2026-01-23, 20:22
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det blev ju inget utslag på alkomätare din mupp.
Vänta nu! Haha! Katja Nyberg har sagt det ja. Men tror du verkligen på fullt allvar att Transportstyrelsen skulle ha dragit in hennes körkort utan att kontrollerna gett något utslag?
Citera
2026-01-23, 20:25
Medlem
grey.eagles avatar
Det är högst olämpligt att en i dennes position använder droger, tänk vilken hållhake leverantören har. Hoppas det vare mjöl i påsen.
Citera
2026-01-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Så är det, brottet kan förminskas eller t.o.m. avskrivas om personen har "rätt bakgrund", i detta fall politisk. Rättssäkerhet är woke, viktigast måste vara att komma rätta med förfallet av vårt land. Krävs det får man inte tveka att göra ett eller annat bondeoffer(rättssäkerheten), Katja är värd varje snort, hon slåss för rätt sak.

Enhet är styrka!
Gäller att gardera sig, skyldig annars "korruption"
Citera
2026-01-23, 20:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Så är det, brottet kan förminskas eller t.o.m. avskrivas om personen har "rätt bakgrund", i detta fall politisk. Rättssäkerhet är woke, viktigast måste vara att komma rätta med förfallet av vårt land. Krävs det får man inte tveka att göra ett eller annat bondeoffer(rättssäkerheten), Katja är värd varje snort, hon slåss för rätt sak.

Enhet är styrka!

Katja kombinerar jobbet som polis, uppdragen i justitieutskottet, medlem i insynsråd, och riksdagsplatsen med det grannlaga uppdraget att hålla Linus Bylund nöjd och belåten.

Det är som du skriver. Har man som Katja den rätta partitillhörigheten känns det lite futtigt att ens bry sig om att hon kör på stolpar hög på Kokain.

Jag tror inte ens Katja själv tycker att rättssäkerheten ska prioriteras då de kriminella nätverken då kan riskera att förlora sin viktiga taleskvinna i justitieutskottet.

Politiska experter här i tråden är inne på samma spår verkar det som.
Citera
2026-01-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vänta nu! Haha! Katja Nyberg har sagt det ja. Men tror du verkligen på fullt allvar att Transportstyrelsen skulle ha dragit in hennes körkort utan att kontrollerna gett något utslag?

Polisen plockar KK på en gång vid "sollningsmätning" om den visar för mycket sedan blir det transport till sjukhus/eller på deras kontrollstationer och då är det utblåsningsprov som mäter MG/liter luft vid 0,15 blir det dagsböter om du inte uppträtt full 0.16 är man utan körkort i ett år om inte alkolås. misstänks andra droger blod/urin är du rökt
Citera
2026-01-23, 20:43
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror inte ens Katja själv tycker att rättssäkerheten ska prioriteras då de kriminella nätverken då kan riskera att förlora sin viktiga taleskvinna i justitieutskottet.

Absolut, hennes praktiska erfarenheter med kriminella nätverk, studier om knarkhandeln i Stockholm gör henne oantastlig. De kunskaper hon förvärvat före och efter denna hittepå cirkus gör henne en tillgång inte enbart för SD utan hela riket!
Tråkigt att folk inte förstår sakens natur, är villiga till ett bondeoffer för att vi ska kunna föra kampen mot den inhemska terrorismen vidare. Nyberg är en tillgång, utan henne gör Sverige en stor förlust. Förhoppningsvis inser Åkesson&Co allvaret och ger det skydd om förtjänar, i riksdagen hör Nyberg hemma!
Citera
2026-01-23, 20:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtikHaexan
Varför då? Ska man inte utreda misstänka brott?

Det ska man och man ska hänga ut de som dömts. Men att gå ut i media och hävda saker innan saken är bevisats är fel. Ju mer offentlig personen är ju större skada. Jag bryr mig inte ett skvatt om personen Katja eller vilket parti hon företräder, men man ska invänta bevis och dom innan man hänger någon.
Citera
2026-01-23, 21:01
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Åklagaren hade sagt om hon blåst positivt, han har ju sagt att snabbtestet för narkotika gav utslag.
Polisen tog körkortet på plats, då behåller transportstyrelsen det.
Citera
2026-01-23, 21:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Absolut, hennes praktiska erfarenheter med kriminella nätverk, studier om knarkhandeln i Stockholm gör henne oantastlig. De kunskaper hon förvärvat före och efter denna hittepå cirkus gör henne en tillgång inte enbart för SD utan hela riket!
Tråkigt att folk inte förstår sakens natur, är villiga till ett bondeoffer för att vi ska kunna föra kampen mot den inhemska terrorismen vidare. Nyberg är en tillgång, utan henne gör Sverige en stor förlust. Förhoppningsvis inser Åkesson&Co allvaret och ger det skydd om förtjänar, i riksdagen hör Nyberg hemma!

Jag håller med. Smutskatja är och förblir en av Sverigedemokraternas största tillgång i Riksdagen.

Hennes ingående kunskaper inom de kriminella nätverken är en oöverträffad tillgång för SD.

Vi får se om även Jimmie inser detta och tittar åt andra hållet när åtalet kommer. Jimmie behöver ju inte veta att Katja blivit åtalad om ingen berättar det för honom. Så länge Jimmie inte vet något, vilket han är duktig på, så kan inte jag se att Smutskatja måste bort.
Citera
2026-01-23, 21:46
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det ska man och man ska hänga ut de som dömts. Men att gå ut i media och hävda saker innan saken är bevisats är fel. Ju mer offentlig personen är ju större skada. Jag bryr mig inte ett skvatt om personen Katja eller vilket parti hon företräder, men man ska invänta bevis och dom innan man hänger någon.

Om mgm är invandrare, muslim måste svenska folket få veta före det att dom fallit. Jag kan köpa att Nyberg skyddas p.g.a. sitt ursprung, vita hy, toppolitiker i SD, men blattar ska hängas ut.
Du får allt bli lite mer selektiv ifråga om vem som kan hängas ut.
Citera
2026-01-23, 22:25
Medlem
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.

Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?

Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.

Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?
Citera
2026-01-23, 22:42
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Efter det att hon körde av vägen måste hon väl ha telefonerat och bett om hjälp. Polisen fanns väl inte på plats omedelbart vad jag förstår.

Varför slängde hon inte påsen innan polisen kom?

Nu är ju inte jag drogad när jag kör eller ens berusad, men OM, jag hade slängt allt bevismaterial.

Fattar Ni här debattörer att hon inte gjorde sig av med PÅSEN?

Det är väl inget konstigt? Knark e dyrt.
Hon trodde hon kunde snacka sig ur detta eller att ingen snut skulle visitera henne…eller så hade hon glömt bort påsen, hon kanske har lite i sminkväskan, lite i strumplådan, lite i växthuset, lite i frukostflingorna…och lite i handväskan.

Om man kör på en stolpe å säger att man har väjt för ett djur, inte fan blir man visiterad för det SÅVIDA man inte uppträder misstänkt påverkad…, vilket hon sannolikt gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in