2026-01-21, 23:06
Medlem
goseigens avatar
Fem engelska lag bland åtta i toppen i CL. Det är ytterligare ett tecken på att den engelska ligan inte direkt är svag. Iofs finns det inga garantier för att det kommer att sluta så, men andra ligor är uppenbarligen svagare vad gäller antalet bra lag.
Citera
2026-01-21, 23:07
Medlem
Beaver14s avatar
Nämns ofta att PL är sämre än någonsin.

Tittar man på CL säger det något annat. Med en match kvar är 5 av topp 8 engelska lag. T.o.m. usla Tottenham är i toppen av CL. Det är bara City av de engelska lagen som inte tar sig in på topp 8, enbart pga målskillnad.

Av de 11 bästa lagen i CL är 6 från Premier League.
Premier League är bättre än någonsin, det finns inga enkla matcher längre. En konsekvens av det är dock att matcherna i PL för den neutrale är tråkigare eftersom det blir tillknäppta matcher med få chanser.
Citera
2026-01-22, 05:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fem engelska lag bland åtta i toppen i CL. Det är ytterligare ett tecken på att den engelska ligan inte direkt är svag. Iofs finns det inga garantier för att det kommer att sluta så, men andra ligor är uppenbarligen svagare vad gäller antalet bra lag.
Så är det. EPL är helt klart den bästa ligan i Europa, varken La Liga, Serie A, Bundesliga eller franska Ligue 1 kan matcha EPL i 2026.

Dessutom så har EPL betydligt flera konkurrenskraftiga lag än vad de övriga ligorna i Europa har, samt fler större profiler.
Citera
2026-01-22, 13:27
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nämns ofta att PL är sämre än någonsin.

Tittar man på CL säger det något annat. Med en match kvar är 5 av topp 8 engelska lag. T.o.m. usla Tottenham är i toppen av CL. Det är bara City av de engelska lagen som inte tar sig in på topp 8, enbart pga målskillnad.

Av de 11 bästa lagen i CL är 6 från Premier League.
Premier League är bättre än någonsin, det finns inga enkla matcher längre. En konsekvens av det är dock att matcherna i PL för den neutrale är tråkigare eftersom det blir tillknäppta matcher med få chanser.

Exakt så, hade precis tänkt skriva detta också. Tyvärr är det så förutsägbart att dessa svepskäl kommer fram av vissa när Arsenal leder ligan. ”Enda anledningen Arsenal kan vinna ligan i år är för att resten av lagen suger”
Citera
2026-01-22, 13:39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
”Enda anledningen Arsenal kan vinna ligan i år är för att resten av lagen suger”

Sådär har Generalen hållit på här sen 23 juni 2018 så är nog bara en härmning av hans trollande.
Citera
2026-01-22, 15:27
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Sådär har Generalen hållit på här sen 23 juni 2018 så är nog bara en härmning av hans trollande.

Visst det stämmer till viss del, men samma snack går ju runt på många andra sidor än bara FB också. Tycker mig minnas att han sa samma grej om Liverpool förra säsongen.
Citera
2026-01-22, 16:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Tycker ni verkligen att ligan har varit bra denna säsong? Det enda spännande är mitten där många klubbar bara är två-tre poäng bakom varandra. Aston Villa spelade uselt i höstas och är bara några poäng bakom serieledaren som gör sin bästa säsong på 20år.

Bournemouth och Sunderland var roliga en minut. Sedan otroligt mycket skador för många klubbar.

Nej denna säsong kommer inte hamna bland topp fem.
Citera
2026-01-22, 17:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tycker ni verkligen att ligan har varit bra denna säsong? Det enda spännande är mitten där många klubbar bara är två-tre poäng bakom varandra. Aston Villa spelade uselt i höstas och är bara några poäng bakom serieledaren som gör sin bästa säsong på 20år.

Bournemouth och Sunderland var roliga en minut. Sedan otroligt mycket skador för många klubbar.

Nej denna säsong kommer inte hamna bland topp fem.

