2026-01-22, 08:04
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Tack så mycket. Du blev rånad heter det då. Inte stulen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Rån är betydligt värre än stöld. Varför tog rånaren bort ditt skal innan hen stoppade mobilen i sin byxficka?

Var det i ditt trapphus? Vad gjorde rånaren efter att ha stoppat mobilen i fickan? Kände du igen rånaren?

Nej, det heter det inte. Vid rån använd våld eller hot om våld. Ts blev bestulen av en tjuv, inte rånad av en rånare.
Citera
2026-01-22, 08:18
Avstängd
TedGaandies avatar
...
Senast redigerad av TedGaandie 2026-01-22 kl. 08:43.
Citera
2026-01-22, 08:22
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag gick till ett trapphus där mötte jag en person som rotade i min jackficka och tog i min mobil och stoppade mobilen i sin byxficka.

Var du allvarligt rädd för din egna hälsa? Var du upptryckt mot en vägg? Frågade han "vad har du förnågot i fickan"?
Var det inblandat nått vapen?
Senast redigerad av TedGaandie 2026-01-22 kl. 08:44.
Citera
2026-01-22, 08:29
Medlem
Jazkers avatar
"Har du något vasst på dig?"
Visiterad av polis på fyllan/hög, mobilen tagen i beslag?
Citera
2026-01-22, 10:03
Medlem
Citat:
Rån är betydligt värre än stöld. Varför tog rånaren bort ditt skal innan hen stoppade mobilen i sin byxficka?

Var det i ditt trapphus? Vad gjorde rånaren efter att ha stoppat mobilen i fickan? Kände du igen rånaren?
Det var inte i mitt trapphus. Jag gick till annan trapphus, då jag gick hem till någon.
Citera
2026-01-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Nej, det heter det inte. Vid rån använd våld eller hot om våld. Ts blev bestulen av en tjuv, inte rånad av en rånare.
När man tar en sak från någon så använder man våld, uttalat eller inte, om det nu inte var en ficktjuv som stal mobilen utan att ts märkte något men då hade ts inte märkt vad tjuven gjorde efter att den tagit den.
Citera
2026-01-22, 11:32
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
När man tar en sak från någon så använder man våld, uttalat eller inte, om det nu inte var en ficktjuv som stal mobilen utan att ts märkte något men då hade ts inte märkt vad tjuven gjorde efter att den tagit den.

Äh, det är som vanligt. Cleolina och virtuellverklighet gör mer för att skydda rånare än att ta allting på allvar, så låt dom små inavlen faktiskt få leva som dom vill då.
Citera
2026-01-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Varför lät du personen göra det ? Polisanmäl, spärra ditt abonemang, spärra bankid etc.
Jag har spärrat bankid, jag har också spärrat abonnemang och ska ringa polisen.
Citera
2026-01-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Var du allvarligt rädd för din egna hälsa? Var du upptryckt mot en vägg? Frågade han "vad har du förnågot i fickan"?
Var det inblandat nått vapen?
Jag blev inte hotade eller något, han bara stoppade handen i jackfickan och tog mobilen och tog bort mobilskal och stoppade mobilen i jackfickan.
Citera
2026-01-22, 15:44
Medlem
Man kan skicka ett sms som gör att mobilen poffar
Citera
2026-01-22, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Varför lät du det ske?

Med dagens risk att få en kniv i halsen av någon explosiv stirrig och mentalt avslagen psykopat? Skulle fan inte heller ha gjort något, bättre om polisen sköter det där.
Det är 70 år sedan folk kunde spela hjälte och tjuven låg i samma liga som Jönssonligan eller Kalle Blomqvist.
Citera
2026-01-22, 15:56
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Jag blev inte hotade eller något, han bara stoppade handen i jackfickan och tog mobilen och tog bort mobilskal och stoppade mobilen i jackfickan.
Då kan du nog känna dig blåst på telefonen. Det låter precis som du gav bort den.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in