2026-01-22, 02:48
Medlem
Svidmyras avatar
Jag ”pussades” av en ståndaktig kändisgubbe på en fest och kan inte glömma äckelkänslan och lukten av djuprap med sill och nubbe. Fy fan.

Ingen hyfsat nykter person vill bli tvångspussad av en kladdig fullgubbe. Så är det bara.
Citera
2026-01-22, 05:47
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Tydligen har man skapat en roll för honom i bonde söker fru. ”Micke på logen” Han skall vara något av en ”fader Fouras” figur som man kan bli uppskickat till och där får man svara på frågor om sexlivet och liknande. Lejnegard har tackat ja.
Citera
2026-01-22, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurferRosa76
Jag förstår faktiskt inte riktigt den här domen. Micke försöker kyssa en kvinna och det är hans tro att detta är i samförstånd. När han inser att det är fel uppfattat tar han ett steg tillbaka och ber nästa dag om ursäkt. Är inte det bara något som kallas livet som har hänt här? Hur kan detta bli ett föremål för ett domstolsärende?
Själv är jag sjukligt blyg när det kommer till kvinnor och tvekar t o m om så kvinnan sliter av sig kläderna och skriker "ta mig". Att jag överhuvudtaget fått kyssa en del tjejer i mina dagar beror helt på att de har tagit initiativet, men det har väl hänt åtminstone ett 20-tal gånger att det inte varit besvarat av mig. Har jag då gått till polisen och gjort en anmälan? Nä, jag har istället valt att se det som en komplimang men framförallt har jag tyckt lite synd om tjejen som ju varit modig som tagit steget.
Om domen mot Micke nu är det som ska vara standard i samhället känns det som att det kommer vara väldigt svårt att vara en ung kille i Sverige framöver. Hur ska man någonsin våga ta initiativ att våga kyssa någon om risken ligger där att man kan hamna i domstol och det inte är besvarat? Så länge man inte försöker ta det ännu längre måste väl ändå ett obesvarat kyssförsök vara något som de två involverade människorna kan handskas med själva?
Om han hade erkänt så hade det inte behövt bli någon rättegång med allt vad det innebär.
Citera
2026-01-22, 07:31
Medlem
Puss eller kyss? Jag fick intrycket att Leijnegard hade försökt pussa henne lätt på munnen.
En puss är lätt, vardaglig, ofta platonisk. En kyss är mer seriös, romantisk eller intim. Så vilket var det nu?
Citera
2026-01-22, 08:49
Medlem
AreYouBacks avatar
Fan att människor inte får göra misstag utan att livet skall ödeläggas.
Citera
2026-01-22, 08:52
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Tydligen har man skapat en roll för honom i bonde söker fru. ”Micke på logen” Han skall vara något av en ”fader Fouras” figur som man kan bli uppskickat till och där får man svara på frågor om sexlivet och liknande. Lejnegard har tackat ja.
Han kan ju ta över efter Olle Palmlöf som sexrådgivare nu när Olles karriär har gått i stå.
Citera
2026-01-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte på något sätt fastslaget varken att målsäganden har varit kärvänlig mot ML på det sätt du beskriver - det är han som hävdar det till sitt försvar och hon nekar till det - eller att hon pressats att anmäla ML: s pussande av sin man.