Jag har sett för få matcher där inte Arsenal spelar för att uttala mig om helheten. Jag vill dock påstå att för den neutrale har nog Arsenals matcher varit dåliga ur ett underhållningsvärde. Alla lag, inkl Liverpool och Man City har spelat död-fotboll med 11-mannaförsvar mot Arsenal. Frustrerande att kolla på som supporter, när Arsenal inte lyckas riva muren. Tråkigare fotboll, ja. Sämre fotboll? Det beror ju på vad man vill ha.

Vill man ha en liga där 1-4 lag vinner mot alla andra enkelt och det blir några ovissa inbördes matcher. Eller vill man ha en liga där alla lag kan vinna mot alla och det verkligen avgörs av vem som över hela säsongen lyckats bäst i varje match.

Ovissheten trumfar ändå underhållningen tycker jag. Tror också intresset generellt ökat pga jämnheten. För några år sedan skulle jag knappast bemöda mig att "hat-titta" på City mot Sunderland men nu verkar jag att City väl kan tappa i en sån match.
Citera
2026-01-22, 17:45
Medlem
Drickbacks avatar
Eländiga säsongen fortsätter för Liverpool, nu var det Konate’s far som har avlidit. Han missade gårdagen av familjeskäl och är nog borta ett tag vilket är fullt förståeligt.
Alisson, Bradley & Konate har alla förlorat sin far under sin tid i klubben.

Blöjbarn igång med sitt ljugande, fy bubblan spridda osanning.
Citera
2026-01-22, 18:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Eländiga säsongen fortsätter för Liverpool, nu var det Konate’s far som har avlidit. Han missade gårdagen av familjeskäl och är nog borta ett tag vilket är fullt förståeligt.
Alisson, Bradley & Konate har alla förlorat sin far under sin tid i klubben.

Blöjbarn igång med sitt ljugande, fy bubblan spridda osanning.

Mår du bra? Vad är det folk har ljugit om nu? Du bara springer in grinandes om en farsa och avslutar ditt inlägg ”blöjbarn, osanning”. Är du för feg för att citera fortfarande ?

Smått kul att se dig och Liverpool fansen mindre och mindre här inne. Gissar att det inte är något kul här inne när man inte leder ligan. Vad förvänta sig utav glory hunters? 😭
Citera
2026-01-22, 18:07
Medlem
Drickbacks avatar
De fåtal City fans som finns visar sitt rätta jag…
Att Pep skulle vara ensam om att vinna är i vanlig ordning rent påhitt.. finns ett rött lag som vann CL före Pep, vunnit ligan inte en utan två ggr under hans tid samt pressat Pep till det yttersta.

Att City jämfört med andra storklubbar skulle ha så mycket bättre ekonomi än övriga låter för sant. 115 anledningar till att man inväntar en dom och oavsett utgång är det osannolikt att ingen anklagad punkt skulle vara sann. Klubben har ju varit uppe för föremål tidigare men klarat sig pga teknikaliteter.

För övrigt kostar Guehi inga 20 utan snarare ~30 + % på ev vidareförsäljning.

För övrigt vet alla vilken klubb som är bäst i England! Det stavas Liverpool FC, se prisskåpet…
Citera
2026-01-22, 18:59
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ovissheten trumfar ändå underhållningen tycker jag. Tror också intresset generellt ökat pga jämnheten.
Folk brukar dra upp Allsvenskan om man vill ha jämnhet och ovisshet.

Personligen ser jag gärna jämnhet på så sätt att alla kan slå alla men att det ändå är toppfight och kämpande för överlevnad. Såvida det inte är ens eget lag som vinner så är det givetvis roligare om många olika lag vinner titlar. Och ja, man kan bli bortskämd så att det inte känns lika roligt att vinna längre. Men det är få lag förunnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Smått kul att se dig och Liverpool fansen mindre och mindre här inne. Gissar att det inte är något kul här inne när man inte leder ligan. Vad förvänta sig utav glory hunters? 😭
Japp. Så är det. 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in