2026-01-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Helt rätt, att jag ens vet om denna fosterdöd är pga dennes föräldrar som konstant gör content (dvs tjänar pengar) på någons död.
Det är vedervärdigt beteende och bör inte gullas med.

Ja man undrar ju där med den hyfsat sena aborten pga fel kön, hur mycket ren kärlek eller rent beräknande dessa "föräldrar" är.

Äckligt är det oavsett.

Hur P tjänar pengar på detta är en annan femma, något jag håller med dig om och inget jag hade gjort jag heller. Poängterade ordet foster, det låter respektlöst och barnet har ju inte förargat dig. Kalla P vad du vill istället men håll barnet utanför.
Citera
2026-01-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Hur P tjänar pengar på detta är en annan femma, något jag håller med dig om och inget jag hade gjort jag heller. Poängterade ordet foster, det låter respektlöst och barnet har ju inte förargat dig. Kalla P vad du vill istället men håll barnet utanför.
Ingen idè att diskutera med fru🐊 om att flickan inte var ett foster utan ett barn. Jag tror att ordet foster används bara för att reta upp P och J. Sen håller jag fullständigt med om att P och J inte borde lägga ut bilder/videos på flickan för det är precis lika osmakligt som när de lägger ut bilder/videos på sina andra barn.
Citera
2026-01-22, 00:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Ingen idè att diskutera med fru🐊 om att flickan inte var ett foster utan ett barn. Jag tror att ordet foster används bara för att reta upp P och J. Sen håller jag fullständigt med om att P och J inte borde lägga ut bilder/videos på flickan för det är precis lika osmakligt som när de lägger ut bilder/videos på sina andra barn.

Helt korrekt, jag har ett välgrundat hat gentemot Pannan så blir lätt emotionell (även om jag alltid kommer se "extremt för tidigt födda barn" som foster, och Pannan menar att detta "barn" var just en sådan).

Och visst är det då helt galet att jag, som kan vara en random galen stalkande yxmördare vet exakt vart familjen bor, vart hennes barn går i skolan, hur dom ser ut (in på underkläderna), vilka föreningar barnen är med i och vilka rutiner familjen har!

Jag skulle aldrig kunna sova på nätterna ifall någon (aka 70 000 okända personer) visste lika mycket om mig och mina barn.
Men Pannan ser hellre en hummer på bordet än själaro/säkerhet för sina barn. Mycket därför jag avskyr henne.
Senast redigerad av FruKrokodil 2026-01-22 kl. 00:44.
Citera
2026-01-22, 09:27
Medlem
Klart att mannen är en keeper som gör frulle på sängen… Han är ARBETSLÖS? Inga svårigheter att slänga ihop en frukost. Han har väl faaaan all tid i världen. Bra oxå att slösa stålar på blomster…
Citera
2026-01-22, 09:42
Medlem
En väldans massa fokus på det avlidna barnet sista tiden. Att 🤡 har ett fullt friskt barn sedan tidigare är det som vanligt tyst om.
Citera
2026-01-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Klart att mannen är en keeper som gör frulle på sängen… Han är ARBETSLÖS? Inga svårigheter att slänga ihop en frukost. Han har väl faaaan all tid i världen. Bra oxå att slösa stålar på blomster…

Märkligt att P vabbar om 🤡 är arbetslös. Rimligtvis borde ju han ta hand om barnen då. Iallafall ser reglerna ut så för oss vanliga personer.
Citera
2026-01-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Märkligt att P vabbar om 🤡 är arbetslös. Rimligtvis borde ju han ta hand om barnen då. Iallafall ser reglerna ut så för oss vanliga personer.
Mmmm.
Han kanske fått jobb? Men det borde ju ha blivit content av det så han borde ju vara arbetslös, tänker jag.
Citera
2026-01-22, 18:23
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Den där familjen är välkända för att ta alla bidrag de kan få. Säkerligen så "jobbar" Pannan hemifrån och tar ut vabbpengar samtidigt. Om Hallerheim har någon typ av sjukbidrag så får han väl inte vabba.
Citera
2026-01-22, 21:21
Medlem
Citat:
Den där familjen är välkända för att ta alla bidrag de kan få. Säkerligen så "jobbar" Pannan hemifrån och tar ut vabbpengar samtidigt. Om Hallerheim har någon typ av sjukbidrag så får han väl inte vabba.

Det var min tanke också... Sett tidigare när det vabbats/varit sjukskrivning och det ändå kommit upp samarbeten.
Citera
2026-01-22, 23:03
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Det var min tanke också... Sett tidigare när det vabbats/varit sjukskrivning och det ändå kommit upp samarbeten.

Mycket kan man anklaga familjen för men de är riktigt duktiga på att blåsa samhället på pengar. Tar många år för att bli så utstuderad att både komma undan underhåll/förskoleavgifter/kronofogden och ändå kunna leva lyxliv.
Citera
2026-01-24, 13:18
Medlem
Citat:
Mycket kan man anklaga familjen för men de är riktigt duktiga på att blåsa samhället på pengar. Tar många år för att bli så utstuderad att både komma undan underhåll/förskoleavgifter/kronofogden och ändå kunna leva lyxliv.

Det är helt sjukt hur de kunnat leva på som de gjort. Men verkligheten kommer ikapp förr eller senare.
Citera
2026-01-25, 00:17
Medlem
Citat:
Det är helt sjukt hur de kunnat leva på som de gjort. Men verkligheten kommer ikapp förr eller senare.

Jag tror ju att verkligheten kom ikapp, därav skulderna... Men med de generösa regler gällande skulder i Sverige, så är de säkert snart skuldfria och redo att glassa runt lite mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in