Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Så det två aggressiva mansröster “Hanna” hörde skulle då varit Jari K och KM?
Nej, jag tror ju inte KM gjorde så mycket väsen av sig bland detta klientel uppe i Kohagen. Jag tror han blev rädd och överrumplad av dessa hotfulla individer och kunde inget göra åt detta. Han kom ju inte hit till denna plats i bil med GM utan han kom ju hit gåendes med Helena.
De är nog den andre eller de andra som svär åt Jari K som jag tror var den som stryp Helena inne på skogsstigen och var själva orsaken till varför detta överhuvudtaget hände. De andra hade inte tänkt att Jari K skulle dra in dem i något sådant här. Ilska, stress, panik ett tag här.
EA som jag tror var en utav dem på plats ser jag inte som någon mördare direkt och han kan ha varit chaufför men även passagerare...hm. Jag kan också tro att den äldre brodern Jouko K kan ha varit med i detta. En chansning då EA och Jouko K både bodde på
Lockerudsvägen 63 då. EA kände finnar och jobbade på E-lux där många finnar också arbetade. Jag skulle vilja ha mer info om möjligt om Jouko K dock och skulle vilja att någon kom fram med lite info om honom, antingen i PM eller öppet här. Det jag vet är att han dog hastigt i mars 2011. Fanns det missbruk eller något annat ? Ånger ??? Eller så har han inget med detta att göra men jag undrar det...hm. Han bodde själv också hela tiden verkar det som.
Den förra PM-källan här som sade om finnarna:
"Finnarna var som i pakt med varandra och det förklarar tystnaden. Allt faller i alla fall på plats."
Missförstå inte. Detta är ju på gott och ont med när detta används för att komma undan ett kvinnomord eller skydda inblandade så kan det aldrig försvaras oavsett nationalitet givetvis.