Citat:
Det finns ju ingen framtid för dagens unga, allt blir bara dyrare, det blir svårare för unga personer att hitta jobb, köpa bostad eller ens att spara ihop lite kapital.
Att folk väljer att inte skaffa barn är dessutom ett globalt fenomen. Det har att göra med vårt moderna samhälle, barn anses helt enkelt inte vara värda att investera i. Långt tillbaka i tiden, när de flesta fortfarande arbetade inom jordbruket, valde man att skaffa barn eftersom de, när de blev lite äldre, kunde hjälpa till på bondgården. I dag är barn snarare en lyxvara som man bara kan unna sig om man har tid och pengar.
Det är inget fel på dagens generation, utan det beror snarare på samhället. Själv är jag 31 och brinner för ingenting, jag gör bara mitt jobb och skiter i allt annat. Familjelivet som det ser ut i Sverige är inte värd att ge sig in på. Har inget intresse att hålla ett degenerat samhälle vid liv.
Att folk väljer att inte skaffa barn är dessutom ett globalt fenomen. Det har att göra med vårt moderna samhälle, barn anses helt enkelt inte vara värda att investera i. Långt tillbaka i tiden, när de flesta fortfarande arbetade inom jordbruket, valde man att skaffa barn eftersom de, när de blev lite äldre, kunde hjälpa till på bondgården. I dag är barn snarare en lyxvara som man bara kan unna sig om man har tid och pengar.
Det är inget fel på dagens generation, utan det beror snarare på samhället. Själv är jag 31 och brinner för ingenting, jag gör bara mitt jobb och skiter i allt annat. Familjelivet som det ser ut i Sverige är inte värd att ge sig in på. Har inget intresse att hålla ett degenerat samhälle vid liv.
Håller med. Redan när jag var i tonåren på 90-talet började man ju känna att allt var på väg utför, inte minst med den djupa ekonomiska kris vi hade då, som Sverige aldrig riktigt återhämtat sig från, även om vi haft tillfälliga uppgångar sen dess. Men nu är det ju värre än någonsin och priser har skjutit i höjden, samtidigt som vi har två galna diktatorer och krigshetsare i Ryssland och stormakten USA.
Inte konstigt att unga flyr i Netflix, scrollande och skärmberoenden och inte vill skaffa barn som vuxna.
Det finns egentligen inget positivt att se fram emot, om man ser till världsläget.