkare
Citera
2026-01-26, 21:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Ni alltså... Det står ju "The entourage effect is a hypothesis that cannabis compounds, __other than__ the cannabinoids tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol (CBD),"

Dvs entourage-effekten är för andra ämnen än thc och cbd.

CBC t.ex. verkar vara en bra förstärkare
Nej, det är inte vad den meningen betyder.
Citera
2026-01-27, 07:01
Medlem
Citat:
Jo. Det är bara läsa
Citera
2026-01-27, 08:18
Medlem
Citat:

Översatt åt dig:
Entourage-effekten är en hypotes om att cannabisföreningar, förutom cannabinoiderna tetrahydrocannabinol (THC) och cannabidiol (CBD), verkar synergistiskt med cannabinoider för att modulera växtens övergripande psykoaktiva effekter.[1][2] Effekten har också tillämpats på psilocybinsvampar, där andra föreningar förutom psilocybin också har antagits bidra till svampens effekter.[3]

Från artikeln du länkade från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in