2026-01-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det kvittar hur du försöker linda in bedrägeriet - "Inger" är stendum och det är alla andra också som råkar ut för slika brott. Du skickar inte pengar till någon du aldrig träffat i verkliga livet, hur mycket kontakt man haft via sociala media och internet i övrigt och/eller över telefon, samt vilka tårdrypande historier de framlägger för dig... Det är så hål i huvudet så att klockorna stannar - detta är inget nytt och dessa "offer" som befinner sig så ofta på sociala media och internet borde hört talas om dessa bedragare och "sol- och vårare". Tyvärr, är det väl så att dessa "offer" oftast är mentala pygméer och därmed enkla att dupera.

Linda in? Hur kan du missuppfatta ett så långt inlägg där jag beskriver hur pass korkat människor är villiga att bete sig i sådana här fall?
Citera
2026-01-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om de inte har någon nära person som kan bli det då?

Då lär bedragarna vilja bli goda män om vem som helst kan bli det.

Det har ju hänt flera gånger. Och de har förskingrat sina klienters förmögenheter.
Citera
2026-01-23, 09:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Linda in? Hur kan du missuppfatta ett så långt inlägg där jag beskriver hur pass korkat människor är villiga att bete sig i sådana här fall?

Men, för faan - läs ditt eget inlägg! Har inte missförstått ett jota, du kommer med en urskuldande förklaring till varför "Inger" agerat som hon gjort, även om detta inte var din avsikt. Det du gör är att förklara ett scenario du tror kan ha skett, men samtidigt blir det till en dålig ursäkt - "Inger" är stendum, hur man än lindar in och/eller förklarar hur det hela kan ha gått till...
Citera
2026-01-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skickar folk pengar, stort som smått, till någon de aldrig ens träffat?

Just detta, om jag enbart chattar och talar i telefon med någon eller till och med ser de på video eller bilder(lätt att AI fejka idag) skulle jag direkt blocka dem om de bad mig om pengar, det känns lite som A och O inom denna värld.

För att ge eller "låna ut" pengar ska det mycket till, en lång vänskap för det första och vilka är det som tror att kändisar behöver eller vill ha deras hjälp eller ens chattar med främlingar och "outar" sig själva. Försvinner allt förnuft när man får en "internet crush"?

https://www.youtube.com/watch?v=m7cdSfIiALE

Så löjligt enkelt idag och ser väldigt bra ut.
Citera
2026-01-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jo hon var rädd. Annars hade hon inte följt sin rädsla och irrationellt skickat pengar.

Men jag antar att du är som en av dom andra pappskallarna här i tråden, som ljuger om att Inger var helgalen och förstörde hela sitt egna liv med flit genom att bara för stunden känna att "nu struntar jag i att ha sunt förnuft".
Menar du att kvinna ljuger i intervjun?
Hon säger att hon var ensam, och blev förförd, att hon kände sig smickrad över uppmärksamheten.
Varför hittar du på en massa skit?
Citera
2026-01-23, 10:33
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Menar du att kvinna ljuger i intervjun?
Hon säger att hon var ensam, och blev förförd, att hon kände sig smickrad över uppmärksamheten.
Varför hittar du på en massa skit?

Du menar alltså att bara för att hon inte berättade att hon blev rädd så betyder det att hon inte blev det? Hon berättade inte heller vad hon åt till frukost, så jag antar att enligt dig så har hon inte ätit frukost? Hon berättade inte heller att jorden är rund så enligt dig är jorden därför platt? Helvete vad blåst du är. Sluta försök styra narrativet med dina egna patetiska påhitt.

Hon nämner inget om att hon blev rädd pga att det skulle vara jobbigt för henne att få alla sopor som dig som skulle kastat dig över henne med anklagelser om att hon ljuger för att försöka se bättre ut. Så det besparar henne mer elände att låta bli att nämna det än att nämna det - och detta vet du mycket väl
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-23 kl. 10:45.
Citera
2026-01-23, 10:38
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Anser du inte att "Inger" har något ansvar alls över sina egna pengar - som hon nu inte längre har kvar...?

