2026-01-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Majoriteten människor på planeten är inte ens kristna. Så hur många misslyckas tror du?

Det går inte att bli något.
Märks att alla låtsas att det är andras fel allt.

Men påstå inte att du kan bli ett modem tex när du inte kan...

Så häftiga är inte alla som de ser ut.
Citera
2026-01-22, 18:07
Medlem
Citat:
Citat:
Och när är vi vuxna i guds ögon? När slutar vi vara hans barn? Är det 18 år här också eller?
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
När man kan ta ansvar för sina handlingar.
Citat:
Så om jag inte tar ansvar för mina handlingar är jag fortfarande ett barn och gud är ansvarig för vad jag gör. Tack, då väljer jag att inte ta ansvar.

Är du allvarlig, eller trollar du?

Det jag menar är att man KAN eller inte KAN ta ansvar, inte att man VÄLJER att inte ta ansvar.

Ett 2-årigt barn kan inte välja att inte ta ansvar, eller välja att ta ansvar för sina handlingar så som en vuxen. Jag tror du förstår detta och bara trollar.

Om du inte förstår detta, ja, vad ska man säga.
Citera
2026-01-22, 18:12
Medlem
Citat:
Majoriteten av jordens befolkning kommer inte att "ta emot Jesus ord"

Ja, tråkigt nog väljer dom flesta att förkasta sanningen, det är helt enligt bibeln:

"Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den." (Matteus 7:13-14 Bibel2000)
Citera
2026-01-22, 18:40
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Precis det jag sa. Hur många ateister, buddhister, muslimer eller hinduer finns det tror du? Betydligt fler än kristna. Majoriteten av jordens befolkning kommer inte att "ta emot Jesus ord" och således förvägras inträde i himlen.
Men så står det inte. De som hör hans ord och förkastar det blir dömda av det. Bland dem som inte hört är det barmhärtighet och ödmjukhet som avgör.

Citera
2026-01-22, 19:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja, tråkigt nog väljer dom flesta att förkasta sanningen, det är helt enligt bibeln:

"Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går in genom den. Men den port är trång och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den." (Matteus 7:13-14 Bibel2000)

Och då är majoriteten av jordens befolkning dömda att inte komma till himlen. Väldigt många av dem bara för att de råkar vara födda in i fel religion. Trevligt.
Citera
2026-01-22, 19:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Men så står det inte. De som hör hans ord och förkastar det blir dömda av det. Bland dem som inte hört är det barmhärtighet och ödmjukhet som avgör.

Det du säger bekräftas ju inte av bibelcitaten. Inget i dem handlar om de som är födda hinduer och aldrig öpnnat en bibel eller urbefolkning i Indonesien som inte kan läsa. Såvida det inte är de som står på den vänstra sidan och döms till den eviga elden? Isf bekräftar det ju bara idiotin i det hela.
Citera
2026-01-22, 20:05
Medlem
Citat:
Och då är majoriteten av jordens befolkning dömda att inte komma till himlen.

Det är bara en liten del som kommer till himlen och blir kungar över jorden, resten kommer att leva på jorden och bli undersåtar till kungarna i himlen, där Jesus är den främsta av kungarna.

Citat:
Väldigt många av dem bara för att de råkar vara födda in i fel religion. Trevligt.

Alla som är villiga att underordna sig kungarna i himlen, oavsett religion och var man är född, vilket folk dom än tillhör, kommer att få leva för evigt på jorden, och en liten del i himlen:

"Gud inte gör skillnad på människor utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör." (Apg 10:34-35 Bibel2000)
Citera
2026-01-22, 20:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det du säger bekräftas ju inte av bibelcitaten. Inget i dem handlar om de som är födda hinduer och aldrig öpnnat en bibel eller urbefolkning i Indonesien som inte kan läsa. Såvida det inte är de som står på den vänstra sidan och döms till den eviga elden? Isf bekräftar det ju bara idiotin i det hela.
Man behöver inte ha hört talas om Jesus för att få evigt liv.
Citera
2026-01-22, 23:10
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Det är bara en liten del som kommer till himlen och blir kungar över jorden, resten kommer att leva på jorden och bli undersåtar till kungarna i himlen, där Jesus är den främsta av kungarna.
Eller hur.

Citat:
Alla som är villiga att underordna sig kungarna i himlen, oavsett religion och var man är född, vilket folk dom än tillhör, kommer att få leva för evigt på jorden, och en liten del i himlen:
Leva för evigt, vilken mardröm.

Citat:
"Gud inte gör skillnad på människor utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör." (Apg 10:34-35 Bibel2000)
Varför är det viktigt för Jehova att man är rädd för honom? Jag trodde att han älskade människor?
Man kan omöjligt älska någon man är rädd för, det är ju två helt motstridiga känslor.
Citera
2026-01-22, 23:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Man behöver inte ha hört talas om Jesus för att få evigt liv.

Definiera eget liv.
Citera
2026-01-23, 02:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Definiera eget liv.
Menar du evigt liv?
Citera
2026-01-23, 06:58
Medlem