Anmäler man så pass långt senare så är det definitivt för att någon annan pressar på. Givetvis så skulle det aldrig anmälts överhuvudtaget. Dessutom så är det ju tydligt att hon har psykiska problem.
Så du tror på allt som denna Renée säger men inte på vad Micke säger. Dom har uppenbarligen haft en relation i en gråzon och varit gränsöverskridande.
Hon har varit närgången mot Micke men när hennes man fick vetskap så var hon tvungen att bränna broarna.
Citera
2026-01-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Som sagt, det var först en fullbordad puss på munnen där han höll henne om ansiktet. Detta bevittnades. Hon fick frågan av en väninna om det var något mellan dem. Vilket hon nekade till. Sedan försökte han en gång till, men då värjde hon sig.
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Puss eller kyss? Jag fick intrycket att Leijnegard hade försökt pussa henne lätt på munnen.
En puss är lätt, vardaglig, ofta platonisk. En kyss är mer seriös, romantisk eller intim. Så vilket var det nu?
Se mitt inlägg ovan, uppgifterna ur FUP. Det benämns puss där. Din underförstådda önskan om att det måste vara romantiskt och intimt är inget som går att leda i bevis. Särskilt inte som den tilltalade förnekade. Man kan bara gå på vad som faktiskt har hänt. Alltså i detta fall en fullbordad puss på munnen och sedan ett nytt försök.
Citera
2026-01-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det kan inte vara lätt. Jag kommer ihåg på den tiden det begav sig för mig. Det är dryga 30 år sedan så det börjar vara ett tag sedan nu. Men vi var ett gäng som var ute i svängen ofta och på lite olika ställen och orter. Det var fest och glada miner och målet för kvällarna var att ha kul och då gärna att ha haft det lite trevligt med någon tjej. Det var inte ofta, väldigt sällan skulle jag vilja säga att det ledde till att man gick så långt att man låg med tjejen för kvällen.
Men utekvällarna brukade bli så att det fanns någon tjej som man fick ögonkontakt med och flirtade lite med. Kände man att det var besvarat efter att man tittat lite på varandra så bjöd man upp när det blev tryckare. När man dansade så kände man av vibbarna och började försiktigt med händerna vandra lite på tjejen. Om man kände att det var OK med henne och om hon besvarade med att göra likadant så slutade det alltid med att man började pussas och kyssas på dansgolvet. Allt detta skedde ofta utan att man hade sagt någonting mer till varandra. Det enda var frågan om vi ska dansa när man bjöd upp. När låten var slut gick man hand i hand från dansgolvet och var "tillsammans" resten av utekvällen. Så otroligt härliga tider.
Något sådant skulle jag aldrig våga göra om jag var ute och var ung idag.

Skillnaden verkar ju vara att du besitter förmågan att läsa av en situation, vilket ML helt uppenbart inte kan. Han kunde ju lika lite läsa av situationen när han fick en dom emot sig och glad i hågen sade att sådan är jag, det där tänker jag fortsätta med ...

/M
Citera
2026-01-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Se mitt inlägg ovan, uppgifterna ur FUP. Det benämns puss där. Din underförstådda önskan om att det måste vara romantiskt och intimt är inget som går att leda i bevis. Särskilt inte som den tilltalade förnekade. Man kan bara gå på vad som faktiskt har hänt. Alltså i detta fall en fullbordad puss på munnen och sedan ett nytt försök.
Nej, men jag kommer från en äldre generation och värdet av en puss idag värderas mer åt kyss än åt puss. Utan att vara otrevlig men klimatet har blivit tjurigare de senaste 45-50 åren. Hade Leijnegard levererat en flyktig (med tonvikt på flyktig) puss på 60-talet hade ingen reagerat. Idag väger en puss lika mycket som en kyss, det gjorde den inte då. Därför ser vi en smula olika på det här fallet. Jag tycker det är trams och väldigt pissnödigt. Andra må ha annan uppfattning och det är okej.
Citera
2026-01-22, 15:37
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Nej, men jag kommer från en äldre generation och värdet av en puss idag värderas mer åt kyss än åt puss. Utan att vara otrevlig men klimatet har blivit tjurigare de senaste 45-50 åren. Hade Leijnegard levererat en flyktig (med tonvikt på flyktig) puss på 60-talet hade ingen reagerat. Idag väger en puss lika mycket som en kyss, det gjorde den inte då. Därför ser vi en smula olika på det här fallet. Jag tycker det är trams och väldigt pissnödigt. Andra må ha annan uppfattning och det är okej.

Enligt Skavlan och Sverige så skulle bara 35% av kvinnorna i Danmark ta illa upp om en kollega klappade dem på stjärten, medan 85% av svenska tjejer. Folk är för skitnödiga i Sverige. Micke borde sikta in sig på danskor. Nu gjorde han misstaget att beblanda sig med en från världens mest lättkränkta folk istället för en av världens lyckligaste
Citera
2026-01-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandydraken
Enligt Skavlan och Sverige så skulle bara 35% av kvinnorna i Danmark ta illa upp om en kollega klappade dem på stjärten, medan 85% av svenska tjejer. Folk är för skitnödiga i Sverige. Micke borde sikta in sig på danskor. Nu gjorde han misstaget att beblanda sig med en från världens mest lättkränkta folk istället för en av världens lyckligaste
Ja, suck, du har helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in