Nej hon har inget ansvar över att någon dök upp och skrämde henne och pressade henne på hennes pengar. Varför tycker du det? Tycker du att någon som blir nedslagen ska hållas skyldig till detta då denne "har ansvar över sin egna kropp?"

Sen undrar jag vad du ens menar exakt med att man har "ansvar" över sina pengar? Vad betyder det? Vad har du med hennes privatliv att göra och hur hon hanterar sina pengar? Du är en egen individ. Sköt ditt. Har du också åsikter om att Ingrid minsann har ansvar att duscha och borsta tänderna varje dag? Vem fan tror du att du är? Ingrids närstående?
Senast redigerad av SoulOfSophia 2026-01-23 kl. 10:42.
Citera
2026-01-23, 10:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nej hon har inget ansvar över att någon dök upp och skrämde henne och pressade henne på hennes pengar. Varför tycker du det? Tycker du att någon som blir nedslagen ska hållas skyldig till detta då denne "har ansvar över sin egna kropp?"

Sen undrar jag vad du ens menar exakt med att man har "ansvar" över sina pengar? Vad betyder det? Vad har du med hennes privatliv att göra och hur hon hanterar sina pengar? Du är en egen individ. Sköt ditt. Har du också åsikter om att Ingrid minsann har ansvar att duscha och borsta tänderna varje dag? Vem fan tror du att du är? Ingrids närstående?

Snömos, lilla gumman!

Hon har inte blivit hotad eller skrämd - hon blev lurad pga. sin dumhet som enkom kvinnor verkar besitta när det kommer till slika bedrägerier...

Ja, det beror väl på vad denne gjort före denne blev "nedslagen". Har denne gett sig i lag med kända våldsmän så har denne ett delansvar för sitt öde. Misshandeln är GMs hela skuld, men att ha satt sig i ett slikt sammanhang är BOs. För fasiken - folk tror att de mesta sker av en slump, det gör det inte! Idka ett sunt säkerhetstänk i alla situationer och du blir inte lurad, bedragen och/eller nedslagen, i de flesta fall. Sänk garden och du blir ett offer.

Så du får orera och skriva vad fasiken du vill om den gamla skatan, men inte jag? Skit på dig, din lilla slinka! Du har troligtvis blivit lurad och bedragen mängder med gånger i livet - det låter så, i alla fall...
Citera
2026-01-23, 10:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är svårt att veta, men jag tror att det i det här fallet rör sig om bedragare som har anknytning till Sverige. Jag tror att nigerianerna inte hade valt en typiskt svensk kändis som Tareq Taylor. De hade kört med någon internationellt känd.
Är det Runar som är i farten igen kanske?
Citera
2026-01-23, 11:01
Medlem
Citat:

Jag tänker såhär: Hade nån gjort intrång i hennes bankid eller kommit åt hennes konto och gjort en överföring så är hon såklart helt ansvarsfri, men nu har hon ju själv fört över pengar helt frivilligt! Varför i hela friden kunde hon tro att Tareq plötsligt skulle bli utfattig ? Kunde hon inte göra liiite egen reasearch ?
Citera
2026-01-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Ja det är tänkbart, det kan inte jag bedöma, men även intelligenta människor kan vara lättlurade.
Det är likförbannat inte offrets fel. Förövrarens omoral blir inte heller mindre av att offret är easy target. Bara fascister ser offer som värda förakt.
Nej självklart förtjänar de inte förakt, det är extremt tragiskt och inte bara svagbegåvade som drabbas. Men den som tror att en kändis hon aldrig träffat irl är kär i henne och behöver pengar behöver nog hjälp utifrån. Att bli charmad av någon okänd är en sak, om de sen vill ha pengar måste ju alla varningsklockor larma. Att inte vara misstänksam är kanske sympatiskt, men var är självbevarelsedriften? Naturligtvis ger man inte pengar till okända män. Inte kända heller för den delen.
Citera
2026-01-23, 11:34
Medlem
Citat:
Vad är det som är dåligt med att ha ett begär att vilja njuta av en mans pengar i ett förhållande? Varför tycker du att denna saken rättfärdigar att bli utsatta för något sånt som Inger blev, att det då är "rätt åt dom"?

Inget fel alls att kvinnan är en guldgrävande hora så länge mannen vet om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in