Citat:
Trams. Det där är bara samma samma som att jag, eller du, skulle gå fram till en främmande äldre dam på stan och skrika i hennes öra och därefter förklara vårat sinnessjuka beteende med att "Jo men alltså, denna äldre dam skrek åt en annan person (som vi inte känner, men) på McDonalds förra veckan - och dessutom har hon en son som vi tycker är dum på nätet - så därför tycker vi att vi gjorde rätt när vi gick fram och skrek i hennes öra".
Mejlet "skilleras" skickade till Anjos mamma är sinnessjukt. Det är sinnessjukt beteende från en sinnessjuk människa. Alla förutom en liten klick apor förstår detta. Det finns liksom inget att diskutera om saken. Det finns ingen förklaring eller anledning i världen som motiverar att göra något så sinnessjukt, du kommer aldrig lyckas övertala en normalt fungerande människa till att tänka "Ja, men ja, du har faktiskt en poäng, det var ju faktiskt motiverat att mejla Anjos mamma". Det kommer aldrig någonsin hända. Det är bara apor som köper sånt där trams du kommer med.
Mejlet "skilleras" skickade till Anjos mamma är sinnessjukt. Det är sinnessjukt beteende från en sinnessjuk människa. Alla förutom en liten klick apor förstår detta. Det finns liksom inget att diskutera om saken. Det finns ingen förklaring eller anledning i världen som motiverar att göra något så sinnessjukt, du kommer aldrig lyckas övertala en normalt fungerande människa till att tänka "Ja, men ja, du har faktiskt en poäng, det var ju faktiskt motiverat att mejla Anjos mamma". Det kommer aldrig någonsin hända. Det är bara apor som köper sånt där trams du kommer med.
Nu är det ingen som gått fram och skrikit till en främmande äldre dam på stan, så ditt svammel om detta är inte relevant.
Zorita har självmant suttit i poddstudion i egenskap av skolkurator och diskuterat hur man motverkar internetmobbing tillsammans med en internetmobbare som råkar vara hennes son, och sedan fått ett mail i sin inkorg där hon ifrågasätts för det. Zorita hade kanske inte någon kunskap om vad hennes tjocka son ägnar sig åt på internet när hon gjorde det. Nu blev hon varse, så att hon eventuellt inte fortsätter låta sig förknippas med sin mobbarson i sin yrkesroll. I varje fall om hon vill behålla sin trovärdighet som skolkurator.
Jag förstår att jag inte kan övertala dig om att det är rimligt. Men det beror på att det trots allt är du som inte är en normalt funtad människa.