2026-01-24, 10:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Hammarby uppges ha Max Larsson på sin önskelista.

Västerås SK-spelaren Max Larsson har tidigare i vinter uppgetts ha en intressent i form av Mjällby. De regerande svenska mästarna ryktades ha budat på kantspringaren strax innan jul.

22-årigen är alltjämt en VSK-spelare men nu uppger Aftonbladet att en ny allsvensk konkurrent siktar in sig på Larsson.

Enligt tidningen har Hammarby satt upp Larsson högt på sin önskelista. Bajens nya tränare Kalle Karlsson är bekant med spelaren sedan tidigare, då de spenderat tid ihop i VSK.

Än så länge ska inget bud vara skickat från Hammarby-håll.

Max Larsson har kontrakt med VSK över 2026 och har sammanlagt spelat 115 tävlingsmatcher för klubben.

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/hammarby-uppges-ha-max-larsson-pa-sin-onskelista

Borde inte djurgården nämnas som en klubb som drar i honom? Fortsätter Steinke övertyga i träningsmatcherna så kan jag inte tänka mig att Bajens intresse är överdrivet stort.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-01-24 kl. 10:21.
Citera
2026-01-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/hammarby-uppges-ha-max-larsson-pa-sin-onskelista

Borde inte djurgården nämnas som en klubb som drar i honom? Fortsätter Steinke övertyga i träningsmatcherna så kan jag inte tänka mig att Bajens intresse är överdrivet stort.
Ja. Fast både han och Steinke kan även spela BRED ytter, vilket Hammarby har få av.
Steinke kan även spela MC men sådana finns det gott om.
Som med Strand kan de vid LEDNING även stoppas in som VY men med tanken att stänga den kanten.
Citera
2026-01-24, 12:44
Medlem
skogsburkans avatar
Kuken var imponerad av BPS silly tydligen men det blir ingen Stefanelli som är nära AE Larissa istället.
Citera
2026-01-24, 12:55
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det var ju inte riktigt det jag menade. Menade att alternativet till Tenho ska vara klart bättre eller en ung spelare. Det är det ”värt” att lägga en plats i kvoten på.

Helst svensk såklart dock, givet läget.

Zinedin Smajlovic är ett namn som varit aktuellt tidigare, men 3 år kvar på kontraktet i Sandefjord.

dif spanar på en 17 åring mittback från ett bosniskt bottenlag. Mirvad Devedžić.

Klass
Citera
2026-01-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Allt är bara rykten än så länge men även om det skulle stämma så är det svårt att säga att man blivit ”duperad” när man plockar in en afrikan helt gratis som snabbt tar en given startplats i det lag som vinner SM-guld med åtta poäng mer än mff någonsin gjort eller kommer att göra.

Låt han hålla på, kan förstå det är en bitter tid för mff-are just nu.
Citera
2026-01-24, 12:56
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Cissé är en DIF-reject.

Honken är hans gamla tränare.
Bäst på plan mot Crystal Palace. Vi plockar honom från Finland när ni plockar Tenho
Citera
2026-01-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag tror det till och med är så att man bevisat att han inte är 21 genom att rönka handleden eller vad fan det nu är dom gör. Jag har väldigt svårt att se att man inte skulle lösa en affär av denna storleken på grund av agenten. Det enda andra rimliga alternativet som jag kan se det är att man hittat något allvarligt fysiskt fel á hjärtfel, men det känns ganska far fetched det också.

Du kan tro det, men det är totalt skitsnack att det handlar om åldern - ingen klubb som misstänkt något sådant ens.

Det är en "liten" sak, men som kan få klubbar att tveka - när det finns andra alternativ.
I detta fallet valde Birmingham att ta Priske istället, delvis pga denna lilla sak.
Citera
2026-01-24, 12:58
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Bäst på plan mot Crystal Palace. Vi plockar honom från Finland när ni plockar Tenho

Han känns mer spännande än Finlands Sergio Ramos på förhud.
Citera
2026-01-24, 12:58
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Du kan tro det, men det är totalt skitsnack att det handlar om åldern - ingen klubb som misstänkt något sådant ens.

Det är en "liten" sak, men som kan få klubbar att tveka - när det finns andra alternativ.
I detta fallet valde Birmingham att ta Priske istället, delvis pga denna lilla sak.

Dela med dig av den saken då. Nä precis.
Citera
2026-01-24, 13:06
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Han känns mer spännande än Finlands Sergio Ramos på förhud.
Cisse verkar riktigt bra, Dif var ju intresserade men valde Marques för att han är hemmafostrad. De verkar ganska lika, fysiska spelare med godkänd uppspelsfot. Cisse är snäppet längre.
Citera
2026-01-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag

Fast Manneh ser ut som en vältränad 40-åring

((I en del länder registreras fel födelsedatum ofta, även utan att det är menat för fusk, för t ex en del handläggare tar det datum anmälningen kommer in istället för datumet föräldrarna säger. Bland dem jag känner är det vanligt att folk från avlägsna byar inte bryr sig om att göra det förän skolan vill ha papper.))
Citera
2026-01-24, 16:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Cisse verkar riktigt bra, Dif var ju intresserade men valde Marques för att han är hemmafostrad. De verkar ganska lika, fysiska spelare med godkänd uppspelsfot. Cisse är snäppet längre.
Önsketänkande.

Hade det varit en bra spelare hade hans f d tränare argumenterat för saken.

Siltanen följde med medan Cissé stannade kvar i Finland. Rätt tydlig symbolik i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in