Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Tycker ni verkligen att ligan har varit bra denna säsong? Det enda spännande är mitten där många klubbar bara är två-tre poäng bakom varandra. Aston Villa spelade uselt i höstas och är bara några poäng bakom serieledaren som gör sin bästa säsong på 20år.
Bournemouth och Sunderland var roliga en minut. Sedan otroligt mycket skador för många klubbar.
Nej denna säsong kommer inte hamna bland topp fem.
Jag har sett för få matcher där inte Arsenal spelar för att uttala mig om helheten. Jag vill dock påstå att för den neutrale har nog Arsenals matcher varit dåliga ur ett underhållningsvärde. Alla lag, inkl Liverpool och Man City har spelat död-fotboll med 11-mannaförsvar mot Arsenal. Frustrerande att kolla på som supporter, när Arsenal inte lyckas riva muren. Tråkigare fotboll, ja. Sämre fotboll? Det beror ju på vad man vill ha.
Vill man ha en liga där 1-4 lag vinner mot alla andra enkelt och det blir några ovissa inbördes matcher. Eller vill man ha en liga där alla lag kan vinna mot alla och det verkligen avgörs av vem som över hela säsongen lyckats bäst i varje match.
Ovissheten trumfar ändå underhållningen tycker jag. Tror också intresset generellt ökat pga jämnheten. För några år sedan skulle jag knappast bemöda mig att "hat-titta" på City mot Sunderland men nu verkar jag att City väl kan tappa i en sån match.