]
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så du blir inte besviken om ditt barn mördar en människa?
Har jag skapat universum?
Citat:
Om du inte föredrar Bibel2000:s översättning av grundspråket i bibeln, så kanske det här passar dig bättre:
"Då tog Petrus till orda och sa: ”Nu förstår jag verkligen att Gud inte är partisk. Han tar emot alla som visar respekt för honom och gör det som är rätt, vilket folk de än tillhör." (Apg 10:34-35 NWT)
Eller är "respekt" också för hårt ord för dig? Speciellt om du inte tycker att man ska bli besviken på sitt barn om barnet mördar en människa?
Respekt är inget man kan begära utan något man förtjänar.
Citat:
Så om du i 90 års åldern har bra hälsa, och det finns fortfarande saker du vill göra, så vill du ändå dö, eftersom det har gått över tiden för medellivslängden? Och om du i 200 års ålder känner likadant, så hade du velat dö för 100 år sedan?
Som jag sa, om det fortfarande finns saker att göra så kan man ju ha en aptit på livet. Vid 90 finns mycket ogjort. Vid 200 också, säkerligen. Men du tycks inte förstå vad en evighet är. NBär du är tusen miljarder år gammal har du inte ens börjat nosa på evigheten.
Citat:
Det är uppenbart att människor som är 80-90 år gamla, som har hälsan kvar, känner att det finns fortfarande saker som dom vill göra. Varför tror du att det skulle ändra sig med tiden? Och dom som har dålig hälsa längtar ofta tillbaka till ungdomen, och önskar att dom var unga igen.
Som sagt. Kom igen när de är 1.000.000.000.000.000. år gamla och kolla om de inte är väldigt uttråkade.
Citat:
Det här talar mer för att lusten att leva aldrig kommer att försvinna, än talar för ditt påstående att man tröttnar på livet, människor tröttnar på livet när man har det svårt.
Nej, människor tröttnar på livet när det går i stå. Utmaningar är en morot.
Citat:
Och du nämner bara materiella saker, har du inte nära och kära som du vill fortsätta att träffa? Vill du att dina nära och kära dör när dom är 80-90 år, hellre än att dom fortsätter att leva till 200 år? Och har du inte något problem att dom dör när dom är 200 år? Du är bara glad att dom dör så att du inte tröttnar på dom?
När jag har träffat dem i hundra tusen miljarder år kan jag tänka mig att jag kan leva utan dem.
Citat:
I alla fall har du inte bevis och erfarenheter nog för att kunna påstå att man tröttnar på livet så småningom om man har ett bra liv.
Nej, det räcker med sunt förnuft.
Citat:
Och en skillnad med Guds nya ordning är att människan inte är tvungen att arbeta, Gud förser människor med mat i överflöd. Men jag är säker på att alla människor vill "jobba", alltså göra något i sitt liv, skapa saker och ting t.ex. musik, då finns det all tid i världen för att t.ex. lära sig spela ett musikinstrument.
Lära sig att spela ett instrument, hur lång tid tror du det tar? 30-40 år gör dig till mästare. När du spelat gitarr i 75 miljoner år, tror du att det är lika roligt då? Och under en evighet kan du lära dig alla instrument som finns och ändå tröttna på dem. Du fattar inte vad en evighet är, du har inte tänkt igenom det eller så är du bara trög.