2026-01-22, 16:10
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
TS är otroligt utsatt för rån till höger och vänster. Nyss var det plånbok och bankkort som togs ifrån honom.

(FB) Hot och tvång vid kontantuttag – rån, utpressning eller olaga tvång?
Uppenbarligen är det något fel på TS om man kollar dom trådar han har startat.
Citera
2026-01-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Då kan du nog känna dig blåst på telefonen. Det låter precis som du gav bort den.....
Jag har inte gett bort telefonen. Personen stoppade handen i jackfickan utan att jag räckte mobilen till personen.
Citera
2026-01-22, 22:07
Medlem
Och du bara lät det ske som en idiot?
Citera
2026-01-22, 22:19
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Kolla ts posthistorik
Citera
2026-01-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag lät det inte hända. Jag valde inte att ge bort mobilen. Personen stoppande handen i fickan och tog mobilen.

Jag läste hur vanligt det är att mobiler blir stulen via ta mobiler från fickan.

https://www.reddit.com/r/iphone/comments/1p2wfp2/my_iphone_got_stolen/
Citat:
I’m still shaking while writing this. I’ve always been super careful with my phone. I literally walk with my hand in my pocket holding it all the time. But yesterday at 19:37, when I got on the bus, I had bags in one hand and I had to move my other hand to validate my bus card. And in that exact second, someone pickpocketed me.
Citera
2026-01-23, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag lät det inte hända. Jag valde inte att ge bort mobilen. Personen stoppande handen i fickan och tog mobilen.
Då är det frågan om ett rån, med fängelse som påföljd. Du vet vem som tog mobilen, anmäl så slipper du personen i ett år i alla fall.
Citera
2026-01-23, 08:07
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Jag blev inte hotade eller något, han bara stoppade handen i jackfickan och tog mobilen och tog bort mobilskal och stoppade mobilen i jackfickan.

Du skriver konstigt. För typ 4 dagar sedan blev du rånad på alla dina tillgångar inne på ditt bankkonto vilket du även har fått tömt i flera månader. Nu fick du mobil "stulen" efter att du har varit med någon på ett "möte" i ett trappshus?

Ajja, mobilen är säkert redan såld inne på en pantbank redan nu i vilket fall. Och du kan ju anmäla och försöka skaffa dig lite bättre "vänner", men räkna med att om du anmäler kommer dom kanske att försöka skruva upp volymen lite till, så det gäller att inte vara rädd för att ge igen eller försvara dig.
Citera
2026-01-23, 08:11
Medlem
Citat:
Jag blev inte hotade eller något, han bara stoppade handen i jackfickan och tog mobilen och tog bort mobilskal och stoppade mobilen i jackfickan.

Varför tog du inte hans hand och bröt fingrarna då bara?
Citera
2026-01-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varför tog du inte hans hand och bröt fingrarna då bara?
Oj, det hände så snabbt så jag tänkte inte på detta.
Citera
2026-01-25, 02:38
Medlem
Citat:
Oj, det hände så snabbt så jag tänkte inte på detta.

Är du slö i skallen eller?
Citera
2026-01-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Du skriver konstigt. För typ 4 dagar sedan blev du rånad på alla dina tillgångar inne på ditt bankkonto vilket du även har fått tömt i flera månader. Nu fick du mobil "stulen" efter att du har varit med någon på ett "möte" i ett trappshus?

Ajja, mobilen är säkert redan såld inne på en pantbank redan nu i vilket fall. Och du kan ju anmäla och försöka skaffa dig lite bättre "vänner", men räkna med att om du anmäler kommer dom kanske att försöka skruva upp volymen lite till, så det gäller att inte vara rädd för att ge igen eller försvara dig.
Ja, samma person rånade mitt bankkonto som tog min mobil. Skriver in imei nummer och serie nummer till mobil i polisanmälan. Vad ska jag säga till polisen för att polisen ska ha min anmälan på allvar?
Citera
2026-01-27, 19:51
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ja, samma person rånade mitt bankkonto som tog min mobil. Skriver in imei nummer och serie nummer till mobil i polisanmälan. Vad ska jag säga till polisen för att polisen ska ha min anmälan på allvar?

Ingen aning. Har bara varit nära att bli rånad en gång. Och då tog jag tag i handen på han, flyttade på den och gick "igenom" deras ledare och ut emot en folkmängd. Inte fan ger jag ifrån mig allt, besöker massa möten i någon hemlig gränd, har personen kvar i min mobil och sedan ringer till polisen...

Vad du ska säga till polisen för att de ska ta detta seriöst, det är upp till dig att lista ut själv.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in