2026-01-25, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnSugarDaddy
Enligt Expressen avskrevs hans brottsmisstanke strax efter lunch idag:

"Söndagen den 25 januari 2026, klockan 12.42, är det exakt två år sedan Dermot Clemenger skickade sin sista dubbelswish på salongen i Örebro."

https://www.expressen.se/noje/dermot-clemengers-liv-pa-flykt-efter-angern-i-polisarresten-/

Det har trätats om detta i tråden en del, och jag är allt annat än säker på vad som gäller.

Men jag tror absolut inte det är fråga om såna där exakta minut-angivelser, utan samma dag, sen om det är i början eller slutet av dagen får väl vara osagt även om jag tror slutet.

I uppsatsen "Nya preskriptionstider för vissa allvarliga brott" (2010, Göteborgs universitet) skriver man:

Preskriptionstiden räknas i hela år från, inte från och med, den dag då brottet begicks
till och med den dag som har samma datum som denna. En dag anses sluta vid mid-
natt, preskriptionstiden löper därmed inte ut vid det exakta klockslaget för brottet
utan vid midnatt den aktuella dagen. Vilken veckodag som slutdagen innefaller sak-
nar betydelse.(67)

(67) Berg m fl, 35:9 samt Strömberg, s 92 ff, jfr även NJA 1948 s 550.

En uppsats av juriststudenter kanske inte är något att fästa någon större vikt vid så där allmänt, men tror ändå att handledaren var rätt så erfaren och borde sagt ifrån om detta var felaktigt.
Citera
2026-01-25, 18:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Du ska nog inte uttala dig om att alla vet då du bara gissar utifrån dina kunskaper som verkar vara rätt nära noll inom svensk TV produktion.

Jo, alla som är läskunniga och inte lever under en sten vet
Citera
2026-01-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Det har trätats om detta i tråden en del, och jag är allt annat än säker på vad som gäller.

Men jag tror absolut inte det är fråga om såna där exakta minut-angivelser, utan samma dag, sen om det är i början eller slutet av dagen får väl vara osagt även om jag tror slutet.

I uppsatsen "Nya preskriptionstider för vissa allvarliga brott" (2010, Göteborgs universitet) skriver man:

Preskriptionstiden räknas i hela år från, inte från och med, den dag då brottet begicks
till och med den dag som har samma datum som denna. En dag anses sluta vid mid-
natt, preskriptionstiden löper därmed inte ut vid det exakta klockslaget för brottet
utan vid midnatt den aktuella dagen. Vilken veckodag som slutdagen innefaller sak-
nar betydelse.(67)

(67) Berg m fl, 35:9 samt Strömberg, s 92 ff, jfr även NJA 1948 s 550.

En uppsats av juriststudenter kanske inte är något att fästa någon större vikt vid så där allmänt, men tror ändå att handledaren var rätt så erfaren och borde sagt ifrån om detta var felaktigt.
Men härligt att läsa att han unnar sig en skön lunch runk av en mysig thaibrud
Citera
2026-01-25, 19:41
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1439995
Citat:
Dermot Clemenger, 52, har skrivit ett inlägg på Instagram.

”Vad sägs om en liten tillbakablick på Svenska mediersdrev greatest hits från häxjakten de senaste 14 månader?"

Texten har han lagt upp på Instagram – tillsammans med en film från när Expressen hittade honom i London i början av förra året.

Storyn är ljudsatt med ”Kung för en dag” av Magnus Uggla.
Citera
2026-01-25, 19:47
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Du ska nog inte uttala dig om att alla vet då du bara gissar utifrån dina kunskaper som verkar vara rätt nära noll inom svensk TV produktion.

Dermot du är kung, välkommen hem
Jag är rätt stolt över att inte slösa bort den tiden framför dumburken

För mig är han bara känd för en sak och det är att ha köpt horor, har ingen aning om vad han gör i övrigt men det är väl att klappa händerna på tv, sjunga eller svänga de lurviga - eller något annat totalt ointressant. Lönen för det jobbet betalades med mina skattepengar trots att jag inte tittar på tv.
Citera
2026-01-25, 20:04
Medlem
Man ligger en timme efter i Storbritannien, klockan är nu 20.03 i Sverige men i Storbritannien är den 19.03. Men det har väl ingen betydelse. Det är svensk tid som räknas så klockan 23 ikväll brittisk tid är han väl fri eftersom att befinner sig på de brittiska öarna. Så när klockan är 23 i Storbritannien ikväll kan han andas ut
Citera
2026-01-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Jag är rätt stolt över att inte slösa bort den tiden framför dumburken

För mig är han bara känd för en sak och det är att ha köpt horor, har ingen aning om vad han gör i övrigt men det är väl att klappa händerna på tv, sjunga eller svänga de lurviga - eller något annat totalt ointressant. Lönen för det jobbet betalades med mina skattepengar trots att jag inte tittar på tv.

Din kunskap om den här personen säger uteslutande något om din egen kulturella nivå och dina intressen.

För många är han känd för helt andra saker, och så kommer det att förbli.
Citera
2026-01-25, 20:06
Avstängd
Tönten blir plötsligt kaxig när han är utom fara
Citera
2026-01-25, 20:15
Avstängd
Är väl detta hans liv kommer gå ut på från och med nu. Övertyga sig själv att det inte är han som är den som skämt ut sig. För fet och ful för att få gratis kvinnor och för ful och feg för att ta sitt straff
Citera
2026-01-25, 20:18
Avstängd
Den där rådjursblicken under konfrontationerna utstrålade verkligen kunglighet
Citera
2026-01-25, 20:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Det är han värd efter den ideologiska häxjakt som Svensk media utsatt honom för p.g.a. ett skitbrott.

Skönt att han lyckades hålla inkvisationen i schack ända till slutet.

Nu kan han be alla lacka moralister, ideologer, mediaschakaler och politruker att sluta gorma och hata, och låta dem suga på den, och göra vad han vill.

Gött!

I morgon kommer media att skifta över fokus på Nordström som ska upp i rättan.

Tror faktiskt han kommer ramla in hos en ny thaihora inom en snar framtid (i Sverige) Han är bevisligen på samma IQ som ett sandslott Vem fan skickar sms till horan efteråt
Citera
2026-01-25, 20:30
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Tror faktiskt han kommer ramla in hos en ny thaihora inom en snar framtid (i Sverige). Han är bevisligen på samma IQ som ett sandslott

Det får tiden utvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in