Jag kan också bingetitta på TV-serier!

Men då är jag äldre, och jag har gjort allt det där med familj och barn och vänner redan. Jag tror inte att det är bra att redan som ung ersätta ALLT verkligt liv med att bara titta på påhittade historier och skådespelare på en skärm. Det skulle inte ens vara bra, om det handlade om att läsa kvalitetslitteratur på några olika originalspråk så mycket.
Jag skulle vilja råda dessa ungdomar att åtminstone schemalägga NÅGRA timmar i veckan för någon mer social och aktiv aktivitet, gärna i friska luften. Eller något där man gör något med händerna. Ta någon form av certifikat (dykcertifikat, båtförarcertifikat, jägarexamen...) eller gå en danskurs eller en hantverkskurs på ett studieförbund. Eller gå med i en grupp som renoverar eller bygger någon typ av farkost. Eller gå med i någon historisk förening där man lajvar medeltid eller vikingatid. Vad som helst som är aktivt och i sällskap med andra människor.
Då kan man med gott samvete följa sina vänner i TV-serien resten av sin fritid!
Citat:
Ursprungligen postat av
Lichking
Är väl ingen som upplever utelivet som trevligt i dags läget? Jag tror du fattar
Då får man söka sig till alternativa arenor. Jag tror inte att de som jag misstänker att du syftar på, har hittat till våra traditionella dansställen ännu. T.ex. dansbanor, Folkets park, danskurser och -föreningar i olika pardanser (vals, foxtrot, bugg, tango, wienervals, hambo, shottis, olika polskor, balladdans...).Så där borde det ju vara lugnt. Visst - det är hög medelålder, men om ryktet sprids bland unga och fler börjar gå dit, så ändras ju det.